با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی- حرکتی بر حافظه فضایی بیماران ام اس

آرش عباس نیا؛ شهزاد طهماسبی بروجنی؛ راضیه هژبرنیا

دوره 6، شماره 21 ، شهریور 1399، ، صفحه 17-30

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.50154.1488

چکیده
  مقدمه: یکی از مشکلات شایع در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(ام­اس) ‌اختلال در حافظه است. با وجود تأیید تأثیر تمرینات تکالیف دوگانه شناختی حرکتی بر عملکرد شناختی بیماران ام­اس، تاکنون، پژوهش­ های اندکی در این زمینه صورت گرفته است. بنابراین هدف از پژوهش حاضر بهبود حافظه فضایی بیماران ام­اس در نتیجه تمرینات تکالیف دوگانه بود. ...  بیشتر