افروز، غ؛ کامکاری، ک؛ شکرزاده، ش؛(1392). راهنمای اجرا، نمره گذاری و تفسیر مقیاسهای هوش وکسلر کودکان – نسخه چهارم. تهران: علم استادان.
انجمن روانپزشکی آمریکا(2000)، متن تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی، ترجمه محمّدرضا نیکخو و هامایاک آوادیس یانس، تهران: انتشارات سخن.
بیک، م؛ نزاکت الحسینی، مریم؛ عابدی، الف.(1398).سنجش روایی و پایایی آزمون کارکردهای شناختی-حرکتی در اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. فصلنامه علوم پزشکی و توانبخشی، دوره 8،(1)؛ صص 66-75.
دانا, الف, شمس, الف.(1398). اثربخشی مداخلات توانبخشی شناختی مغز بر کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به نقص توجه و بیشفعالی. فصلنامه علمی عصب روانشناسی, 5(18), 131-140. doi: 10.30473/clpsy.2020.46249.1440
دانشور، م، کامکاری، ک؛ کوشکی، ش.(1396). روایی تشخیصی نسخه چهارم و تکمیلی در کودکان دارای اختلال نقص توجه: فصلنامه روانسنجی، 6(23)، ص ص88-67.
دلاوریان، م، توحیدخواه، ف؛ دیباجنیا پ؛ افروز، غ؛ نایبی، الف؛ غریبزاده ش؛ طراحی سیستم پشتیبان تصمیم بالینی برای تمایز اختلال نارسایی توجه بیش فعالی از اختلالهای عاطفی رفتاری با نشانههای مشابه: مقایسه دو شبکه عصبی مصنوعی: فصلنامه علمی – پژوهشی طب توانبخشی دوره پنجم. شماره دوم، صص. 30-38.
حسین خانزاده, ع؛ لطیف زنجانی، م؛؛ طاهر،, م.(1395). تأثیر توانبخشی شناختی رایانهیار بر بهبود کنشهای اجرایی و عملکرد خواندن دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی. فصلنامه علمی عصب روانشناسی, 2(7), 27-46
صدرالسادات، س؛ هوشیاری،ز؛ زمانی، ر؛ صدرالسادات، ل.(1386). تعیین مشخصات روانسنجی مقیاس درجهبندی SNAP-IV، اجرای والدین. مجله توانبخشی.; ۸(۴) :۵۹-۶۵.
دلاوریان، م؛ افروز،غ؛(1395). نقشه وطراحی سامانه هوشمند حمایتگر تصمیم بالینی جهت تشخیص کودکان پیشدبستانی مستعد نارساخوانی. دوره 7، شماره 2 صفحه 95-88.
علیزاده، ح؛ اکبری، س؛ یادگاری، ف.(1389). نیمرخ رشد زبان دانشآموزان با و بدون اختلال نارسایی توجهبیش فعالی. مجله توانبخشی(11)، شماره 2.
کاپلان، هرولد؛ سادوک، بنیامین(2015).خلاصه روانپزشکی:علوم رفتاری-روانپزشکی بالینی، ترجمه رضاعی، فرزین،تهران:انتشارات ارجمند.
کیان، ب، هادیان فرد، ح.(1394). ویژگیهای روان سنجی فرم فارسی خودگزارشی مقیاس درجهبندی سوانسون، نولان و پلهام(نسخه چهارم) برای غربالگری اختلال کمبود توجه/بیش فعالی در نوجوانان.، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران،(21)، شماره 4، 317 - 326.
ممقانی، ج؛(1395). تفسیر پیشرفته و بالینی وکسلر چهار برای گروههای بالینی ویژه، تهران،ساوالان.
Adalio CJ, Owens EB, Mc Burnett K, Hinshaw SP, Pfiffner LJ.(2018). Processing Speed Predicts Behavioral Treatment Outcomes in Children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Predominantly Inattentive Type. Journal of Abnormal Child Psychology, 46(4):701-711.
Ariffin, SR; Suppian, Z; Shahar, SN; Majid, R.(2010). Students’ Profile Score in Perceptual Reasoning Index(PRI) and Working Memory Index(WMI) for Intelligence Test. Social and Behavioral Sciences. 7, Pages 77-81.
Azeredo A, Moreira D, Barbosa.(2018). ADHD, CD, and ODD: Systematic review of genetic and environmental risk factors. Research in Developmental Disabilities. 82:10-19.
Barkley, R.(2014).Taking Charge of ADHD, Third Edition: The Complete, Authoritative Guide for Parents. New York: Guilford Press.
Barkley, R. A.(2019). Neuropsychological Testing is Not Useful in the Diagnosis of ADHD: Stop It(or Prove It)!. The ADHD Report, 27(2), 1–8.
Berk,L.(2014).Development through the lifespan. Pearson Education, Inc. , 6th.ed,
Cornoldi, C., Orsini, A., Cianci, A., Giofrè, D., & Pezzuti, L.(2013). Intelligence and Working Memory control: New observations from the WISC-IV administration to Italian children. Learning and individual differences, 26,9-14.
Di Lonardo Burr. S. M., LeFevre J.A.(2020). Confidence is key: Unlocking the relations between ADHD symptoms and math performance. Learning and Individual Differences. Volume 77, 101808.
Duff, CT. Sulla , EM.(2015).Measuring Executive Function in the Differential Diagnosis of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder: Does It Really Tell Us Anything? Applied Neuropsychology Child. 2015;4(3):188-96.
Gauthier, B , Parent, V. & Lageix,PH.(2014). Exploring the dynamics of design fluency in children with and without ADHD using artificial neural networks. Child Neuropsychology. Volume 22, 2016 - Issue 2. Pages 238-246.
Holmes. J, Hilton K. A., Place. M,. Alloway T P,. Elliott J. G, and. Gathercole. SE.(2014(Children with low working memory and children with ADHD: same or different? Frontiers in Human Neuroscience. ; 8: 976.
Jacobson,L. A, Ryan, M, Martin, R. B, Ewen, Mostofsky,S. H, Denckla,M.B, and Mahone, E. M.(2011). Working Memory Influences Processing Speed and Reading Fluency in ADHD.Child Neuropsychol.; 17(3): 209–224.
Kane, M. J., Hambrick, D. Z., Tuholski, S. W., Wilhelm, O., Payne, T, W., & Engle, R. W.(2004). The generality of working-memory capacity: A latentvariable approach to verbal and visuo-spatial memory span and reasoning. Journal of Experimental Psychology: General, 133, 189-217.
Kaplan; e,(2012), a process approach toneuoro psychological assessment. Washington, DC: American psychological association.
Keam,l.(2019).the clinical Reaport : WISC-IV and children memory scale.Journal of psychology(216), 172-179.
Kim, H; Ho sond, D.(2020). Comparison of the K-WISC-IV profiles of boys with autism spectrum disorder and attention-deficit/hyperactivity disorder. Research in Developmental Disabilities.;97.
Koh, M, Noh, E.A and Kim, H.W.(2015).Korean Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition Profiles in Child and Adolescent with Attention-Deficit Hyperactivity Disorder : Retrospective StudyJ Korean Acad Child Adolesc Psychiatry;26(3):183-189.
Kubo ,Y ; Kanazawa, T; Kawabata, Y; Tanaka, K; Okayama, T; Fujta, M; Tsutsumi, A; Yokota,v; Yoneda,H.(2018). Comparative Analysis of the WISC between Two ADHD Subgroups. Psychiatry Investigation ; 15(2): 172–177.
Lawrence, V., Houghton, S.(2004). Executive function and ADHD: a comparision of children performance during neuropsychological testing and real-world activities. Journal of Attention Disorders,7(3), 137-149.
Lo,Ch. B,; Waring,M. E ,; Pagotod,Sh. L,; Lemon,S. C.(2015)A television in the bedroom is associated with higher weekday screen time among youth with attention deficit hyperactivity disorder(ADD/ADHD). Preventive Medicine Reports(2) 1–3.
Loftiz, W.C.(2009). An ecological validity study of executive function measures in children with and without attention deficit hyperactivity disorder. Journal of Learning Disabilities, 34, 237-248.
Martinussen, R., Mackenzie, G.(2015). Reading comprehension in adolescents with ADHD: exploring the poor comprehender profile and individual differences in vocabulary and executive functions. Res Dev Disabil, 38, 329-337.
McCabe D. P. , Roediger.H L, McDaniel. M A., Balota,D. A. and Hambrick. D Z.(2010(. The Relationship Between Working Memory Capacity and Executive Functioning: Evidence for a Common Executive Attention Construct.Neuropsychology. Mar; 24(2): 222–243.
Melillo, R.(2015). Disconnected Kids: The Groundbreaking Brain Balance Program for Children with Autism, ADHD, Dyslexia, and Other Neurological Disorders. Perigee BooK.
Nigg, J. T., Blaskey, L. G.(2002). Neuropsychological executive functions and DSM-IV ADHD subtypes.Journal of the American Academy of Child and Adolecent Psychiatry, 41, 59-66.
Politi, E.,Franchini, L. Spagnolo, C. Smeraldi, E , Bellodi, L.(2005) – Supporting Tools In Psychiatric Treatment Decision- Making: Sertraline Outcome Investigation With Artificial Neural Network Method –Psychiatry Research, Vol.134-P.181-189.
Rau S,. Skapeka M F, Tipladya K, Seesea S, Burnsb A. Armoura Ch, Kenworthya L K envorthy.(2020). Identifying comorbid ADHD in autism: Attending to the inattentive presentation.Research in Autism Spectrum Disorders. Volume 69, 101468.
Saklofske, D. H., Prifitera, A., Weiss, L. G., Rolfhus, E., & Zhu, J.(2005). Clinical interpretation of the WISC-IV FSIQ and GAI. In A. Prifitera, D. H. Saklofske, & L. G.
Schwandt, H. Wuppermann ,A.(2016).The youngest get the pill: ADHD misdiagnosis in Germany, its regional correlates and international comparison. Labour Economics Volume 43, Pages 72-86.
Sergeant , J. A. , Geurts , H., Osterlaan , J.(2002).How Specific Is A Deficit Of Excutive