با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثر دست برتری و تفاوت‌های جنسیتی در عادت‌های شمارش اعداد با انگشتان دانش‌آموزان ابتدایی

احمد علیپور؛ سکینه جولائیها؛ رضا رنجبران؛ نازیلا ایوانی

دوره 2، شماره 5 ، شهریور 1395، ، صفحه 25-38

چکیده
  مقدمه: عادت‌های شمارش انگشتان در کودکان بر نحوه یادگیری ایشان در کلاس درس و زندگی روزمره تأثیرگذار است. هدف این پژوهش به‌منظور تعیین اثر دست برتری و تفاوت‌های جنسیتی در عادت‌های شمارش اعداد با انگشتان دانش‌آموزان ابتدایی صورت گرفت. روش: تعداد 74 نفر از دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان پاکدشت (47 پسر و 27 دختر) به روش نمونه‌گیری تصادفی ...  بیشتر