با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثربخشی آموزش مهارت‌های عصب روان‌شناختی بر بریل‌نویسی و بریل‌خوانی (مطالعه‌ی موردی: دانش-آموزانِ با نقص بینایی دوره ابتدایی شهر یاسوج)

فاطمه نجفی؛ سالار فرامرزی؛ مختار ملک پور

دوره 5، شماره 18 ، آذر 1398، ، صفحه 9-26

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.45137.1418

چکیده
  مقدمه: در پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارت‌های عصب روان‌شناختی بر بریل‌نویسی و بریل‌خوانی دانش-آموزانِ با نقص بینایی دوره ابتدایی مدرسه شقایق شهر یاسوج مورد بررسی قرار گرفت. روش: طرح پژوهش نیمه-آزمایشی و از نوع پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانش‌آموزانِ با نقص بینایی پایه اول تا ششم ابتدایی ...  بیشتر

تاثیر بسته مداخلات بهنگام عصب‌- روانشناختی بر عملکرد حرکتی کودکان با تأخیر رشدی

محمد حسینعلی زاده؛ سالار فرامرزی؛ احمد عابدی

دوره 5، شماره 17 ، شهریور 1398، ، صفحه 9-24

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.42868.1376

چکیده
  مقدمه:پژوهش با هدف بررسی تأثیر بسته مداخلات بهنگام عصب–روانشناختی بر عملکرد  حرکتی کودکان با تاخیر رشدی انجام گرفت.روش : روش پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش­آزمون - پس­آزمون و پیگیری با گروه کنترل استفاده شد. به این منظور با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و با توجه به ملاک­های ورود به پژوهش از بین کودکان 4 تا 6 ساله با تأخیر ...  بیشتر

اثربخشی آموزش پردازش حسی بر بهبود مهارت‌های عصب‌روان شناختی دانش‌آموزان نارساخوان

عبدالرضا سرکانی؛ سالار فرامرزی

دوره 5، شماره 16 ، خرداد 1398، ، صفحه 89-102

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.39292.1315

چکیده
  مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی راهبردهای پردازش حسی بر بهبود مهارت‌های عصب‌روان‌شناختی دانش‌آموزان پایه چهارم نارساخوان انجام گرفت.روش: روش پژوهش نیمه­آزمایشی و از طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شد. به این منظور از بین دانش‌آموزان نارسا خوان در شهر اصفهان در سال تحصیلی 96-1395 با استفاده از روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

مقایسه اثربخشی مداخلات عصب روان‌شناختی و روش دیویس بر عملکرد خواندن دانش‌آموزان نارساخوان پایه اول و دوم ابتدایی

فرزانه مومنی؛ مختار ملک پور؛ احمد عابدی؛ سالار فرامرزی

دوره 4، شماره 12 ، خرداد 1397، ، صفحه 153-174

چکیده
  مقدمه: در پژوهش حاضر، مقایسه اثربخشی مداخلات عصب­روان­شناختی و روش دیویس برعملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان پایة اول و دوم ابتدایی مورد بررسی قرار گرفت. روش: طرح پژوهش آزمایشی و از نوع پیش­آزمون – پس­آزمون – پیگیری با گروه کنترل است. جامعة آماری پژوهش شامل تمامی دانش­آموزان نارسا­خوان پایه اول و دوم ابتدایی است ...  بیشتر