با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
بهبود مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان دارای اختلال در بیان نوشتاری با استفاده از برنامه راهنمای جمله فلپس

مهدیه کشمیرشکن؛ سالار فرامرزی؛ احمد عابدی

دوره 8، شماره 29 ، مرداد 1401، ، صفحه 21-32

https://doi.org/10.30473/clpsy.2022.61820.1643

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بهبود مهارت‌های عصب روان‌شناختی دانش‌آموزان با اختلال در بیان نوشتاری به روش راهنمای جمله فلپس انجام گرفت. روش پژوهش شبه‌آزمایشی و از طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل بود. بدین منظور باتوجه‌به ملاک‌های ورود به پژوهش و با استفاده از روش نمونه‌گیری چندمرحله‌ای از بین دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص در ...  بیشتر

اثربخشی آموزش پردازش حسی بر بهبود مهارت‌های عصب‌روان شناختی دانش‌آموزان نارساخوان

عبدالرضا سرکانی؛ سالار فرامرزی

دوره 5، شماره 16 ، خرداد 1398، ، صفحه 89-102

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.39292.1315

چکیده
  مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی راهبردهای پردازش حسی بر بهبود مهارت‌های عصب‌روان‌شناختی دانش‌آموزان پایه چهارم نارساخوان انجام گرفت.روش: روش پژوهش نیمه­آزمایشی و از طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شد. به این منظور از بین دانش‌آموزان نارسا خوان در شهر اصفهان در سال تحصیلی 96-1395 با استفاده از روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

تأثیر بازتوانی شناختی بر عملکرد توجه متمرکز ـ پراکنده و حافظه کاری در دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی و خواندن

منصور بیرامی؛ یزدان موحدی؛ اسماعیل احمدی

دوره 3، شماره 8 ، خرداد 1396، ، صفحه 9-28

چکیده
  مقدمه: مشکلات خواندن و ناتوانی در محاسبات ریاضی یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی است که کودکان دچار ناتوانی یادگیری با آن مواجه هستند. پژوهش حاضر نیز با هدف بررسی تأثیر بازتوانی شناختی بر عملکرد توجه و حافظه در دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی و خواندن انجام شد. روش: طرح پژوهش حاضر به‌صورت نیمه آزمایشی با سه گروه آزمودنی بود. جامعه ...  بیشتر