با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
تأثیر هشت هفته بازی‌های ویدئویی تعاملی بر تعادل ایستا و پویای دانش‌آموزان پسر

صالح جراحی؛ رسول عابدان زاده؛ محمد رضا دوستان

دوره 6، شماره 20 ، خرداد 1399، ، صفحه 31-46

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.49187.1475

چکیده
  هدف: این تحقیق به منظور بررسی تأثیرهشت هفته بازی­ های ویدئویی تعاملی بر تعادل ایستا و پویای دانش­ آموزان پسر بود. روش: 30 نفر از دانش­ آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهرستان شادگان به‌صورت در دسترس در این تحقیق شرکت کردند. آزمون تعادل ایستا و پویا در مرحله پیش­­­آزمون گرفته شد. پس از برگزاری جلسه آشنایی با دستگاه ایکس باکس، گروه ...  بیشتر

تأثیر دستورالعمل‌های مختلف کانون توجه بر یادگیری مهارت پرتاب از بالای شانه در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر

رسول عابدان زاده؛ سید کاوس صالحی؛ کبری جوادیان

دوره 4، شماره 13 ، شهریور 1397، ، صفحه 35-46

چکیده
  مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، بررسی دستورالعمل­ های مختلف کانون توجه­ درونی و توجه­ بیرونی دور و نزدیک بر یادگیری مهارت پرتاب از بالای شانه در دانش­ آموزان کم­ توان ذهنی آموزش­ پذیر بود. روش: در این پژوهش نیمه­ تجربی، 12 پسر و 6 دختر با میانگین سنی (8/0±0/13 سال) کم­ توان ذهنی بر اساس ضریب هوشی 50 تا 75 به­ صورت تصادفی انتخاب و ...  بیشتر

تأثیر بازخورد هنجاری بر اجرا و یادگیری تکلیف پرتابی: نقش شایستگی ادراک‌شده

رسول عابدان زاده؛ منصور هیلاوی نیسی؛ سعید اشرف پور نوایی

دوره 2، شماره 5 ، شهریور 1395، ، صفحه 83-96

چکیده
  مقدمه: هدف از پژوهش حاضر تعیین تأثیر بازخورد هنجاری با توجه به سطح شایستگی ادراک‌شده بر اجرا و یادگیری تکلیف پرتابی در دانش آموزان پسر شهر اهواز بود. روش: به این منظور، 60 نفر به‌صورت در دسترس و هدفمند انتخاب و در دو گروه شایستگی ادراک‌شده بالا (15 نفر بازخورد هنجاری و 15 نفر کنترل) و پایین (15 نفر بازخورد هنجاری و 15 نفر کنترل) قرار گرفتند. ...  بیشتر