جدیدی، م و عابدی، احمد (1390). انطباق و هنجاریابی پرسشنامه نوروسایکولوژی کانرز برای کودکان 5 تا 15 ساله شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
حسینی، سیده فاطمه و بهرامی پور اصفهانی، منصوره (1400). اثربخشی نرمافزار توانمندسازی شناختی (کاپیتان لاگ) بر حافظه دیداری، مهارتهای توجه، سرعت پردازش و استدلال سیال دانش آموزان 8- 12 ساله شهر اصفهان. فصلنامه عصب روانشناسی.7 (1):58-37.
زمانی، مریم؛ زارع، حسین؛ علی پور، احمد؛ رحمانیان، مهدیه و ملکیان، وحید (1400). مقایسه مؤلفههای ERP در افراد ماهر و غیر ماهر در بازیهای کامپیوتری. فصلنامه عصب روانشناسی. 7 (1): 86-71.
عابدی، احمد؛ ملک پور، مختار (1389). اثربخشی مداخلات زودهنگام آموزشی_روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتواناییهای یادگیری عصب روانشناختی. فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی.5(۱):67-88.
عاشوری، محمد و یزدانی پور، معصومه (1398). اثربخشی برنامه ترمیم شناختی بر نیمرخ مهارتهای عصبروانشناختی کودکان کمشنوای پیشدبستانی. فصلنامه عصبروانشناسی. 5 (4): 140-131.
کریمی جوزستانی، لیلا؛ یار محمدیان، احمد و ملک پور، مختار (1393). «اثربخشی فراشناخت بر عملکرد املا و مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری املا شهر اصفهان». پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی کودکان با نیازهای خاص.
گروم، دیوید و آیزنک، مایکل (1398). مقدمهای بر روانشناسی شناختی کاربردی. ترجمه حسین زارع و سید مرتضی نظری. تهران: ارجمند.
Baptista, J; Osorio, A.; Martins, E. C.; Verissimo, M. & Martins, C (2016). Does social–behavioral adjustment mediate the relation between executive function and academic readiness? Journal of Applied Developmental Psychology, 46, 22-30.
Blair C (2016). Executive function and early childhood education. Current Opinion in Behavioral Sciences. 10,102–7.
Braaten, E. B.; Ward, A. K.; Forchelli, G.; Vuijk, P. J.; Cook, N. E.; McGuinness, P.; Lee, B. A.; Samkavitz, A.; Lind, H.; O'Keefe S. M. & Doyle, A. E (2020). Characteristics of child psychiatric outpatients with slow processing speed and potential mechanisms of academic impact. Eur Child Adolesc Psychiatry. https://doi.org/10.1007/s00787-019-01455-w.
Burgess, P. W. and Shallice, T (1997). The Hayling and Brixton Tests. Bury St. Edmunds: Thames Valley Test Company.
Cardoso, C. D. O.; Seabra, A. G.; Gomes, C. M. A. & Fonseca, R. P (2019). Program for the Neuropsychological Stimulation of Cognition in Students: Impact, Effectiveness, and Transfer Effects on Student Cognitive Performance. Frontiers in psychology, 10, 1784.
Dias, N. M. and Seabra, A. G (2013). Programa de Intervencao sobre Autorregulacao e Funcoes Executivas–PIAFEX »The Intervention Program for Self-Regulation and Executive Functions«. Sao Paulo: Memnon.
Eisner, Elliot.W (2002). The Educational Imagination: on the Design and Evaluation of School Programs. 3rd. ed.; New Jersey: Merrill Prentice Hall.
Esbjorn, B.H.; Normann, N.; Christiansen, B.M.; ReinholdtDunne, M.L (2018). The efficacy of group metacognitive therapy for children (MCT-c) with generalized anxiety disorder: An open trial. Journal of Anxiety Disorders, 53, 16- 21.
Fonseca, R. P.; Oliveira, C.; Gindri, G.; Zimmermann, N. and Reppold, C (2010). Teste Hayling: um instrumento de avaliacao de componentes das funcoes executivas, in Avaliacao Psicologica e Neuropsicologica de Criancas e Adolescente, ed. C. Hutz (Sao Paulo: Casa do Psicologo), 337–364.
Golden, C. J. & Freshwater, S. M (2001). Luria-Nebraska neuropsychological battery. InUnderstanding psychological assessment (pp. 59-75). Springer, Boston, MA
Jacob R, Parkinson J (2016). The potential for school-based interventions that target executive function to improve academic achievement: A review. Review of Educational Research.85 (4):512–52.
Karlsberg Bennett, J.; O’Neill, S.; Rajendran, K. & Halperin, J. M (2020). Do Preschoolers’ Neuropsychological Functioning and Hyperactivity/Inattention Predict Social Functioning Trajectories Through Childhood? Journal of pediatric psychology, 45(7), 793-802.
Kirk, S.; Gallagher, G. & Coleman, M. R (2015). Educating Exceptional Children (14th Ed). Cengage Learning, Printed in the United States of America.
Lawshe.C.H. (1975). A quantitative Approach to Content Validity.Personnel Psychology, 28,563-575.
Leon, C. B. R.; Dias, N. M.; Martins, G. L. L. & Seabra, A. G (2018). Executive functions in preschool children: development and relationships with language and behavior. Psicologia: teoria e pratica, 20(3), 121-137.
McCloskey, G.; Petry, B.; McIntosh, L.; Kelly, J. & Filachek, J (2020). Neuropsychological Assessment of Preschool-Aged Children. Psychoeducational Assessment of Preschool Children.
Phillips, D.; Lipsey, MW.; Dodge, KA.; Haskins, R.; Bassok, D.; Burchinal, MR.; Duncan, GJ. & Weiland C (2017). Puzzling it out: The current state of scientific knowledge on pre-Kindergarten effects A consensus statement. Washington, DC: Brookings Institution; 2017.
Raz, S D.; Piercy, J. C D.; Heitzer, A. M D.; Peters, B. N D.; Newman, J. B D.; DeBastos, A. K. & Batton, D. G (2016). Neuropsychological functioning in preterm-born twins and singletons at preschool age. Journal of the International Neuropsychological Society: JINS, 22(9), 865.
Taylor, H. G D.; Klein, N D.; Espy, K. A D.; Schluchter, M D.; Minich, N D.; Stilp, R D.; & Hack, M (2018). Effects of extreme prematurity and kindergarten neuropsychological skills on early academic progress. Neuropsychology, 32(7), 809.
Walk, L. M D.; Evers, W. F D.; Quante, S. & Hille, K (2018). Evaluation of a teacher training program to enhance executive functions in preschool children. PloS one, 13(5), e0197454.
Woodcock, R.W D.; McGrew, K.S. & Mather, N (2001). WoodcockJohnson Tests of Cognitive Abilities (WJ III). Rolling Meadows, IL: Riverside Publishing.
Yalcintas Sezgin, E. & Ulus, L (2017). The Early Literacy at Preschool Education: The Book or The E-Book?. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 16(4), 77-83.
Zhang, H. F D.; Shuai, L D.; Zhang, J. S D.; Wang, Y. F D.; Lu, T. F D.; Tan, X. & Shen, L. X (2018). Neuropsychological profile related with executive function of chinese preschoolers with attention-deficit/hyperactivity disorder: neuropsychological measures and behavior rating scale of executive function-preschool version. Chinese medical journal, 131(6), 648.