آذرنگی، د.؛ رحمانیان، م (1393). مبانی نوروفیدبک. تهران. انتشارات دانژه.
آناستازی، آن (1387). روان آزمایی. ترجمه محمدنقی براهنی، چاپ ششم. تهران: موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران.
انجمن روانپزشکی آمریکا (2013). ویراست چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، تجدیدنظر شده (DSM-IV-TR). ترجمه نیکخو، م.ر و آوادیسیانس، ه (1392). تهران: انتشارات سخن.
پیرزاده، ج (1387). «هنجاریابی مقدماتی آزمون دستهبندی کارتهای ویسکانسین (WCST) در دو شهر تبریز و تهران». پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه تربیتمعلم.
توکلی، ج.ش (1375). «بررسی همهگیرشناسی اختلالات رفتار ایذایی و کمبود توجه در دانشآموزان شهر گناباد». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران.
تهرانی دوست، م.؛ شهریور، ز.؛ پاکباز، ب.؛ رضایی، آ.؛ احمدی، ف (1385). «روایی نسخه فارسی پرسشنامه تواناییها و مشکلات (SDQ)». مجلۀ تازههای علوم شناختی، سال 8، شمارۀ 4: 39-33.
رحمانی، ج.؛ عابدی، م.ر (1383). «هنجاریابی آزمون ریون رنگی کودکان». فصلنامۀ آموزه، شمارۀ 33: 86-80.
قصابی، ص.؛ پور محمدرضای تجریشی، م.؛ میرزمانی، س.م (1388). «تأثیر آموزش خودآموزی کلامی بر کاهش نشانههای برانگیختگی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی». فصلنامه روانشناسان ایرانی، سال پنجم، شماره 19: 220-209.
لوریا، ای.آر (1391). زبان و شناخت. ترجمه حبیباله قاسمزاده (چاپ سوم). تهران: انتشارات فرهنگان.
محمداسماعیل، ا (1381). «بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه CSI-4». مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال دوم، شمارۀ 3: 254-241.
مرادی، ع.ر؛ هاشمی، ت.؛ فرزاد، و.؛ بیرامی، م.؛ کرامتی، ه (1388). «مقایسه اثربخشی خودتنظیمی رفتار توجهی، خودتنظیمی رفتار انگیزشی و خود تعلیمی بر نشانههای اختلال بیشفعالی همراه با نقصتوجه». فصلنامه علمی ـ پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز. سال چهارم، شماره 13: 212-191.
نائینیان، م.ر.؛ باباپور، ج.؛ گروسی فرشی، ت.؛ شعیری، م.ر.؛ رستمی، ر (1391). «مقایسه تأثیر آموزش نوروفیدبک و دارو درمانی بر کاهش نشانههای اضطراب و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر». روانشناسی بالینی و شخصیت. شماره 7. 1 تا 14.
نریمانی، م.؛ رجبی، س.؛ دلاور، س (1392). «تأثیر آموزش نوروفیدبک بر کاهش علائم بیشفعالی و نقصتوجه در دانشجویان دختر». مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک، سال 16، شماره دوم، 103-91.
هادیانفر، ح (1379). «مقایسه اثربخشی سه روش درمانی در کاهش اختلال ADHD کودکان پسر دبستانی شهر شیراز». مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورۀ سوم، شمارههای 1 و 2: 54-29.
هادیانفر، ح.؛ نجاریان، ب (1380). «آشنایی با درمان شناختی خودآموزی کلامی». فصلنامه تازههای رواندرمانی، شماره 19 و 20: 79-67.
یعقوبی، ح.؛ جزایری، ع.ر.؛ خوشابی، ک.؛ دولتشاهی، ب.؛ نیکنام، ز (1387). «مقایسه اثربخشی نوروفیدبک، ریتالین و درمان ترکیبی در کاهش علائم کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی ـ کمبود توجه». دوماهنامه علمی ـ پژوهشی دانشور رفتار، سال 15، شماره 31: 84-71.
Arns, M., Didder, S.D., Strehl, M., Breteler, M. & Coenen, A. (2009). "Efficacy of Neurofeedback treatment in ADHD: the Effects on inattention, Impulsivity and Hyperactivity: a Meta-Analysis". Clinical EEG and Neurofeedback. 40 (3): 180-189.
Arco, L., Cohen, L. & Geddes, K. (2004). "Verbal self regulation of impulsive behavior of persons with frontal lobe brain injury". Behavior Therapy; 35(3): 605-19.
Arns, M. & Drinkenburg, W. (2012). "The effects of QEEG-Informed Neurofeedback in ADHD: An Open-Label Pilot Study". Applied Psychophisiological Biofeedback, 37: 171-180.
Barkley, R.A., Fischer, M., Smallish, L. & Fletcher, K. (2002). "The persistence of attention deficit/ hyperactivity disorder into young adulthood as a function of reporting source and definition of disorder". Journal of Abnormal Psychology, 111: 279–289.
Barkley, R.A. (1998). Attention-Deficit/ Hyperactivity Disorder. A handbook for diagnosis and treatment. 2nd Ed. New York: Guilford Press.
Biederman, J., Faraone, S., Milberger, S., Guite, J., Mick, E., Chen, L. & et al. (1996). "A prospective 4-year follow-up study of attention-deficit hyperactivity and related disorders". Archives of General Psychiatry, 53: 437-446.
Carmody, D.P., Radvansik, D.C., Wadhwani, S., Sabo, M.J. & Vergara, L. (2001) "EEG biofeedback training and attention –deficit/ hyperactivity disorder in an elementary school setting". Journal of Neurotherapy, 4(3): 5-27.
Claude, D. & Firestone, P. (1995). "The development of ADHD boys: A 12 year follow-up". Canadian Journal of Behavioral Science, 27:226-249.
Dallnic, A., Smith, S.W., Brank, E.M. & Penfield, R. D. (2006). "Classroom-based cognitive-behavioral intervention to prevent aggression: Efficiency and social validity". Journal of School Psychology, 44: 123-139.
Fuchs, T., Birbaumer, N., Lutzenberger, W., Gruzelier, J.H. & Kaiser, J. (2003) "Neurofeedback treatment for attention-deficit/ hyperactinity disorder in children: A comparison with methylphenidate". Applied Psychophysiology and Biofeedback, 28: 1-12.
Graham, S. (1999). "Self-efficacy, Motivation constructs and mathematics performance of entering middle school students". Contemporary Education Psychology, 24: 124-139.
Hammond, D. (2011). "What is neurofeedback: an update". Journal of neurotherapy, 15(7), 305-336.
Hashemi, T., Mashinchi, N., Hekmati, I. & Rezapour, A. (2011). Effectiveness of verbal self-instruction in ADHD symptoms. The 4Th international congress of Cognitive neuroscience. 23-25 March 2011, Iran, Tehran
Heywood, C. & Beale, I. (2003). "EEG Biofeddback vs. Placebo treatment for attention-deficit/hyperactivity disorder: a pilot study". Journal of Attention Disorder, 7 (1): 43-55.
Hoza, B., Mrug, S., Gerdes, A.C., Hinshaw, S.P., Bukowski, W.M., Gold, J.A. & et al (2005). "What aspect of peer relation is impaired in children with attention deficit/ hyperactivity disorder"? Journal of Counseling and clinical psychology, 73 (3): 307-314.
Kaiser, D.A. & Othmer, S. (2000). "Effect of neurofeedback on variables of attention in a large multi-center trial". Journal of Neurotherapy, 4 (1): 5-28.
Lahey, B.B., Pelham, W.E., Stein, M.A. Loney, J., Trapani, C., Nugent, K. & et al. (1998). "Validity of DSM-IV attention-deficit/ hyperactivity disorder for younger children". Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 37 (7): 695-702.
Lara, C., Fayyad, J., Graaf, R., Kessler, R.C., Aguilar-Gaxiola, S., Angermeyer, M. & et al (2009). "Childhood Predictors of Adult Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder: Results from the World Health Organization World, Mental Health Survey Initiative". Biological Psychiatry, 65:46–54.
Liebert, R.M. &Spiegler, M. D. (1990). Personality: an introduction to theory and research. Sixth edition. Brooks-Cole press, California.
Lubar, J.F. (2003) Neurofeedback for the management of attention deficit disorders. In M. S. Schwartz & F. Andrasik (Eds.), Biofeedback: A practitioner’s guide (3rd ed., pp. 409-437). New York: Guilford Press.
Lubar, J.F., Swartwood, M.O., Swartwood, J.N. & Timmermann, D. L. (1995). "Quantitative EEG and auditory event-related potentials in the evaluation of atten-tion-deficit disorder: Effects of methylphenidate and implications for neurofeedback training". Journal of Psychoeducational Assessment Monographs, (Special ADHD Issue): 143-160.
Monastra, V.J., Monastra, D.M. & George, S. (2002) "The effects of stimulant therapy, EEG biofeedback, and parenting style on the primary symptoms of attention –deficit / Hyperactivity disorder". Applied Psychophysiology and Biofeedback, 27(4):231-249.
Shapiro, E.S. & Cole, C.L. (1994). Behavior chang in the classroom: self-management interventions. New York: Guilford Press.
Sterman, M.B. (1996). "Physiological origins and functional correlates of EEG rhythmic activities: Implications for self regulation". Biofeedback & Self-Regulation, 21: 3-33.
Tansey, M. (1993). "Ten-year stability of EEG biofeedback results for a hyperactive boy who failed the fourth grade perceptually impaired class". Biofeedback and Self-Regulation, 18 (1): 33-38.
Thompson, L. & Thompson, M. (1998). "Neurofeedback combined with training in metacognitive strategies: Effectiveness in students with ADD". Applied Psychophysiology and Biofeedback, 23 (4): 243-263.
Tolpak, M.E., Conner, L., Shuster, J., Knezevic, B. & Parls, S. (2008). "Review of cognitive, cognitive-behavioral, and neural-based interventions for attention-deficit/ hyperactivity disorder (ADHD)". Clinical Psychology Review, 18:801-823.