آقا بابایی، س و فرامرزی، س (۱۳۹۴). نقایص حافظهی فعال در کودکان با اختلال بیشفعالی/ نقصتوجه. تحقیقات علوم رفتاری. دوره ۱3. شماره ۳.
به پروژه، ا؛ پرند، ا؛ امامی و سیدنوری، ز (۱۳۹۵). مقایسهی پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان ابتدایی مبتلا و غیرمبتلا به اختلال کاستیتوجه/ بیشفعالی. فصلنامهی سلامت روانی کودک. دورهی سوم. شمارهی دوم.
پودراتچی اصل و؛ نظری، م (۱۳۹۳). اثربخشی آموزش ادراک زمان از طریق بازی رایانهای در دقت پردازش زمان. مجلهی روانشناسی و روانپزشکی شناخت. سال اول. شماره ۲.
تهرانی دوست، م؛ راد گودرزی، ر؛ سپاس، م و علاقبندراد، ج (۱۳۸۹). نقایص کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی. تازههای علوم شناختی. سال ۵. شماره3.
حسینی نسب، آ و ندامی،س (۱۳۹۲). بررسی درک زمان در کودکان دارای اختلال نارساییتوجه٫ بیشفعالی و کودکان عادی. مجلهی تعلیم و تربیت استثنایی. شماره (۱۱۴)۱۶-۲۲.
سادوک، ب؛ سادوک، روئیز، پ (۲۰۱۵). خلاصهی روانپزشکی: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی، جلد سوم، ترجمهی فرزین رضایی (۱۳۹۵)، تهران: ارجمند. ویراست11.
عابدی، ا؛ جمالی، س؛ فرامرزی، س؛ آقایی، ا و بهروز، م (۱۳۹۱). فراتحلیل جامع مداخلات رایج در مورد اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی. روانشناسی معاصر. ۷(۱)،۱۷-۳۴.
علی پور، ا؛ خزیمه، م و زارع، ح (۱۳۹۱). مقایسهی ادراک زمان در دیرشهای زمانی مختلف در کودکان با و بدون اختلال نارساییتوجه٫ بیشفعالی. فصلنامه کودکان استثنایی، سال۱۳ ، شماره ی۱.
معتمدیگانه، ن؛ افروز، غ و شکوهی یکتا، م (۱۳۹۸). اثربخشی برنامهی عصب روانشناختی خانواده محور بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی. سال نهم. شماره ۳۶.
نریمانی، م؛ سلیمانی، ا و تبریزچی (۱۳۹۴). بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود نگهداری توجه و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان دارای اختلال بیشفعالی. مجلهی روانشناسی مدرسه. دورهی ۴. شماره ۲.
یاوری، ا؛ عسکری، پ؛ نادری، ف و حیدری، ع (۱۳۹۸). اثر توانبخشی شناختی بر عملکردهای اجرایی (حافظه و حل مسئله) کودکان دارای اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی. فصلنامه علمی پژوهشی طب توانبخشی.
Barkley RA. Adolescents with attention-deficit/hyper activity disorder: An overview of empirically based treat- ments. Journal of Psychiatric Practice. 2004; 10(1):39-56.
Barkley, R. A. (2006). Attention deficit/ hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment (3rd ed.). New York: Gilford Press.
Cicerone, K.D., Langenbahn, DM., Braden, C., Malec, JF., Kalmar, K., Fraas, M., Felicetti, T., Laatsch, L., Harley, JP., Bergguist, T., Azulay, J., Cantor, J., & Ashman.T. (2011). Evidence-based cognitive rehabilitation: up dated review of the literature from 2003 through 2008. Archives physical medicine and rehabilitation, 92(4), 519-530
Cortese S, Faraone SV, Konofal E, Lecendreux M. (2009). Sleep in children with attention-deficit/hyperactivity disorder: meta-analysis of subjective and objective studies. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry. 48(9): 894-908
Gray SA. (2011). valuation of a working memory training program in adolescents with sever attention deficit hyperactivity disorder and learning disabilities. Master's Thesis. Department of Human Development and Applied Psychology Ontario Institute for Studies, Education Toronto University. 1-19.
Gray, s. Chaban, P. Martinussen, R. Goldberg, R. Gotlieb, H. Kronitz, R. & Tannock, R. (2012). Effects of a computerized working memory training program on working memory, attention, and academics in adolescents with severe LD and comorbid ADHD: a randomized controlled trail. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 53(12), .1277-1284.
Kesler, S. R., Lacayo, N. J. & Jo, B. (2011). A pilot study of an online cognitive rehabilitation program for executive function skills in children with cancer-related brain injury, Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, Stanford University,25(1),101-12 PMCID: PMC3050575
Konrad, K., Günther, T., Heinzel-Gutenbrunner, M., & Herpertz-Dahlmann, B., (2005). Clinical evaluation of subjective and objective changes in motor activ try and Allied Disciplines, 48(11), 1071- Li, X., Xiao, Y. H., Zhao, Q., Leung, A. W., Cheung, E. F., & Chan, R. C. (2015). The neuroplastic effect of working memory training in healthy volunteers and patients with schizophrenia: Implications for cognitive rehabilitation. Neuropsychologia, 75, 149-162.1079
Mioni G, Stablum F, McClintock SM, Cantagallo A. Time-based prospective memory in severe traumatic brain injury patients: The involvement of executive functions and time perception. Journal of the International Neuropsychological Society. 2012; 18(4):697-705.
Mioni, G., Santon, S., Stablum, F., & Cornoldi, C. (2016). Time-based prospective memory difficulties in children with ADHD and the role of time perception and working memory. Child Neuropsychology,1-21.
Parandin, SH. (2010). Build social competence and standardized questionnaire in adolescents Tehran. Master’s Thesis.
Rommelse, N. J., Oosterlaan, J., Buuitelaar, J., Faraone, S. V., & Sergeant, A. (2007). Time reproduction in children with ADHD and their nonaffected siblings. J. AM.ACAD. CHILD ADOLESC. Psychiatry, 46(5), 582-586
Rueda, R., & Lina, C. (2012). Enhanced efficiency of the executive attention network after training in preschool children, immediate changes and effects after two months. Developmental cognitive neuroscienc, 25, 192-s204.
Sholberg MM, Mateer CA. Cognitive rehabilitation : An integrative neuropsychological approach. New York: The Guilford press; 2001.
Thapar, A; Cooper, M (2015). Attention deficit hyperactivity disorder. Child & Adolescent Psychiatry Section, Institute of Psychological Medicine and Clinical Neurosciences, and MRC Centre for Neuropsychiatric Genetics and Genomics, Cardiff University School of Medicine, Cardiff, UK (ProfAT).
Toplak, M. E., & Tannock, R. (2005). Time perception: Modality and duration effects in attention-deficit/ hyperactivity disorder (ADHD). Journal of Abnormal Child Psychology, 33(5), 639-654.
Tran TD, Biggs B-A, Tran T, Simpson JA, de Mello MC, Hanieh S, et al. (2014). Perinatal common mental disorders among women and the social and emotional development of their infants in rural Vietnam. Journal of affective disorders, 160:104-12.
West, J., Douglas, G., Houghton, S., Lawrence, V., Whiting, K., & Glasgow, K. (2000). Time perception in boys with attentiondeficit/hyperactivity disorder according to time duration, distraction and mode of presentation. Child Neuropsychology, 6(4) 241–250
Wittmann, M., & van Wassenhove, V. (2009). The experience of time: neural mechanisms and the interplay of emotion, cognition, and embodiment. Philos. Trans. R. Soc. Lond., B, Biol.Sci, 364-386.