امینآبادی، ز (1392). «مقایسه اثربخشی دو روش آموزش راهبردهای فراشناختی و آموزش بهوسیله نرمافزار بر بهبود کارکردهای شناختی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی». پایاننامه کارشناسی ارشد (منتشر نشده)، دانشگاه محقق اردبیلی.
باعزت، ف و فلاح، ل (1394). «اثربخشی نرمافزار آموزشی حل مسئلهیار بر تقویت حل مسئله دانشآموزان ابتدایی با اختلال یادگیری ریاضی». تحول روانشناختی کودک، 1، (2)، 79-69.
بیرامی، م (1392). «اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر کنشهای اجرایی و عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان». پژوهشهای نوین روانشناختی، 8، (29)، 72-48.
حسینخانزاده، ع.ع (1395). روانشناسی و آموزش کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه. تهران: آوای نور.
حیدری، ط.؛ امیری، ش و مولوی، ح (1391). «اثربخشی روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان». روانشناسی کاربردی، 6، (2)، 58-41.
راقبیان، ر.؛ اخوان تفتی، م و حجازی، ا (1391). «بررسی اثربخشی برنامه طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک خواندن دانشآموزان». روانشناسی مدرسه، 1، (2)، 58-39.
سلطانی کوهبنانی، س.؛ علیزاده، ح.؛ هاشمی، ژ.؛ صرامی، غ و سلطانی کوهبنانی، س (1392). «اثربخشی برنامه رایانهیار آموزش حافظه کاری بر کنشهای اجرایی دانشآموزان با اختلال ریاضی». تحقیقات علوم رفتاری، 11، (3)، 218-208.
عابدی، م.؛ صادقی، ا و ربیعی، م (1390). «روا سازی و اعتبار یابی چهارمین ویرایش مقیاس هوش وکسلر کودکان».روانشناسیتحولی، 7، 55-47.
علیزاده زارعی، م.؛ وثوقیفرد، ف.؛ نظری، م. ع و کمالی، م (1392). «تأثیر نوروفیدبک و نوروفیدبک به همراه کاردرمانی مبتنی بر توانبخشی شناختی بر عملکردهای اجرایی کودکان اوتیستیک». توانبخشی نوین، 2، (7)، 34-28.
علیزاده، ح (1385). «رابطه کارکردهای اجرایی عصبی ـ شناختی با اختلالهای رشدی». تازههای علوم شناختی، 8، (4)، 70-57.
فیضی ف.؛ مهدیزاده، ح و اسلامپناه، م (1390). «آموزش به شیوه «حرف ـ هجا ـ کلمه» با کمک چند رسانهایهای دیجیتال و تأثیر آن در پیشرفت خواندن دانشآموزان پایه اول ابتدایی». فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1، (3)، 164-145.
قرهخانی، ا.؛ افروز، ا و معصومیان، م (1389). «استفاده از فنآوری رایانه برای توانبخشی و آموزش کودکان درخودمانده». تعلیم و تربیت استثنایی، 105، (11)، 47-35.
قمری گیوی، ح.؛ نریمانی، م و محمودی، ه (1391). «اثربخشی نرمافزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نارسایی توجه/ بیش فعالی». ناتوانیهای یادگیری، 1، (2)، 115-98.
کامیابی، م.؛ تیموری، س و مشهدی، ع (1393). «اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کاهش مشکلات خواندن و بهبود حافظه کاری دانشآموزان نارساخوان». تعلیم و تربیت استثنایی، 14، (2)، 41-33.
کرمی نوری، ر و مرادی، ع (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی (نما). تهران: جهاد دانشگاهی، تربیتمعلم.
لطفی، ص.؛ شکوهی یکتا، م.؛ رستمی، ر.؛ ارجمندنیا، ع.؛ معتمدیگانه، ن و شریفی، ع (1393). «اثربخشی تمرین رایانهای شناختی بر عملکرد حافظه کاری کودکان نارساخوان». شنواییشناسی، 23، (3)، 56-46.
مولودی، ع.؛ کریمی، ب.؛ خرمآبادی، ی و سلیمانی، ا (1393). «مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم، مبتنی بر رایانه و ترکیبی بر کاهش مشکلات املای دانشآموزان دارای اختلال املانویسی». ناتوانیهای یادگیری، 4، (2)، 99-84.
نریمانی، م و سلیمانی، ا. (1392). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر کنشهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی». ناتوانیهای یادگیری. 2، (3)، 115-91.
Akhondi, A. (2011). "The effective multimedia instruction in remedy spelling disability students specific learning in Iran at year 2009". Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 1951–1954, doi:10.1016/ j.sbspro.2011.04.033.
Barkley, R.A. (2011). Executive functioning and self-regulation: Integration, extended phenotype, and clinicalimplications. New York: Guilford.
Brocki, K.C., Eninger, L., Thorell, L. B. & Bohlin, G. (2010). "Interrelations between executive function and symptoms of hyperactivity/impulsivity and inattention in. preschoolers: A two year longitudinal study". Abnormal ChildPsychology, 38, (2), 163-171.
Clark, D. B. (2009). Dyslexia: Theory and practice ofremedial instruction. Parkton, M.D: York.
Dahlin, K.I.E. (2011). Effects of working memory training on reading in children with special needs. Read Writ. 24, (4), 479-491.
Dombrowski, S. C. (2015). Psychoeducational Assessment and Report Writing. New York: Springer. Foy, J. G., & Man, V. A. (2013). Executive function and early reading skills. Reading and Writing, 26, 453-472.
Haroardo´ttir. S., Ju´lı´usdo´ttir. S. & Guomundsson. H. S. (2015). "Understanding resilience in learning difficulties: Unheard voices of secondary school students". Child Adolesc Soc Work. 32. 351–358.
Irvin, L., Kathryn, H., Kathryn, W., Chihak, D., Martin, M. & Bech, C. (2005). "Using computer assisted instruction and the nonverbal reading approach to teach word identification". Focus on Autism and Developmental Disabilities, 20, 80-90.
Kast, M., Baschera, G.M., Gross, M., Jancke, L. & Meyer, M. (2011). "Computer-based Learning of spelling skills in children with and without dyslexia". Annals of Dyslexia.61, 177-200.
Kesler, S.R., Lacayo, N.J. & Booil, J. (2011). "A pilot study of an online cognitive rehabilitation program for executive function skills in children with cancer-related brain injury". Brain Injury. 25, 101–112.
Kirby, J.R., Georgiou, G.K., Martinussen, R. & Parrila, R. (2010). "Naming Speed and Reading: from Prediction to Instruction". Reading Research Quarterly, 45, 341-362.
Klingberg, T. (2010). "Training and plasticity of working memory". Trends in Cognitive Sciences, 14, 317–324.
Lohaugen, G.C., Antonsen, I., Haberg, A., Gramstad, A., Vik, T., Brubakk, A.M. & Skranes, J. (2011). "Computerized working memory training improves function in adolescents born at extremely low birth weight". Pediatrics, 158(4), 555-561.
Loosli, S.V., Buschkuehl, M., Perrig, W. J. & Jaeggi, S. M. (2012). "Working memory training improves reading processes in typically developing children". Child Neuropsychol. 18, (1), 62-78.
Lum, J.A.G., Ullman, M.T. & Conti-Ramsden, G. (2013). "Procedural learning is impaired in dyslexia: Evidence from a meta-analysis of serial reaction time studies". Research in Developmental Disabilities, 34, 3460-3476.
Marzban, A. (2011). "Improvement of reading comprehension through computer-assisted language learning in Iranian intermediate EFL students". Procedia Computer Science, 3, 3–10.
McCloskey, G., Perkins, L. & Divner, B. (2009). Assessment and intervention for executive functiondifficulties. New York: Routledge.
Mostow, J. & Beck, J. (2005). "Some useful tactics to modify, map and mine data from intelligent tutors". Natural language Engineering. 12, (2), 195–208.
Moura, O., Simoes, M.R. & Pereira, M. (2014). "Executive functioning in children with developmental dyslexia". The Clinical Neuropsychologist, 28, 20-41.
O'Connell, R.G., Bellgrove, M.A. & Robertson, I.H. (2007). Avenues for the neuro-remediation of ADHD: Lessons from clinical neurosciences. In M.A. Bellgrove, M. Fitzgerald, (Eds.),Handbook of ADHD(pp. 29-38). Chichester, UK: Wiley.
Paul, B.M. & Fine, E.M. (2014). Learning Disability: Overview. In M. J. Aminoff, & R.B. Daroff, (Eds.), Encyclopedia of the Neurological Sciences (pp. 855-858). UK: Academic Press.
Scarborough, H.S. (2009). "Very early language deficits in dyslexic children". Child Development, 61, 1278-1743.
Shaywitz, S.E. & Shaywitz, B.A. (2008). "Paying attention to reading: The neurobiology of reading and dyslexia". Development and Psychopathology, 20, 1329 – 1349.
Steinbrink, C., Klatte, M. & Lachman, T. (2014). "Phonological, temporal and spectural processing in vowel length discrimination is impaired in german primary school children with developmental dyslexia". Research in Developmental Disabilities, 35, 3034-3045.
Viterbori, P.M., Usai, M.C., Traverso, L. & De Franchis, V. (2015). "How preschool executive functioning predicts several aspects of math achievement in Grades 1 and 3: A longitudinal study". Experimental Child Psychology. 140, 38–55.
Walda, S.A.E., Weerdenburg, M., Wijnants, M.L. & Bosman, A.M.T. (2014). "Progress in reading and spelling of dyslexic children is not affected by executive functioning". Research in Developmental Disabilities. 35, 3431–3454.