آقابابایی، سارا، عابدی، احمد، یارمحمدیان، احمد، زمانی فرونشانی، نسرین. (1394). فراتحلیل اثربخشی مداخله تحلیل رفتار کاربردی بر مهارتهای زبانی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم. مجله روانشناسی بالینی، سال 7، شماره 2 (26)، 77-87.
جعفری، زهرا، عشایری، حسن، ملایری، سعید و علاءالدینی، فرشید. (1388). "پایایی و روایی آزمون سنجش رشد شنوایی، زبان و گفتار نیوشا در کودکان بدو تولد تا 6 سال فارسی زبان". فصلنامه پایش، دوره 8، شماره3، 278-271.
زینلی، زینب، پسند، فاطمه، همتی علمدار، قربان. (1395). تاثیر تمرین دستکاری بر دست برتری کودکان با اختلال های طیف اوتیسم. فصلنامه طب توانبخشی، 6(1)، 53-61.
یارمند، هانیه، عشایری، حسن، گلفام، ارسلان، عامری، حبات. (1395). بررسی تاثیر تحریک سیستم نورونهای آینه ای، بر رشد مهارتهای زبان دریافتی، زبان بیانی و گفتاری کودکان اوتیستیک پنج تا هشت سالهی دختر فارسی زبان. فصلنامه تازههای علوم شناختی، سال 18، شماره 1: 1-11.
American Psychiatric Association. Diagnostic and statistical manual of mental disorders. (2013),Washington, DC: APA
Chapmam R.S. (2000). Children’s Language Learning: An Interactionist Perspective. Jornal of Child Psychology and Psychiatry, 41(1): 33-54.
Delacato, C. H. (1963). The diagnosis and treatment of speech and reading problems: Charles C. Thomas Publisher.
Finch, K. H., Seery, A. M., Talbott, M. R., Nelson, C. A., Tager-flusberg, H. (2017). Lateralization of EPRs to speech and handedness in the early development of Autism Spectrum Disorder. Journal neurodevelopment Disorder; 5(9): 1-12.
Goez, H., Zelnik, N. (2008). Handedness in patients with developmental coordination disorder. Journal of Children Neurology; 23(3):151- 160.
Hallahan, D., P., Kauffman, J., M., Pullen, P., C. (2015). Exceptional learners: an introduction to special education. 13th Ed. Published by Pearson Education.
Hickok, G. (2010).The role of mirror neurons in speech perception and action word semantics. Language and Cognitive Processes; 25: 749-776.
Ingersoll, B., Lalonde, K. (2010). The impact of object and gesture imitation training on language use in children with autism spectrum disorder. Journal of speech, languge, and hearing research. 53: 1040- 1051.
Knaus, T., Kamps, J., Foundas, A. (2016). Handedness in children with autism spectrum disorder. Perceptual and motor skills; 0 (0): 1-18.
Mandell, D,. Lecavalier, L. (2014). Should we believe the Centers for Disease Control and Prevention’s autism spectrum disorder prevalence estimates? Autism, (5):482-490.
Ploughman, M. (2008). Exercise is brain food: the effects of physical activity on cognitive function. Developmental neuron rehabilitation, 11(3): 236-240.
Samadi, S., A., McConkey, R. (2015). Screening for Autism in Iranian Preschoolers: Contrasting M-CHAT and a Scale. Journal of autism and developmental disorders, (12): 1-9.
Sneff, O., Weigelt, M. (2011). Sequential effects after practice with the dominant and non-dominant hand on the acquisition of a sliding task in schoolchildren. Laterality; 16(2):227-39.
Velikonja, O., Čurić, K., Ožura, A., Jazbec, S., S. (2010). Influence of sports climbing and yoga on spasticity, cognitive function, mood and fatigue in patients with multiple sclerosis. Clinical neurology and neurosurgery, 112(7): 597-601.
Voelcker-Rehage, C., Godde, B., & Staudinger, U. M. (2011). Cardio-vascular and coordination training differentially improve cognitive performance and neural processing in older adults. Frontiers in Hu-man Neuroscience; 5(26).
Whitehouse, A., Bishop, D. (2008). Cerebral dominance for language functions in adults with specific language impairment or autism. Brain, 131(12):3193-3200.