بقائی، مهتاب؛ طباطبائی، محمود. (1401). اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای بر الگوی امواج مغزی و فشارخون در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر. مجله علوم اعصاب شفای خاتم، ۱۰(۳): 36-26.
دلاور، علی. (1391). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. انتشارات ارسباران.
شفیعی، رزا؛ نوروزی، سحر. (1399). مختصری بر تشخیص نشانه های اضطراب و افسردگی بر اساس امواج مغزی. رویش روان شناسی، ۹(۳): 98-93.
غیورکاظمی، فاطمه؛ سپهری شاملو، زهره؛ مشهدی، علی؛ غنائی چمن آباد، علی؛ پاسالار، فروزان. (1397). درمان فراشناخت و آموزش نوروفیدبک بر علائم اضطراب، نظم جویی هیجان و فعالیت امواج مغزی دانشجویان دختر دارای اختلال اضطراب اجتماعی (تکآزمودنی). عصب روان شناسی، 4(12): 11-77.
کرد، بهمن؛ محمدی، منیره. (1398). پیشبینی اضطراب دانشجویان بر اساس دشواریهای تنظیم هیجان و افکار خودآیند منفی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۲(۱): 134-130.
کامران وند، مهنوش؛ دهقانی آرانی، فاطمه؛ رستمی، رضا؛ صادق نیّت، خسرو؛ فراهانی، حجت الله. (1401). رابطه باورهای استرس و الگوی کمّی امواج مغزی با ابعاد رشدِ پس از آسیب در افراد با سابقه ابتلاء و درمان بیماری کووید-۱۹. پژوهش در سلامت روانشناختی، 15(3): 23-1.
موحدی، یزدان. (1397). اثربخشی بیوفیدبک EEG بر خلاقیت و امواج مغزی. پرستار و پزشک در رزم، ۶(۲۰): 43-36.
وزیری، شهرام؛ لطفی کاشانی، فرح؛ زین العابدینی، نیلوفر؛ زین العابدینی، سیده نرگس. (1394). اثر بخشی نظم بخشی رفتار برکاهش اضطراب زنان مبتلا به سرطان پستان. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی سلامت، 4(13): 62-53.
Beck, A.T., Epstein, N., Brown, G., & Steer, R.A. (1988). An inventory for measuring clinical anxiety: psychometric properties. J Consult Clin Psychol, 56(1): 893-897.
Gómez, I., Jiménez, C., Johnson, E., Cerón, S., Peral, P., Bellón, J., Motrico, E. (2024). Effectiveness of multiple health behavior change interventions in reducing symptoms of anxiety in the adult population: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. Preventive Medicine, 180(3): 107-118.
Garcia, S., Nalven, M., Ault, A., Eskenazi, M. (2020). tDCS as a treatment for anxiety and related cognitive deficits. International Journal of Psychophysiology, 1(1): 158-172-
Huang, H., Chang, S. (2023). Effects of virtual reality on creative performance and emotions: A study of brainwaves. Computers in Human Behavior, 146(11): 78-91.
Harrewijn, A., Van der Molen, M. J. W., & Westenberg, P. M. (2016). Putative EEG measures of social anxiety: Comparing frontal alpha asymmetry and delta–beta crossfrequency correlation. Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience, 16(6), 1086-1098.
Klooster, D., Voetter, H., Baeken, C., Arns, M. (2024). Evaluating Robustness of Brain Stimulation Biomarkers for Depression: A Systematic Review of Magnetic Resonance Imaging and Electroencephalography Studies. Biological Psychiatry, 95(6): 553-563.
Lee, J., Song, M., Yoo, S., Jang, J., Lee, D., Jung, Y., Ahn, W., Choi, J. (2024). Multimodal-based machine learning approach to classify features of internet gaming disorder and alcohol use disorder: A sensor-level and source-level resting-state electroencephalography activity and neuropsychological study. Comprehensive Psychiatry, 130(4): 152-164.
Lin, Y., Zhang, C., Wang, Y. (2021). A randomized controlled study of transcranial direct current stimulation in treatment of generalized anxiety disorder. Brain Stimulation: Basic, Translational, and Clinical Research in Neuromodulation, 12(2): 403-412.
Marhofer, W., Opfermann, P., Zadrazil, M., Kimberger, O., Triffterer, L., Marhofer, D., Klug, W. (2020). Brainwave entrainment to minimise sedative drug doses in paediatric surgery: a randomised controlled trial. British Journal of Anaesthesia, 125(3): 330-335.
Sharkiya, S. (2024). The Effectiveness of Music Therapy in Reducing Perioperative Pain and Anxiety: A Systematic Review of Randomized Controlled Trials. Perioperative Care and Operating Room Management, 34(3): 100-113
Saggar, M., Bruno, J., Gaillard, C., Claudino, L., Ernst, M. (2022). Neural resources shift under Methylphenidate: A computational approach to examine anxiety-cognition interplay. NeuroImage, 264(1): 968-979.
Simard, C., Plante, I., Duchesne, S., Chaffee, K. (2022). The mediating role of test anxiety in the evolution of motivation and achievement of students transitioning from elementary to high school. Contemporary Educational Psychology, 71(10): 211-226.
Seifi Alaa, T., Ahmadi-Pajouha, M., Motie Nasrabadi, A. (2018). Cumulative effects of theta binaural beats on brain power and functional connectivity. Biomedical Signal Processing and Control, 42(4): 242-252.
Willemsen, R., Versluis, A., Joëlle, J., Petrus, A., Silven, A., Chavannes, N., Dijke, A. (2024). Evaluation of completely online psychotherapy with app-support versus therapy as usual for clients with depression or anxiety disorder: A retrospective matched cohort study investigating the effectiveness, efficiency, client satisfaction, and costs. International Journal of Medical Informatics, 189(11): 548-561.
Wei, H., Jin, Z. (2024). EEG correlates of trait test anxiety in the flanker task for adolescents. Neuroscience Letters, 826(15): 137-145.
Wiwatwongwana, D., Vichitvejpaisal, P., Thaikruea, L., Klaphajone, J., Tantong, A., Wiwatwongwana, A. (2017). The effect of music with and without binaural beat audio on operative anxiety in patients undergoing cataract surgery: a randomized controlled trial. Mscape Education, 9(5): 222-231.
Yan, R., Tuo, J., Liu, M., Zhang, F., Xu, Z. (2023). Microstate analysis of resting-state electroencephalography in anxiety and depression of epilepsy comorbidity. Journal of the Neurological Sciences, 455(12): 121-132.