اکبری، ح؛ شریفی درآمدی، پ؛ رحیمزاده، ح؛ پزشک، ش. (1398). اثربخشی مداخله بازیهای فعال بر حافظه کاری دانشآموزان با اختلال خواندن. نشریه عصبروانشناسی، 5(16)، 149-162.
آرایاپوران، س؛ گرجی چالسپاری، م. (1398). اثربخشی بازیدرمانی فیلیالی بر سواد هیجانی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص. نشریه ناتوانیهای یادگیری، 9(32)، 7-31.
البوغبیش، س؛ شتاببوشهری، س؛ دانشفر، ا؛ عابدانزاده، ر. (1395). بررسی تسهیل و تداخل معنایی اثر استروپ بر دوره بیپاسخی روانشناختی. نشریه عصبروانشناسی، 2(7)، 93-106.
جوانمرد، غ و اسدالهیفام، ش. (1396). مقایسه کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضیات با کودکان دارای ناتوانی خواندن، نوشتن و عادی. نشریه عصبروانشناسی، 3(10)، 50-39.
دلبری، م؛ محمدزاده، ح؛ دلبری، محمود. (1388). تأثیر بازی رایانهای بر بهره هوشی، زمان واکنش و زمان حرکت نوجوانان نوجوانان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی، 1(1)، 135-145.
فتحی آشتیانی، م؛ اخوان تفتی، م؛ خادمی، ملوک. (1395). اثربخشی آموزش شناختی بر سرعت پردازش و حافظه کاری کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. روانشناسی تربیتی، 12(3)، 125-141.
قمرانی، ا؛ صمدی، م. (1396). فرآیندهای شناختی در کودکان با نیازهای خاص: معرفی و کاربرد تئوری عصب روانشناختیPASS. تعلیم و تربیت استثنایی، ۱ (۱۴۴)،۴۱-۵۱
یارمحمدیان، ا؛ قمرانی، ا؛ سیفی، ز؛ ارفع، مریم. (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر حافظه، عملکرد خواندن و سرعت پردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان. ناتوانیهای یادگیری، 4(4)،101-117.
American Psychiatric Association. (2014). DSM-5: manual diagnóstico e estatístico de transtornos mentais, Porto Alegre: Artmed.
Avisar A. (2011). Which behavioral and personality characteristics are associated with difficulties in selective attention? Journal of attention disorders. 15(5), 357-67.
Bergendal, G., Fredrikson, S., & Almkvist, O. (2007). Selective decline in information processing in subgroups of multiple sclerosis: an 8-year longitudinal study. European neurology, 57(4), 193-202.
Brooks, B. L. (2010). Seeing the forest for the trees: Prevalence of low scores on the Wechsler Intelligence Scale for Children, (WISC-IV). Psychological Assessment, 22(3), 650.
Chisholm, J. D., Hickey, C., Theeuwes, J., & Kingstone, A. (2010). Reduced attentional capture in action video game players. Attention, Perception, & Psychophysics, 72(3), 667-671.
Covey, T. J., Zivadinov, R., Shucard, J. L., & Shucard, D. W. (2011). Information processing speed, neural efficiency, and working memory performance in multiple sclerosis: differential relationships with structural magnetic resonance imaging. Journal of clinical and experimental neuropsychology, 33(10), 1129-1145.
Fisher, M., Loewy, R., Hardy, K., Schlosser, D., & Vinogradov, S. (2013). Cognitive interventions targeting brain plasticity in the prodromal and early phases of schizophrenia. Annual review of clinical psychology, 9, 435-463.
Golden, Z. L., & Golden, C. J. (2002). Patterns of performance on the Stroop Color and Word Test in children with learning, attentional, and psychiatric disabilities. Psychology in the Schools, 39(5), 489-495.
Hadian, M. R., & Olyaie, G. (2008). Effect of cognitive task (dual task) on postural control in patients with chronic ankle sprain. Journal of Modern Rehabilitation, 2(2), 48-56.
Heber, E., Ebert, D. D., Lehr, D., Cuijpers, P., Berking, M., Nobis, S., & Riper, H. (2017). The benefit of web-and computer-based interventions for stress: a systematic review and meta-analysis. Journal of medical Internet research, 19(2), e32.
Kesler, S. R., Lacayo, N. J., & Jo, B. (2011). A pilot study of an online cognitive rehabilitation program for executive function skills in children with cancer-related brain injury. Brain Injury, 25(1), 101-112.
Klapp, S. T., Maslovat, D., & Jagacinski, R. J. (2019). The bottleneck of the psychological refractory period effect involves timing of response initiation rather than response selection. Psychonomic bulletin & review, 26(1), 29-47.
Loosli, S. V., Buschkuehl, M., Perrig, W. J., & Jaeggi, S. M. (2012). Working memory training improves reading processes in typically developing children. Child Neuropsychology, 18(1), 62-78.
Nilipour, R., Karimi, G., Ghoreishi, S. (2015). Predictors of Quality of Speech and Slow Information Processing in Persian Children with Special Language Impairment (SLI). JOEC. 15 (2), 67-78.
Papanastasiou, F. (2017) Executive Functions and their role in Learning Disabilities. Journal of Psychology Brain Study, 1(3), 1-7.
Rindermann, H., & Neubauer, A. C. (2004). Processing speed, intelligence, creativity, and school performance: Testing of causal hypotheses using structural equation models. Intelligence, 32(6), 573-589.
Rueda, M. R., Posner, M. I., & Rothbart, M. K. (2005). The development of executive attention: Contributions to the emergence of self-regulation. Developmental neuropsychology, 28(2), 573-594.
Saif A. A. & Mesrabady, J. (2003). The effectiveness of learning strategies on reading Speed, retention and understanding of different texts. Journal of Education, 19 (74), 54- 37.
Shiran, A., & Breznitz, Z. (2011). The effect of cognitive training on recall range and speed of information processing in the working memory of dyslexic and skilled readers. Journal of Neurolinguistics, 24(5), 524-537.
Sohlberg, M. M., & Mateer, C. A. (2017). Cognitive rehabilitation: An integrative neuropsychological approach. Guilford Publications.
Strobach, T., Schütz, A., & Schubert, T. (2015). On the importance of Task 1 and error performance measures in PRP dual-task studies. Frontiers in psychology, 6, 403.
Zaremba, D., Kalthoff, I. S., Förster, K., Redlich, R., Grotegerd, D., Leehr, E. J. ... & Böhnlein, J. (2019). The effects of processing speed on memory impairment in patients with major depressive disorder. Progress in Neuro-Psychopharmacology and Biological Psychiatry, 92, 494-500.