با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثربخشی نوروفیدبک بر نقایص شناختی و ادراک دیداری حرکتی در دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی

ساناز زارع نژاد؛ سکینه سلطانی کوهبنانی؛ سمیه زارع نژاد

دوره 6، شماره 21 ، شهریور 1399، ، صفحه 47-66

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.47676.1453

چکیده
  مقدمه: یکی از شایع­ ترین اختلالات یادگیری نارساخوانی است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی نوروفیدبک بر نقایص شناختی و ادراک دیداری حرکتی دانش ­آموزان نارساخوان است. روش: پژوهش حاضر شبه­ آزمایشی از نوع     پیش­ آزمون – پس­ آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل دانش­ آموزان 8 تا 11 ساله دارای اختلال نارساخوانی ...  بیشتر

اثربخشی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر حافظه کاری و بازداری پاسخ دانش آموزان نارساخوان

سمیه زارع نژاد؛ سکینه سلطانی کوهبنانی؛ حسین کارشکی

دوره 5، شماره 18 ، آذر 1398، ، صفحه 109-130

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.44880.1409

چکیده
  مقدمه: نارساخوانی به عنوان شایع­ترین اختلال یادگیری یکی از حوزه­های متاثر از ضعف در کارکردهای اجرایی کودکان به شمار می­آید و یافتن راه­های بهبود کارکردهای اجرایی می­تواند از بروز و پیدایش یک چرخه منفی ناکامی جلوگیری و به موفقیت تحصیلی دانش ­آموزان بینجامد لذا هدف پژوهش­حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی ...  بیشتر