بلوطی ، ع ؛ نظری ، س و افروز ، غ (1395). کاربردپذیری مقیاس تجدیدنظر شده هوش وکسلر کودکان )ویسک – آر (در تشخیص اختلال یادگیری کودکان دوزبانه عربی–فارسی. فصلنامهتوانمندسازیکودکاناستثنایی، سال 7 ، شماره 19 ، 96-68.
بلوکیان ، م، وطنخواه ، ح (1397).تاثیر آموزش مهارتهای توجه بر مهارتهای عصب–روان شناختی وفرسودگی تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. فصلنامهعلمی- پژوهشیعصبروانشناسی، سال 4، شماره 2 )پیاپی13)،122-109.
ثقفی ، م، استکی ، م وعشایری ، ح (1391). مقایسه انواع کارکردهای اجرایی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری غیر کلامی ونارساخوان . فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی ، 12(2) ، 52- 35 .
جدیدی، مهدی وعابدی، احمد (1390) . انطباق وهنجاریابی پرسشنامه نوروسایکولوژی کانرز بر کودکان 5 تا 12 سال شهر اصفهان.مجله رویکردهای نوین آموزشی، 3(1) ، 71- 56.
عابدی،محمدرضا ،صادقی ،احمد وربیعی ،محمد (1386).انطباق ، هنجاریابی و بررسی روایی و پایایی آزمون هوش وکسلر کودکان چهار در استان چهار محال و بختیاری . طرح پژوهشی آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری و دانشگاه اصفهان . چاپ نشده .
علیزاده ،حمید(1389).اختلالهای یادگیری غیرکلامی:چشم انداز بالینی .فصلنامه پژوهش درحیطه کودکان استثنایی .10(2) ، 199-192 .
فرید ، فاطمه ؛ کامکاری ،کامبیز؛ صفاری نیا ، مجید وافروز، ستوده (1393). مقایسه روایی تشخیصی نسخه نوین هوش آزمای تهران ـ استانفورد بینه ونسخه چهارم مقیاس هوش وکسلر کودکان در ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری ، دوره 4، شماره 2، 83-70.
میرمهدی ، سید رضا و شجاعی ، فهیمه(1395) . بررسی و مقایسه نیمرخ مهارتهای عصب روان شناختی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص، دانشآموزان با نقص توجه- بیش فعالی ودانشآموزان عادی.فصلنامه علمی- پژوهشی عصب روانشناسی ، سال 2، شماره3 )پیاپی6 (،106-91 .
نقش ، زهرا ؛ قاسم زاده ،سوگند وافضلی ، لیلا (1396). وضعیت اجتماعی -اقتصادی و عملکرد دانشآموزان دارای اختلال یادگیری : بررسی نقش واسطهای درگیری والدین. فصلنامه توانمندسازی کودکان استثنایی، سال ۸ ، شماره ۲۲ ، 15-6.
وکسلر ،دیوید (2003). راهنمای اجرا و نمرهگذاری مقیاس هوشی وکسلر کودکان چهار. ترجمه ، انطباق و هنجاریابی : محمدرضا عابدی ، احمد صادقی ، ومحمد ربیعی ( 1395). تهران : نشر علوم رفتاری– شناختی سینا .
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Washington, DC: Author.
Bruininks, R. (1978). Assessing the motor performance of children: An overview of the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency. Paper presented at the Motor Development Academy at the American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance National Convention, Boston, MA.
Cornoldi,C.,Mammarella,I.C.&GoldenringFine,J. (2016).Nonverbal Learning Disabilities. New York London: THE GUILFORD PRESS.
Forrest, B. J. (2004). The utility of math difficulties, internalized psychopathology, and visual-spatial deficits to identify children with the nonverbal learning disability syndrome: Evidence for a visual-spatial disability. Child Neuropsychology, 10, 129–146.
Fine, J.G., Semrud-Clikeman, M., Bledsoe, J. C., & Musielak, K. A. (2013). A critical review of the literature on NLD asa developmental disorder. Child Neuropsychology, 19(2), 190–223.
Gresham, F.M., & Vellutino, F.R. (2010). What is the Role of Intelligence in the Identification of Specific Learning Disabilities? Issues and Clarifications. Learning Disabilities Research and Practice, 25 (4), 194-206.
Goldstein, S. (2011). Learning Disabilities in Childhood. In S. Goldstein, J.A. Naglieri, & M. DeVries, (Eds.), Learning and Attention Disorders in Adolescence and Adulthood: Assessment and Treatment (2nd Ed.) (pp. 31-58).New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Hammill, D. D., Pearson, N. A., & Voress, J. K. (2014). Developmental Test of Visual Perception (3rd ed.). Austin, TX: PRO-ED.
Hale,J.,Alfonso,V.,Berninger,V.,Bracken,B., Christo, C.,Clark,E.&etal.(2010).Intervention, Comprehensive Evaluation, and Specific Learning Disabilities Identification and Intervention: an Expert White Paper Consensus.Learning Disability Quarterly, 33, 223-236.
Hendriksen, Jos G. M., Keulers, Esther H. H., Feron, Frans J. M., Wassenberg, Renske, Jolles, Jelle, & Vles, Johan S. H. (2007). Subtypes of learning disabilities. European Child & Adolescent Psychiatry, 16(8), 517-524. doi: 10.1007/s00787-007-0630-3.
Katz, l., Goldstein, G. & Beers, S. R. (2010).Learning disabilities in older adolescents and Adults;Clinical Utility of the Neuropsychological perspective. Kluwer Academic Publishers: New York.
Lagae,L.(2008).Learning disabilities:definitions, epidemiology, diagnosis, and intervention strategies. PediatrClin NorthAm,55(6),1259-1268,vii.doi: 10.1016/j.pcl.2008.08.001.
Massachusetts General Hospital, School Psychiatry Program and MADI Resource Center (2010). Table of all screening tools and rating scales. Retrieved from
"Archived copy". Archived from
the original on 2015-09-27. Retrieved 2015-09-14.
Mammarella,I.C.,&Cornoldi,C.(2014).An analysis of the criteria used to diagnose children with nonverbal learning disability (NLD). Child Neuropsychology, 20(3), 255–280.
National center for Learning Disabilities. (2014). Dyscalculia: A Quick Look Center for Learning Disabilities, Inc.WWW.Idoline. org.mht
Rourke,B.P.(1989).Nonverbal Learning Disabilities: The Syndrome and the Model.New York:Guilford Press.
Rourke,B.P.(1995).Syndrome of Nonverballearning Disabilities.Neuropsychological Manifestations.New york: Guilford press .
Rourke,B.P.(ed.)(1995).Neurodevelopmental manifestations.Syndrome of Nonverbal Learning Disabilities. New York: Guilford Press.
Rourke,B.P.(2009).Question and answers. RetrievedFeb3,2009,from:www.NLDB. P.Rourke.ac
Rissman,B.(2015). Medical and Educational Perspectives on Nonverbal Learning Disability in children and young adults. Queensland University of Technology, Australia.
Sattler,J.M.(2001).Assessment of children:Cognitive applications (4th Ed). San Diego, CA: Author.
Stothers,M.,&Klein,P.D.(2010).Perceptual organization,phonological awareness, and reading comprehension in adults with and without learning disabilities. Annals of Dyslexia, 60, 209–237.
Semrud-Clikeman, M., Walkowiak, J., Wilkinson, A., & Minne, E. P. (2010). Direct and indirect measures of social perception, behavior, and emotional functioning in children with Asperger’s disorder, nonverbal learning disability, or ADHD. Journal of Abnormal Child Psychology, 38, 509–519.
Visser, M. (2017). Visual perception of five-year-old English-speaking children in Bloemfontein using the BeeryVMI-6,DTVP-3andTVPS-3.South African Journal of Occupational Therapy,47(2): 17-26.
Wechsler,D.(2003).WISC-IV:Technicaland Interpretation manual.SanAntonio:The Psychologica Corporation