با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
فراتحلیل بررسی اثربخشی مداخلات حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه_بیش‌فعالی و مقایسه حافظه فعال آن ها با کودکان عادی

فاطمه تاکی؛ مریم شریفی؛ ماهگل توکلی

دوره 5، شماره 17 ، شهریور 1398، ، صفحه 141-160

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.44179.1395

چکیده
  مقدمه: اختلال نارسایی توجه_بیش­فعالی یکی از شایع­ترین اختلالات مزمن رشدی است که همواره مورد توجه پژوهشگران و درمانگران قرار داشته است. تاکنون پژوهش­های متعددی  به­ منظور ارزیابی و نیز بهبود مشکلات شناختی از جمله عملکرد حافظه فعال در کودکان مبتلا به این اختلال انجام شده است. هدف پژوهش حاضر جمع­آوری و ترکیب نتایج این پژوهش­ها ...  بیشتر

اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود حافظه‌کاری در کودکان مبتلا به نارسایی توجه/بیش فعالی

سیما عیوضی؛ کامران یزدانبخش؛ آسیه مرادی

دوره 5، شماره 16 ، خرداد 1398، ، صفحه 117-130

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.42568.1372

چکیده
  مقدمه:در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش­ فعالی، نقص­هایی در کارکردهای اجرایی بخصوص حافظه­ کاری دیده می­شود. با توجه به اهمیت اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی در این کودکان، پژوهش حاضر با هدف سنجش اثربخشی توانبخشی شناختی در بهبود حافظه­ کاری در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش­ فعالی انجام شد.روش­:پژوهش ...  بیشتر