با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
عصب روانشناسی
تأثیر بازی‌های واقعیت مجازی و حرکتی بر حافظه کاری و عملکرد تعادلی شناختی – حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی

فرزاد ملکی؛ مهین کاظمی اصل؛ فرزانه ترابی

دوره 10، شماره 38 ، آبان 1403

https://doi.org/10.30473/clpsy.2025.73238.1768

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازی‌های واقعیت مجازی و حرکتی بر حافظه کاری و عملکرد تعادلی شناختی – حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی بود. جامعه آماری شامل کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی شهرستان نورآباد بود که از بین آن‌ها 36 نفر(12 نفر گروه واقعیت مجازی ، 12 نفر گروه حرکتی ، 12 نفر گروه کنترل) به صورت ...  بیشتر

عصب روانشناسی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر واقعیت مجازی بر بهبود تنظیم شناختی هیجان در دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص

اکرم آذرنیا؛ کامران یزدانبخش؛ آسیه مرادی

دوره 8، شماره 30 ، آبان 1401، ، صفحه 69-82

https://doi.org/10.30473/clpsy.2023.68237.1707

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر واقعیت مجازی بر بهبود تنظیم شناختی هیجان دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص انجام شد. روش: پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون و یک پیگیری دوماهه بود. جامعه آماری دانش‌آموزان دختر با اختلال یادگیری مراکز اختلال یادگیری در سال تحصیلی 1401-1402 در شهر کرمانشاه ...  بیشتر