%0 Journal Article %T تأثیر بازخورد هنجاری بر اجرا و یادگیری تکلیف پرتابی: نقش شایستگی ادراک‌شده %J عصب روان شناسی %I دانشگاه پیام نور %Z 2476-5023 %A عابدان زاده, رسول %A هیلاوی نیسی, منصور %A اشرف پور نوایی, سعید %D 2016 %\ 09/21/2016 %V 2 %N 5 %P 83-96 %! تأثیر بازخورد هنجاری بر اجرا و یادگیری تکلیف پرتابی: نقش شایستگی ادراک‌شده %K بازخورد هنجاری %K شایستگی ادراک شده %K پرتاب از بالای شانه %K دانش‌آموز %R %X مقدمه: هدف از پژوهش حاضر تعیین تأثیر بازخورد هنجاری با توجه به سطح شایستگی ادراک‌شده بر اجرا و یادگیری تکلیف پرتابی در دانش آموزان پسر شهر اهواز بود. روش: به این منظور، 60 نفر به‌صورت در دسترس و هدفمند انتخاب و در دو گروه شایستگی ادراک‌شده بالا (15 نفر بازخورد هنجاری و 15 نفر کنترل) و پایین (15 نفر بازخورد هنجاری و 15 نفر کنترل) قرار گرفتند. مرحله اکتساب در دو جلسه متوالی با 100 کوشش (5 بلوک 10 کوششی در هر جلسه) انجام شد. پس‌آزمون (20 کوشش و بدون ارائه بازخورد) بلافاصله پس از پایان جلسه دوم و آزمون یاد داری 48 ساعت بعد انجام شد. یافته‌ها: نتایج تحلیل واریانس مرکب با اندازه­گیری مکرر نشان داد که بازخورد هنجاری در بین گروه شایستگی ادراک‌شده بالا و پایین دارای تأثیر متفاوتی نبود (05/0نتیجه‌گیری: بر طبق یافته­ها می­توان به معلمان و مربیان ورزشی پیشنهاد داد که از بازخورد هنجاری برای بهبود عملکرد و یادگیری تکالیف مشابه استفاده کنند و به تقویت عامل روان‌شناختی شایستگی ادراک‌شده افراد بپردازند. %U https://clpsy.journals.pnu.ac.ir/article_3530_fd404bc806d9fc828356d2c13967c20c.pdf