ارجمندنیا، ع و فراهانی، ع.(1398). اهمیت حافظه فعال در کارآمدی تحصیلی دانشآموزان، رویش روانشناسی،(3) 8، صص 146-133.
تلخابی، م.(1397). نسبتی میان فلسفه و علوم شناختی: تأملی بر دیدگاه پل تاگارد، فصلنامه تازههای علوم شناختی،(4) 20، 19-10.
خاکساربلداجی، م؛ عبدالهی، م؛ کدیور،پ؛ حسن آبادی، ح و ارجمندنیا، ع. (1397). اثربخشی مداخلات آموزشی شناختی، رایانه فعالای حافظه بر توجه، کنترل پاسخ و مؤلفه مجری مرکزی حافظه فعال در دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص، دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی شناخت اجتماعی،(2) 7، 186-173.
زارع، ح و امینی، ف.(1395). اثربخشی نرمافزار آموزش حافظه کاری بر کارکردهای توجه دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی، مجله ناتواناییهای یادگیری،(1) 6، صص 147-141.
دهقانی، ی و مرادی، ن. (1399). تأثیر آموزش حافظه فعال بر برنامهریزی و انعطافپذیری شناختی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص (نارساخوان)، فصلنامه علمی عصب روانشناسی، (1) 6، 120-101.
صبحیقراملکی، ن؛ ابوالقاسمی، ع و دهقان، ح.(1393). مقایسه تسلط نیمکرههای مغزی A، B، C و Dدانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری، مجله ناتواناییهای یادگیری،(4)3، صص 79-59، Doi: 93-3-4-4.
عابدی، الف؛ پیروززیرجردی، م و یارمحمدیان، الف.(1391). اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی، مجله ناتواناییهای یادگیری،(1) 2، صص 106-92.
کریمی، س و عسکری، س.(1392). اثربخشی آموزش راهبردهای حافظهی فعال بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان، مجله ناتواناییهای یادگیری،(1) 3، صص 155-148.
معظمی گودرزی، س؛ فرخی، ن؛ گودرزی، ک و نظری، م.(1395). اثربخشی تقویت حافظه فعال با استفاده از رایانه بر عملکرد خواندن و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان، مجله ناتواناییهای یادگیری،(3) 5، صص 121-108.
ناجی، الف؛ شکوهییکتا، م و حسنزاده، س. (1398). اثربخشی برنامه آموزشی حافظه فعال بر حافظه فعال واجشناختی و آگاهی واجی دانشآموزان نارساخوان: یک مطالعه نوروسایکولوژیک، فصلنامه علمی عصب روانشناسی، (4) 5، 140-131.
Adel M. ElAdl & Mourad, Ali Eissa Saad.(2019). Effect of a Brain-Based Learning Program on Working Memory and Academic Motivation among Tenth Grade Omanis Students, International Journal of Psycho-Educational Sciences, 8(1), 42-50.
Al-Balushi, K. A., & Al-Balushi, S. M.(2018). Effectiveness of Brain Based Learning for Grade Eight Students' Direct and Postponed Retention in Science.
International Journal of Instruction, 11(3), 525-538, doi:
10.12973/iji.2018.11336a.
Basim Ali C. T., Fysal N., Akhila Thasneem A., Aswathy P. S.(2019). Assessment of knowledge level on learning disability among primary school teachers, International Journal of Contemporary Pediatrics, Vol 6, Issue 2, pp 431-435.
Boustanzar, R. & Rezayi, S.(2017). Developing intervention program focused and divided attention and investigating its effectiveness on working memory IQ in children with specific learning disorder, Journal of Learning Disabilities, 7(1), 136-142.
Dongen-Boomsma, M.; Vollebregt, M. A.; Buitelaar, J. K. & Slaats-Willemse, D.(2014). "Working memory training in young children with ADHD: a trandomized placebo-controlled trial ". Journal of Child Psychology and Psychiatry, 55(8), 886- 896.
Faramarzi, Salar; Samadi, Maryam; Yarmohammadian; Ahmad & Dezhara, Salman.(2014). The Effectiveness of Brain Based Teaching on the Executive Functions of the Students with Mathematics Learning Disability, World Journal on Educational Technology, 6(1), 1-16.
Hooper, S. R., Swartz, W., & Wakely, M.B.(2005). Executive functions in Elementary school children with and without problems in written expression. Journal of Child and Adolescent Psychiatry, 18, 48-60.
Karande, Sunil; Mahajan, Vidure; Kulkarni, Madhuri.(2009). Recollections of learning disabled adult adolescent of their schooling experiences: a qualitative study, Indian J Med Sci, Vol. 63, No. 9, pp 382-391, DOI: 10.4103/0019-5359.56109.
Lambardi, J.(2008). Beyond learning styles: brain- based research and English language learners, The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 81:5, 219-222, DOI: 10.3200/TCHS.81.5.219-222.
Mclean. K., & Hictch, J.(2001). Executive functions in student with and without mathematics disorder, Journal of learning disabilities, 30:214-225.
Murray B, Kaniasty K, Robertson DU.(2010). the combined and differential roles of working memory mechanisms in academic achievement. Pennsylvania: Indiana University of Pennsylvania, https://www.amazon.in/Combined-Differential-Mechanisms-Academic-Achievement/dp/1243772905.
Pociask, A. & Settles, J.(2007). Increasing student achievement through brain – based strategies. Master thesis, saint Xavier University, ID: 143199198.
Prins, P. J.; and et al.(2013). “Brain game Brian”: Toward an Executive Function Training Program with Game Elements for Children with ADHD and Cognitive Control Problems". GAMES FOR HEALTH: Research, Development, and Clinical Applications, 2(1), 44-49.
Reda, M. Ismail; Hala, T. Mohamed; Basma, G. Soltan.(2019). Prevalence of learning disabilities among a sample of primary school students, The Scientific Journal of Al-Azhar Medical Faculty, Girls, Vol. 3, No. 1, pp 125-130.
Schwarb, H.; Nail, J. & Schumacher, E. H.(2015). "Working memory training improves visual short-term memory capacity". Psychological research, 1-21, DOI: 10.1007/s00426-015-0648-y.
Tufekci, S., & Demirel, M.(2009). The effect of brain based learning on achievement, retention, attitude and learning process. Procedia social and behavioral sciences, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1782-1791, DOI: 10.1016/j.sbspro.2009.01.316.
Zewelanji N. Serpell, and Esposito, Alena G.(2016). Development of Executive Functions: Implications for Educational Policy and Practice, Vol. 3(2) 203 –210, DOI: 10.1177/2372732216654718.