اسماعیلیان، م.؛ مرندی، س.م.؛ اسفرجانی، ف (1393). «اثر یک دوره تمرینات مقاومتی و تعادلی بر تعادل کودکان فلج مغزی: پژوهش موردی». نشریه طب ورزشی، 6(2)، 153-166.
برک، ال (1385). روانشناسی رشد. ترجمه یحیی سیدمحمدی. تهران: انتشارات ارسباران. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2009).
دهقان، ف.؛ بهنیا، ف.؛ امیری، ن.؛ پیشیاره، ا.؛ صفرخانی، م (1389). «بررسی تأثیر استفاده از تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر اختلالات رفتاری کودکان پنج تا هشت سال مبتلا به اختلال کمبود توجه ـ بیشفعالی». تازههای علوم شناختی، 12(3)، 82-96.
دهقانیزاده، م.؛ نیل فروش، م.ح (1390). «بررسی تأثیر تمرین مقاومتی نشستن به ایستادن بر عملکرد حرکتی درشت در کودکان فلج مغزی دایپلژی اسپاستیک». دوماهنامه پژوهش در علوم توانبخشی، 7(4)، 509-513.
زیرکی زنگبار، ح.؛ عشایری، ح.؛ کمالی، م.؛ علیآبادی، ف (1390). «تأثیر موسیقی اصیل ایرانی بر مهارتهای درشت دستی کودکان مبتلا به فلج مغزی اسپاستیک». مجله مطالعات ناتوانی، 1(1)، 15-22.
شریف آذر، ا.؛ روانبخش، م.؛ ترابی پور، ا.؛ حقیقی زاده، م.ح.؛ امیری، ا (1395). «مقایسه هزینههای درمانی کودکان مبتلا به فلج مغزی در دو روش مراقبت در منزل و مراکز درمانی». راهبردهای مدیریت در نظام سلامت، ۱ (۱)، 11-19.
محمدی، ر.؛ بهینا، ف.؛ فرهبد، م (1388). «کاردرمانی و مهارتهای ادراکی ـ حرکتی در اختلالات ویژه یادگیری». مجله تعلیم و تربیت، 93 و 94، 34-38.
محمودی، م. (1392). «مقایسه ویژگیهای عصب روانشناختی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی و عادی شهر اصفهان». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان.
Arnould, C., Penta, M. & Thonnard, J.L. (2007). "Hand impairments and their relationship with manual ability in children with cerebral palsy". Journal Rehabil Med, 39: 708-714.
Bella, G., Garcia, M. & Spadari-Bratfisch, R. (2011). "Salivary cortisol, stress, and health in primary caregivers (mothers) of children with cerebral palsy". Psycho neuro endocrinology, 36(6): 834-42.
Berger, A., Jones, L., Rothbart, M.K. & Posner, M.I. (2000). "Computerized games to study the development of attention in childhood". Behavior Research Methods, Instruments, and Computers, 32(3), 297-303.
Chu, S. (2003). "Occupational therapy for children with attention deficit hyperactivity disorder: A survey of the.level of involvement and training needs of therapist". British Journal of Occupational Therapy, 66(5), 209.21
Gallahue, D.L. & Ozmun, J.C. (2011). Understanding Motor Development: Infants, children, adolescents, adults. 7th edition. New York: McGraw-Hill, pp: 300-373.
Kramer, P. & Hinojosa, J. (2001). Frames of Reference for Pediatric Occupational Therapy. 1st ed. Williams & Wilkins; pp: 66-74
Novak, L., Cusick, A. & Lowe, K.A. (2007). "Pilot study on the impact of occupational therapy home programming for young children with cerebral palsy". American Journal of Occupational Therapy; 61(4):463-468.
Paneth, N., Hong, T. & Korzeniewski, S. (2006). "The descriptive epidemiology of cerebral palsy". Clin Perinatol Jun; 33 (2): 251-67
Pellegrino, L., Batshaw, M.L. & Roizen, N.J. (2007). Cerebral palsyinchildren with disabilities. 6th ed. Baltimore (MD): Paul H. Brookes Publishing Co.
Piek, J., Baynam, G. & Barrett, N. (2006). "The relationship between fine and gross motor ability, self-perceptions and self-worth in children and adolescents". Hum Mov Sci, 25: 65-75.
Piek, J.P., Dyck, M.J., Nieman, A., Anderson, D.H., Smith, L.M., McCopy, M. & Hallmayer, J. (2004). "The relationship between motor coordination, executive functioning and attention in school aged children". Archives of clinical Neurophysiology, 19, 1036 - 1076.
Pienaar, A.E. (2008). Motoriese ontwikkeling, groei, motoriese agterstande, die assessering en die intervensie daarvan: ’n Handleiding vir nagraadse studente in Kinderkinetika [nl] Motor development, growth, motor deficiencies, the assessment and intervention thereof: Manual for postgraduate students in Kinderkinetics. Noordwes - Universiteit [NL] North - West University: Potchefstroom [NL] Potchefstroom.
Rameckers, E., Janssen-Potten, Y., Essers, I. & Smeets, R. (2015). "Efficacy of upper limb strengthening in children with Cerebral Palsy: A critical review". Research in developmental disabilities, 36(1), 87-101.
Rodger, Y. & Ziviani, J. (2002). Occupational Therapy with Children: Understanding Children's Occupations and Enabling Participation. 1st ed. Williams & Wilkins; pp, 42-44.
Rogers, S.L. (2010). Common conditions that influence children’s participation. In: Case-Smith J, O'brien JC, editors. Occupational therapy for children. 6th ed. Maryland, MO: Elsevier Mosby; p. 160-217.
Rogers, S. & Case-smith, J. (2006). Common diagnosis in pediatric occupational therapy practice. In: Case-smith J. Occupational therapy for children. 5th Ed. USA: Mosby; pp: 150-155.
Shumway-Cook, A. & Woollacott, H.M. (2009). Motor Control: Theory and Practical Applications. 2nd ed. Mosby co; pp: 211-219.
Symivnova, A. (1999). Reconstructive treatment in children with cerebral palsy. Publ Ntydvr Moscow, p.165-69.
Usief, P. (2005). Organization theory and adaptive physical education. Publ Savtsky Sport Moscow. P.77-82
Verrel, J., Bekkering, H. & Steenbergen, B. (2008). "Eye-hand coordination during manual object transport with the affected and less affected hand in adolescents with hemiparetic cerebral palsy". Exp Brain Res; 187,107– 116.
Watemberg, N., Waiserberg, N. & Lerman-Sagie, T. (2007). "Developmental coordination disorder in) children with attention-deficit-hyperactivity disorder and physical therapy intervention. Developmental". Medicine & Child Neurology, 49(12), 920-925.