اخوان تفتی، م؛ آذری خیابانی، م؛ و هاشمی، زهرا (1395). آزمایش سودمندی یک برنامه توانافزای شناختی برای بهبود کارکردهای اجرایی در دانشآموزان با نارسایی ویژه یادگیری. مجله تحقیقات علوم رفتاری، دوره 14، شماره 3، 382-372.
ادیب سرشکی، ن؛ مرادی، ن؛ یادگاری، ف؛ و کنعانی، ز (1395). اثربخشی آموزش توجه بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان. فصلنامه روانشناسی شناختی، دوره 4، شماره 4، 69-61.
افروز، غ؛ و کامکاری، ک (1390). راهنمای عملی نسخه نوین هوشآزمای تهران - استانفورد بینه. تهران: مدارس کارآمد.
افروز، غ؛ کامکاری، ک؛ شکر زاده، ش؛ و حلت، ا (1392). راهنمای اجرا، نمرهگذاری و تفسیر مقیاسهای هوش وکسلر کودکان – نسخه چهارم. تهران: علم استادان.
امینایی، ف؛ و موسوی نسب، م (1393). مقایسه کارکردهای اجرایی دانشآموزان دارای اختلال خواندن با دانشآموزان عادی. تازههای علوم شناختی، دوره 16، شماره 3، 53-60.
امانی، ا؛ فدایی، ا؛ توکلی، م؛ شیری، ا و شیری، و (1396). مقایسه برنامهریزی، توجه انتخابی و انعطافپذیری شناختی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص (نارسایی خواندن). مجله ناتوانیهای یادگیری، دوره 7، شماره 2، صص. 111-94.
امینلو، م؛ کامکاری، ک؛ و شکر زاده، ش (1392). روایی همزمان نسخه نوین هوش آزمای تهران استانفورد- بینه و نسخه دوم مقیاس هوشی وکسلر کودکان در کودکان ناتوان یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی، دوره 13، شماره 7، 61-50.
انجمن روانپزشکی آمریکا (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی، ویرایش پنجم. ترجمه فرزین رضاعی، علی فخرایی، آتوسا فرمند، علی نیلوفری، ژانت هاشمی آذر، فرهاد شاملو. تهران: ارجمند.
بیرامی، منصور (1392). اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان، پژوهشهای نوین روانشناختی، دوره 8، شماره 29، 66-43.
بیرامی، م؛ موحدی، ی؛ اسماعیلی، س؛ و ذوالرحیم، ر (1395). اثربخشی درمان نوروسایکولوژیکی بر سرعت، صحت و درک خواندن در دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی. توانبخشی در پرستاری، دوره 2، شماره 3، 77-69.
جاویدنیا، س؛ کامکاری، ک؛ و مولّلی، گ (1392). بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه نوین هوشآزمای تهران – استانفورد بینه در کودکان با تشخیص نارساخوانی. مجله مطالعات ناتوانی، دوره 3، شماره 1، 4-51.
چوپان زیده، ر؛ عابدی، ا؛ و پیروز زیجردی، م (1394). بررسی اثربخشی آموزش توجه بر اساس برنامه فلچر بر عملکرد خواندن دانشآموزان دختر نارساخوان. مجله ناتونیهای یادگیری، دوره 4، شماره 4، 48-36.
حبیبی کلیبر، ر؛ فرید، ا؛ و شبان، ف (1396). اثربخشی آموزش چرخش ذهنی بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب) دانشآموزان نارساخوان. مجله ناتوانیهای یادگیری، دوره 7، شماره 2، 39-27.
دهقانی، ی؛ و مرادی، ن (1397). آموزش حافظه فعال بر بازداری و عملکرد خواندن دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص (نارساخوان). فصلنامه عصب روانشناسی، دوره 4، شماره 3 (پیاپی 15)، 142-123.
سعدیپور، ا (1393). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: دوران
سلیمانی، اسماعیل (1394). مقایسه عملکرد دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری ریاضی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته. مجله ناتوانیهای یادگیری، دوره 4، شماره 3، 73-56.
عزیزیان، م؛ اسد زاده، ح؛ علیزاده، ح؛ درتاج، ف؛ و سعدی پور، ا (1396). طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، سال پنجم، شماره 8، 137-113.
کُرمی نوری، ر؛ مرادی، ع؛ اکبری زردخانه، س؛ و زاهدیان، ح (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی (نما). تهران: جهاد دانشگاهی، واحد تربیت معلم.
گنجی، مهدی (1392). آسیب شناسی روانی بر اساس DSM 5.. تهران: ساوالان.
مومنی، ف؛ ملکپور، م؛ عابدی، ا؛ فرامرزی، س (1397). مقایسه اثربخشی مداخلات عصبروانشناختی و روش دیویس بر عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان پایه اول و دوم ابتدایی. فصلنامه عصب روانشناسی، دوره 4، شماره 1 (پیاپی 12)، 174-153.
هالاهان، د. پی.؛ و کافمن، ج. ام. (1996). کودکان استثنایی (زمینه تعلیم و تربیت ویژه)؛ ویرایش پنجم. ترجمه فرهاد ماهر (1392)، تهران: رشد.
Blair,
C., & Mckinnon, R. D. (2016). Moderating Effects of Executive Functions And the Teacher
‑Child Relationship on The Development of Mathematics Ability in Kindergarten.
Learning and Instruction, 41, 85
‑93.
Cartwright,
K, B., Coppage,
E, A., Lane,
A, B., Singleton,
T., Marshall,
T, R., & Bentivegna,
C. (2017). Cognitive Flexibility Deficits in Children with Specific Reading Comprehension Difficulties.
Contemporary Educational Psychology, 50, 33-44.
Clements, D. H., & Sarama, J. (2015).
Learning Executive Function and Early Math. The Research Report. Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education.
Fias,
W. (2016).
Neurocognitive Components Of Mathematical Skills and Dyscalculia. In
Development of Mathematical Cognition, Vol 2: Neural Substrates and Genetic Influences (195
‑217), Elsevier, Academic Press.
Guajardo, N. R., & Cartwright, K. B. (2016). The Contribution of Theory of Mind, Counterfactual Reasoning, and Executive Function to Pre-Readers’language Comprehension and Later Reading Awareness and Comprehension in Elementary School. Journal of Experimental Child Psychology, 144, 27–45.
Heth, I., & Lavidor, M. (2015). Improved Reading Measures in Adults With Dyslexia Following Transcranial Direct Current Stimulation Treatment. Neuropsychologia, 70, 107‑113.
Horowitz-Kraus, T., Vannest, J. J., Kadis, D., Cicchino, N., Wang, Y. Y., & Holland, S. K. (2014). Reading Acceleration Training Changes Brain Circuitry in Children with Reading Difficulties. Brain And Behavior, 4(6), 886‑902.
Mccloskey, G. (2016a). Mccloskey Executive Functions Scale (MEFS); Professional Manual. Onalaska: Schoolhouse Educational Services, LLC.
Mccloskey, G., Perkins, L. A., & Divner, B. V. (2009). Assessment And Intervention for Executive Function Difficulties. New York: Routledge.
Moura, O., M.R. Simoes, And M. Pereira. (2014). WISCIII Pognitive Profiles in Children with Developmental Dyslexia: Specific Cognitive Disability and Diagnostic Utility. Dyslexia 20(1), 19-37.
Moura, O., Simoes, M. R., & Pereira, M. (2015). Executive Functioning in Children with Developmental Dyslexia. The Clinical Neuropsychologist, 28(1), 20-41.
Poulose, M. S. (2012). Program Evaluation of an Executive Functions Intervention at a Middle School Setting. Unpublished Doctoral Dissertation, Department of Psychology, Philadelphia College of Osteopathic Medicine.
Ramus, F., Marshall, C. R., Rosen, S., & Van Der Lely, H. K. J. (2013). Phonological Deficits in Specific Language Impairment and Developmental Dyslexia: Towards a Multidimensional Model. Brain, 136, 630‑645.
Schwaighofer, M., Bühner, M., & Fischer, F. (2017). Executive Functions in The Context of Complex Learning: Malleable Moderators? Frontline Learning Research, 5(1), 58-75.
Thomas, K, W & Velthouse, B, A. (1990). Cognitive Elements of Empowerment. An Interpretive Model of Intrinsic Task Motivation. Academy of Management Review, 15(4), 666-681.
Xu, M., Yang, J., Siok, W., & Tan, L. H. (2015). Atypical Lateralization of Phonological Working Memory in Developmental Dyslexia. Journal of Neurolinguistics, 33, 67-77.
Zimmerman, M. A. (2000).
Empowerment Theory: Psychological, Organizational and Community Levels of Analysis. . in J. Rappaport & E. Seidman (Eds.),
Handbook of Community Psychology. New York: Academic/Plenum Publisher