آچاک، ع (1385). «بررسی میزان استفاده از راهبردهای یادگیری و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان موفق و ناموفق استان کردستان». طرح پژوهشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.##احمدی، م (1385). «تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر توانایی حل مسئله ریاضی دانش آموزان دختر و پسر منطقه انگوران استان زنجان». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی.##اسلامی، الف (1389). «رابطه سبکهای شناختی و فراشناختی با عملکرد ریاضی در دانشآموزان اول متوسط». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران.##اکبری، م. و علی پور، الف (1391). «بررسی انتقال دوجانبه یادگیری در دانشجویان راستدست و چپدست». فصلنامه روانشناسی تربیتی. شماره 23. 117-130.##بریزندین، ل (1391). «مغز مردان. مترجم دهقانی». تهران: انتشارات رشد. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 2010).##سیاح سیاری، ن. و نبوی آل آقا، ف (1392). «روانشناسی تجربی». تهران: نشر روان.##سیف، ع. (1389). «مقدمهای بر نظریههای یادگیری». تهران: نشر دوران.##عبدلی، ب. و همکاران (1392). «برتری جانبی در انتقال نامتقارن قدرت و سرعت در کودکان: با توجه به نقش نیمکرههای مغز». نشریه پژوهش در علوم توانبخشی، شماره 2، سال 9.##کرمی، ا (1382) .«تدوین ابزار سنجش راهبردهای یادگیری و مطالعه و تعیین رابطه این راهبردها با پیشرفت تحصیلی». رساله دکترا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی.##کولب، ب. وشیاوو، ی (1389). «نوروسایکولوژی جانبی شدن. ترجمه علی پور، ا. و آگاه هریس، م». تهران: انتشارات ارجمند. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 2009)##گلی دیزج، الف (1384). «بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و خلاقیت در بین دانش آموزان دوم متوسطه شهرستان مینودشت». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی.##موسوی نژاد، ع (1376). «بررسی رابطه باورهای انگیزش و راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران.##یعقوبخانی غیاثوند، م (1384). «مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در دانش آموزان ضعیف و قوی دوره دبیرستان شهر قزوین». طرح پژوهشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.##
Bhushan, B.; Dwivedi, C. B.; Mishra, R. & Mandal, M.K. (2000). “Performance on a mirror drawing task by non-right-handers”. Journal of General Psychology, 127, 271-227.##Biswas, A. K.; Haque-Nizamie, S.; Pandey, R. & Mandel, M. K. (1996). “Bilateral transfer deficit in schizophrenia: A trait marker”. Psychiatry Research, 64, 115-120.## Carmon, A. & Nachshon, I. (1975). “Ear asymmetry in perception of emotional non-verbal stimuli”. Acta psychological, 37:351-357.##Cohen, N. J. (1984). “Preserved learning in amnesia: Evidence for multiple memory system”. In L.R. Squire, Neuro psychology of memory, New York, the Guilford Press.##Cosgrove, K. P.; Mazure C. M. & Staley j. k. (2007). “Evolving Knowledge of sea differences in brain Structure, Function, and chemistry”. Biol Psychiat. 62.##Dimond, S. J.; Farrington, L. & Johnson, P. (1976). “Differing emotional response from right and left hemisphere”. Nature. 261:690-692.##Joseph, R. (1988). “The right cerebral hemisphere: Emotion, music, visual-special skills, body image, dreams and awareness”. Journal of clinical psychology. 44:630-673.##Heilaman, K. M.; Scholes, R. & Warson, R. T. (1975). “Auditory affective agnosis”. Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry, 38: 67- 72.##Kirsch, w. & HoVmann, J. (2010). “Asymmetrical intermanual transfer of learning in a sensorimotor task”. Experimental Brain Research 202: 927–934.##Ley, R. J. & Bryden, M. P. (1979). “Hemispheric differences in processing emotions and faces”. Brain and Language. 7:127-138.##Mather, N. & Woodcock, R. W. (2001). “Application of the woodcock Johnson tests of cognitive ability revised to the diagnosis of learning disabilities. In: specific learning disabilities and difficulties in children”. Edited Loy Kaufman, A. S and Kaufman, N. L. Cambridge University Press.##Rizzolatti, G.; Umilta, C. & Berlucchi, G. (1971). “Opposite Superiorities of the right and left Cerbal hemispheres in diccriminative reaction time to physiognominal and alpha-betical material, brain”. 94:431-442##Uster, S. (2008). “The Role Of Braine-based Gender Differences on the vocabulary learning and consolidation strategies”. Unpublished master thesis. The graduate school of social sciences of Middle Est technical University.## Van Mier H. I. & Petersen S. E. (2006). “Intermanual transfer effects in sequential tactuomotor learning: evidence for evictor independent codig”. Neuropsychological 44:939-949.##Zimmerman, B. & Pouns, N. (1990). “Student Differences in Self-regulated Learning”. Journal of educational psychology, vol.82, 1: 51-59.##