اسکندرنژاد، مهتا، رضائی، فهیمه. (1397). تأثیر ورزش هوازی بر شبکههای عصبی توجه و حافظه کاری. مجله علوم اعصاب شفای خاتم. ۶ (۲)، ۳۱-۴۰.
امیدوار، عظیم، دانا، امیر،سبزی، امیرحمزه، پورپناهی، محمد. (1397). تاثیر آموزش براساس تربیت بدنی رشدی بر حافظه کاری دانشآموزان مقطع ابتدایی. فصلنامه روانشناسی مدرسه. 1(1)، 84-101.
جلیلآبکنار، سیده سمیه، افروز، غلامعلی، ارجمندنیا، علیاکبر، غباریبناب، باقر. (1397). اثربخشی برنامه اوقات فراغت عرش بر حافظه کاری، ظرفیت شناختی و مهارتهای ارتباطی دانشآموزان کمتوان ذهنی. روانشناسی افراد استثنایی. 8(30)، 47-72.
حسینخانزاده، عباسعلی، لطیفزنجانی، مونا، طاهر، محبوبه. (1397). مقایسه اثربخشی توانبخشی حافظه کاری به کمک رایانه و روش چندحسی بر بهبود کارکرد های اجرایی دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی. روانشناسی افراد استثنایی. 8(29)، 35-60.
صفویهمامی، شیلا، قاضینور، ندا، عابدی، احمد (1396) . تأثیریک دوره برنامه تمرینی با تأکید بر تأثیر مهارتهای حرکتی ظریف بر کنشهای اجرایی کودکان با اختلال یادگیری. نشریه رفتار حرکتی. 9(30)، 37-56.
کامیابی، مرضیه، تیموری، سعید، مشهدی، علی. (1393). اثر بخشی آموزش حافظه کاری بر کاهش مشکلات خواندن و بهبود حافظه کاری دانشآموزان نارساخوان. تعلیم و تربیت استثنایی. ۲ (۱۲۴)، ۳۳-۴۱.
مختاری، لیلا، آقایوسفی، علیرضا، زارع، حسین، نجاتی، وحید (1396). تأثیر تحریک مستقیم الکتریکی مغز ازروی جمجمه و آموزش آگاهی واجشناختی برروی بعد دیداری/فضایی حافظه کاری کودکان نارساخوان. فصلنامه عصبروانشناسی. 3(8)، 50-67.
علیزاده، حمید، امینآبادی، زهرا، سعدیپور، اسماعیل، ابراهیمی قوام، صغرا، فرخی، نورعلی. (1396). پاسخ به مداخله: رویکرد تشخیصی و درمانی برای دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری . مجله مطالعات ناتوانی. ۷، ۵۷-۵۷.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub.
Blake, M., Sénéchal, M., Comeau, M., Smith, S., & Bouchard, D. (2018). The Impact of Exercise Intensity Feedback Using Technology for Children during Active Play: Pilot Study. JMIR Pediatrics and Parenting, 1(2), e11327.
Boets, B., Vandermosten, M., Poelmans, H., Luts, H., Wouters, J., &Ghesquière, P. (2011). Preschool impairments in auditory processing and speech perception uniquely predict future reading problems. Research in developmental disabilities, 32(2), 560-570.
Brandenburg, J., Klesczewski, J., Fischbach, A., Schuchardt, K., Büttner, G., &Hasselhorn, M. (2015). Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling: Searching for overlapping and specific cognitive factors. Journal of learning disabilities, 48(6), 622-634.
Brockman, R., Jago, R., & Fox, K. R. (2011). Children's active play: self-reported motivators, barriers and facilitators. BMC public health, 11(1), 461.
Flöel, A., Ruscheweyh, R., Krüger, K., Willemer, C., winter, B., Völker, K. ... &Knecht, S. (2010). Physical activity and memory functions: are neurotrophins and cerebral gray matter volume the missing link? Neuroimage, 49(3), 2756-2763.
Hillman, C. H., Erickson, K. I., & Kramer, A. F. (2008). Be smart, exercise your heart: exercise effects on brain and cognition. Nature reviews neuroscience, 9(1), 58.
Janssen, I. (2014). Active play: an important physical activity strategy in the fight against childhood obesity. Can J Public Health, 105(1), 22-27.
Johnstone, A., Hughes, A. R., Janssen, X., & Reilly, J. J. (2017). Pragmatic evaluation of the Go2Play Active Play intervention on physical activity and fundamental movement skills in children. Preventive medicine reports, 7, 58-63
Kaplan, F. F., & Kaplan, F. (2007). Art therapy and social action. Jessica Kingsley Publishers.
Lin, Y., Borghese, M. M., & Janssen, I. (2018). Bi-directional association between sleep and outdoor active play among 10–13 year olds. BMC public health, 18(1), 224.
Martins, A. Q., Kavussanu, M., Willoughby, A., & Ring, C. (2013). Moderate intensity exercise facilitates working memory. Psychology of sport and exercise, 14(3), 323-328.
Melby-Lervåg, M., &Hulme, C. (2013). Is working memory training effective? A meta-analytic review. Developmental psychology, 49(2), 270.
Moll, K., Göbel, S. M., Gooch, D., Landerl, K., &Snowling, M. J. (2016). Cognitive risk factors for specific learning disorder: processing speed, temporal processing, and working memory. Journal of learning disabilities, 49(3), 272-281.
Moriya, M., Aoki, C., &Sakatani, K. (2016). Effects of physical exercise on working memory and prefrontal cortex function in post-stroke patients. In Oxygen Transport to Tissue XXXVIII(pp. 203-208). Springer, Cham.
Rubin, D. A., Wilson, K. S., Wiersma, L. D., Weiss, J. W., & Rose, D. J. (2014). Rationale and design of active play@ home: a parent-led physical activity program for children with and without disability. BMC pediatrics, 14(1), 41.
S., Vanderloo, L. M., & Tucker, P. (2017). Defining and measuring active play among young children: a systematic review. Journal of physical activity and health, 14(2), 155-166.
Swanson, H. L., Kehler, P., &Jerman, O. (2010). Working memory, strategy knowledge, and strategy instruction in children with reading disabilities. Journal of Learning Disabilities, 43(1), 24-47.
Tsai, C.-L., Chen, F.-C., Pan, C.-Y., Wang, C. H., Huang, T.-H., & Chen, T.-C. (2014). Impact of acute aerobic exercise and cardiorespiratory fitness on visuospatial attention performance and serum BDNF levels. Psych neuroendocrinology, 41, 121-131.
Van Dyke, J. A., Johns, C. L., &Kukona, A. (2014). Low working memory capacity is only spuriously related to poor reading comprehension. Cognition, 131(3), 373-403.
Westendorp, M., Houwen, S., Hartman, E., &Visscher, C. (2011). Are gross motor skills and sports participation related in children with intellectual disabilities? Research in developmental disabilities, 32(3), 1147-1153.
Westergren, T., Fegran, L., Nilsen, T., Haraldstad, K., Kittang, O. B., &Berntsen, S. (2016). Active play exercise intervention in children with asthma: a PILOT STUDY. BMJ open, 6(1), e009721.