با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
تأثیر آموزش حافظه فعال بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص (نارساخوان)

یوسف دهقانی؛ نزهت الزمان مرادی

دوره 6، شماره 20 ، خرداد 1399، ، صفحه 101-120

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.51743.1523

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش حافظه فعال بر      برنامه­ ریزی و انعطاف­ پذیری شناختی دانش­ آموزان دارای اختلال یادگیری نارساخوان صورت گرفت. روش: این پژوهش به صورت نیمه­ آزمایشی با طرح پیش­ آزمون-  پس­ آزمون و پیگیری با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل 380 دانش‌آموز با اختلال یادگیری خواندن پایه سوم، ...  بیشتر