با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثربخشی تمرینات دست برتری بر زبان بیانی و دریافتی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم

شیما محمدی؛ فرنگیس دمهری؛ محسن سعیدمنش

دوره 4، شماره 14 ، آذر 1397، ، صفحه 23-36

https://doi.org/10.30473/clpsy.2018.40828.1341

چکیده
  مقدمه:اوتیسم یک اختلال پیچیده عصبی – تحولی است که سیرطبیعی رشدکودک را دچاراختلال می­کند.بنابراین هدف ازانجام پژوهش حاضر بررسی تاثیرتمرینات دست برتری بر زبان بیانی و دریافتی کودکان با اختلال طیف اوتیسم انجام شد. روش: روش پژوهشی نیمه تجربی با طرح      پیش­آزمون پس­آزمون همراه با گروه کنترل و آزمایش بود.جامعه پژوهش ...  بیشتر