%0 Journal Article %T تأثیر چالش شناختی بر الگوی الکتروآنسفالوگرافی کمی %J عصب روان شناسی %I دانشگاه پیام نور %Z 2476-5023 %A اصغری, الهام %A نظری, محمدعلی %A باباپورخیرالدین, جلیل %A احمدی, اسماعیل %D 2016 %\ 06/20/2016 %V 2 %N 4 %P 91-106 %! تأثیر چالش شناختی بر الگوی الکتروآنسفالوگرافی کمی %K واژه‌های کلیدی: الکتروآنسفالوگرافی کمّی %K امواج مغزی %K چالش شناختی %R %X امروزه نتایج پژوهش‌ها حاکی از این است که امواج مغزی در حالات روان‌شناختی مختلف تغییر می‌کنند. در این راستا هدف این پژوهش بررسی تأثیر چالش شناختی بر الگوی الکتروآنسفالوگرافی کمّی است. داده‌های qEEG در افراد راست دست ثبت شدند که شامل 13 دانشجوی پسر و 13 دانشجوی دختر بودند. برای ثبت امواج مغزی، الکترود بر روی ناحیه CZ نصب شد. آزمودنی‌ها از فاصله 90 سانتیمتری، صفحه‌ی سفید رایانه را به مدت یک دقیقه نگاه می‌کردند (موقعیت استراحت). سپس بازی React Traking Soccer به مدت یک دقیقه به اجرا درمی‌آمد (موقعیت چالش شناختی). EEG در حین دو موقعیت مذکور ثبت ‌شد. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد اثر اصلی موقعیت ثبت (از حالت استراحت به حالت چالش شناختی) معنی‌دار نشده است (05/0P>،2/73=F) اما اثر اصلی باند فرکانسی (05/0P %U https://clpsy.journals.pnu.ac.ir/article_3787_800b8ae5f3e89947be18a4fcd4a028f6.pdf