با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
ساخت و رواسازی پرسشنامه مهارتهای عصب_‌ روان‌شناختیِ (فرم معلم) کودکان پیش‌دبستانی شهراصفهان

بیتا هاشمی هشجین؛ طیبه شریفی؛ شهرام مشهدی زاده؛ رضا احمدی

دوره 7، شماره 26 ، آبان 1400، ، صفحه 55-78

https://doi.org/10.30473/clpsy.2021.60738.1622

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف ساخت و رواسازی پرسشنامه مهارت‌های عصب ‌روان‌شناختی فرم معلم کودکان پیش‌دبستانی شهراصفهان انجام شد. روش: روش این پژوهش توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه‌ی کودکان مقطع پیش‌دبستانی شهر اصفهان می باشد. حجم نمونه موردنظر با توجه به فرمول کوکران 374 کودک پیش دبستانی تعیین شد، که بدلیل آنلاین بودن پرسشنامه ...  بیشتر

ساخت و رواسازی آزمون عصب - روان شناختی تشخیص اختلال‌های یادگیری غیرکلامی برای کودکان دبستانی

ربابه موحدی پور؛ فریبرز درتاج؛ صادق نصری؛ حسن اسدزاده؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی

دوره 5، شماره 16 ، خرداد 1398، ، صفحه 9-36

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.43296.1381

چکیده
  مقدمه : نقص ودشواری درکارکردهای عصب-روان شناختی ، مهمترین مولفه درنشانگان اختلال­های یادگیری غیرکلامی است.هدف پژوهش حاضر،ساخت،اعتباریابی و رواسازی آزمون عصب-روان شناختی تشخیص اختلال­های یادگیری غیرکلامی بود. روش:روش پژوهش توصیفی – پیمایشی است.جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی شهرستان­های استان ...  بیشتر