با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
مقایسه نیمرخ عصب‌-‌روان‌شناختی دانش‌آموزان تیزهوش و بااستعداد کم‌آموز و موفق در درس ریاضی

رومینا منانی؛ احمد عابدی؛ فریبرز درتاج؛ نورعلی فرخی

دوره 5، شماره 17 ، شهریور 1398، ، صفحه 59-88

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.45098.1414

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی پدیده کم‌آموزی دانش‌آموزان تیزهوش در حیطه ریاضی و مقایسه نیمرخ مهارت‌های عصب روان‌شناختی این دانش‌آموزان در گروه‌هایی با سطوح مختلف پیشرفت انجام شد. روش: روش این پژوهش علی - مقایسه‌ای بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان مقطع متوسطه اول شهر تهران در سال تحصیلی 97-1396 بود. بدین ...  بیشتر

اثر استرس بر تصمیم گیری پرخطر: شواهدی از یک آزمون عصب روان شناختی

محمدتقی خیرخواه؛ وحید نجاتی؛ مهران مکرمی؛ نورعلی فرخی

دوره 3، شماره 11 ، اسفند 1396، ، صفحه 9-22

چکیده
  مقدمه: مطالعات متعددی نشان داده­اند که قرار گرفتن در معرض استرس حاد   می­تواند بر کارکرد­های شناختی متعدد تاثیر گذار باشد. در این مطالعه، به بررسی فرایند تصمیم گیری تحت تاثیر عوامل استرس زای بیرونی پرداخته شده است.روش:پژوهش حاضر از منظر روششناسی در دسته پژوهش­های نیمه آزمایشی (پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش) ...  بیشتر