با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
درمان فراشناخت و آموزش نوروفیدبک بر علائم اضطراب، نظم جویی هیجان و فعالیت امواج مغزی دانشجویان دختر دارای اختلال اضطراب اجتماعی (تک‌آزمودنی)

فاطمه غیورکاظمی؛ زهره سپهری شاملو؛ علی مشهدی؛ علی غنائی چمن آباد؛ فروزان پاسالار

دوره 4، شماره 12 ، خرداد 1397، ، صفحه 77-100

چکیده
  مقدمه: هدف این پژوهش مقایسه اثربخشی درمان فراشناخت و آموزش نوروفیدبک بر علائم اضطراب، نظم‌جویی هیجان و فعالیت امواج مغزی دانشجویان دختر دارای تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی بود. روش:پژوهش حاضر از نوع تک آزمودنی است. 5‌ دانشجوی دختر با تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی از دانشگاه فردوسی و دانشگاه فرهنگیان مشهد با استفاده از شیوه نمونه­گیری ...  بیشتر

روابط ساختاری فعالیت سیستم‌های مغزی رفتاری، راهبردهای فرایندی نظم‌جویی هیجان و رفتارهای پرخطر

جعفر حسنی؛ زهرا خلجی

دوره 3، شماره 9 ، شهریور 1396، ، صفحه 133-146

چکیده
  مقدمه: رفتارهای پرخطر یکی از دلایل مهم مرگ‌ومیر در دوره نوجوانی است. هدف پژوهش حاضر بررسی الگوی روابط ساختاری فعالیت سیستم­های مغزی رفتاری، راهبردهای فرایندی نظم­جویی هیجان و رفتارهای پرخطر بود. روش: 410 نفر (210 دختر و 200 نفر پسر) از دانش­آموزان شهر کرج با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله­ای انتخاب شدند و توسط پرسشنامه ...  بیشتر