با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
بهبود مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان دارای اختلال در بیان نوشتاری با استفاده از برنامه راهنمای جمله فلپس

مهدیه کشمیرشکن؛ سالار فرامرزی؛ احمد عابدی

دوره 8، شماره 29 ، مرداد 1401، ، صفحه 21-32

https://doi.org/10.30473/clpsy.2022.61820.1643

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بهبود مهارت‌های عصب روان‌شناختی دانش‌آموزان با اختلال در بیان نوشتاری به روش راهنمای جمله فلپس انجام گرفت. روش پژوهش شبه‌آزمایشی و از طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل بود. بدین منظور باتوجه‌به ملاک‌های ورود به پژوهش و با استفاده از روش نمونه‌گیری چندمرحله‌ای از بین دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص در ...  بیشتر

اثربخشی توانبخشی شناختی مغز بر سرعت پردازش اطلاعات و دوره بی‌پاسخی روانشناختی در کودکان با اختلال یادگیری خاص

حسین اکبری فر؛ احمد احمدی؛ روح الله فتح آبادی؛ حامد صالحی

دوره 5، شماره 19 ، بهمن 1398، ، صفحه 41-52

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.50696.1497

چکیده
  هدف این پژوهش مطالعه اثربخشی توانبخشی شناختی مغز بر سرعت پردازش اطلاعات و دوره بی­پاسخی روانشناختی در کودکان با اختلال یادگیری خاص است. روش: پژوهش حاضر از نوع نیمه­ تجربی است که با طرح           پیش ­آزمون ._ پس­آزمون همراه با گروه گواه انجام شد. 24 نفر از کودکان مبتلاء به اختلال یادگیری خاص شهرستان اهواز ...  بیشتر

مقایسه تأثیر آموزش توان‌بخشی شناختی، نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی ـ رفتاری بر ادراک دیداری ـ حرکتی در دانش‌آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص

امیر عزیزی؛ فضل اله میر دریکوند؛ محمد علی سپهوندی

دوره 3، شماره 8 ، خرداد 1396، ، صفحه 103-118

چکیده
  مقدمه: ضعف مهارت‌های ادراک دیداری، یکی از مهم‌ترین علل اختلال یادگیری محسوب می‌شود. توان‌بخشی شناختی، نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی ـ رفتاری ازجمله مداخلات متداول در آموزش افراد مبتلا به اختلال یادگیری خاص به شمار می‌رود. هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه تأثیر آموزش توان‌بخشی شناختی، نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی ـ رفتاری ...  بیشتر

بررسی و مقایسه نیمرخ مهارت‌های عصب روان‌شناختی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص، دانش‌آموزان با نقص توجه ـ بیش‌فعالی و دانش‌آموزان عادی

سید رضا میرمهدی؛ فهیمه شجاعی

دوره 2، شماره 6 ، آذر 1395، ، صفحه 91-106

چکیده
  مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه نیمرخ مهارت­های عصب روان‌شناختی دانش­آموزان دارای اختلال یادگیری خاص، بیش‌فعال همراه با نقص توجه و عادی شهر اصفهان انجام شد. روش: جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان دارای اختلال یادگیری خاص، بیش‌فعال همراه با نقص توجه و عادی مقطع دبستان شهر اصفهان در سال تحصیلی 95-1394 بود. بدین منظور با استفاده ...  بیشتر