بیرامی،م؛ نظری،م ع؛هاشمی،ت؛موحدی، ی (1395) اثربخشی درمان توانبخشی عصب_روانشناختی بر عملکرد توجه مستمر در دانشآموزان با اختلال ریاضی شهر تبریز،سلامت جامعه،10(3)، 45-52.
جدیدی فیقان، م؛عابدی، ا؛جمالیپاقلعه،س؛ صفری، س؛ جدیدی فیقان، م.(1393). اثربخشی مداخلات عصب روانشناختی بر مولفههای خواندن(سرعت، دقت و درک خواندن) دانشآموزان نارساخوان، پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 4(1)، 1115-134.
دهقانی،ی؛افشین،س؛کیخسروانی،م.(1395).تأثیر درمان عصبروانشناختی بر کنشهای اجرایی و عملکرد درسی دانشآموزان مبتلا به حساب نارسایی،فصلنامهسلامتروانی کودک،3(4)،25_14.
سرابندی، ا؛ کمالی، م؛ مبارکی،ح.(1391).بررسی رابطه بین نقص عملکردهای بینایی و کیفیت زندگی نابینایان، پژوهش در علوم توانبخشی، 8(6)، 1015-1023.
سمرود گلیکمن، م؛ الیسون، آ ت. (1395). عصب روانشناختی کودک، ارزیابی و مداخلات اختلالات عصب رشدی، ترجمه سالا فرامرزی،شیلا خیرزاده و محمدرضا عابد، اصفهان، انتشارات جهاد دانشگاهی.
سوری،ح؛ جوادی، م ع؛رفعتی،ن؛ربانیخواه،ز؛دلاوری، ع؛پارسیکیا، ا.(1384). شیوع و علل نابینایی و کمبینایی در استان تهران، مجله چشمپزشکی بینا، 11(2)، 163-151.
علیزاده، ح؛ صابری، ه؛ هاشمی، ژ؛ محیالدین، م. (1395)، دانشآموزان استثنایی (مقدمهای بر آموزش ویژه)، تهران: انتشارات ویرایش.
قرهخانی، ا؛ اکبری، ح؛ اکبرنیا، م. (1392)، اختلال نارساخوانی بریل در دانشآموزان دارای آسیب بینایی، تعلیم و تربیت استثنایی، سال سیزدهم، شماره8، 49-55.
کاکاوند، ع. (1393)، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، تهران: نشر روان.
کاکوجویباری، ع ا؛ شبیری، م؛ شعاعی، ه؛ محتشمی، ط. (1392). مقایسۀ سواد خواندن دانشآموزان مبتلا به آسیب بینایی و دانشآموزان با بینایی هنجار، مجله توانبخشی، ۱۴(۴)، 65-58.
موحدی، ی؛ بیرامی، م؛ اسماعیلی، س؛ ذوالرحیم، ر.(1395).اثربخشی درمان نوروسایکولوژیکی بر سرعت، صحت و درک خواندن در دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی، پژوهش توانبخشی در پرستاری، 2(3) ، 77-69.
مومنی، ف؛ ملکپور، م؛ عابدی، ا؛ فرامرزی، س.(1396) مقایسه اثربخشی مداخلات عصب روانشناختی و روش دیویس بر عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان پایه اول و دوم ابتدایی،فصلنامه علمی_پژوهشی عصبروانشناسی،4(1)،174-153.
میرمهدی ، ر ؛ شجاعی، س.(1395).بررسی و مقایسه نیمرخ مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص، دانشآموزان با نقص توجه-بیشفعالی و دانشآموزان عادی، فصلنامه علمی پژوهشی عصبروانشناسی، 2(3)، 105-89.
میلانیفر، ب. (1396). روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنائی، تهران: انتشارات قومس.
Copeland,D.(1992).Neuropsychological and psychosocial effects of childhood cancer and its treatment.CAA Cancer J Clinicians.42:283–295.
Cousens, P. Waters, B. Said, J. et al. (1988). Cognitive effects of cranial irradiation in leukemia: A survey and meta-analysis. J Child Psychol Psychiatr. 29:839–852.
Geary,D.C.(2010).Mathematical disabilities:Reflections on cognitive,neuropsychological,and genetic components.Learning and Individual Differences,20(2),130-133.
Gizewski,ER.Timmann,D.Forsting,M.(2004).Specific Cerebellar Activation During Braille Reading in Blind Subjects. Human Brain Mapping. 22:229–235.
Mulhern, RK.Daniel Armstrong,F. Thompson, SJ.(1998).Function-Specific Neuropsychological Assessment.Medical and Pediatric Oncology Supplement.1:34–40.
Mulhern,RK.(1994).Neuropsychological late effects.In Bearison,DJ. Mulhern, RK.(eds):‘Pediatric Psychooncology.’ New York: Oxford University Press. 99–121.
Posner,M.I.;Digirolamo,G.J.(2000)."Cognitive neuroscience:Origins and promise". Psychological Bulletin. 126 (6): 873–889.
doi10.1037/0033-2909.126.6.873.PMID 11107880.Pring,L.(1994).Touch and go:learning to read Braille. Reading Research Quarterly. 29, 66–74.
Ris,MD.Noll,RB(1994).Long-term neurobehavioral outcome in pediatric brain tumor patients:Review and methodological critique.J Clin Exp Neuropsychol.16:21–42.
Sadato,N.PascualLeone,A.Grafman,J.Deiber,MP.Ibanez, V. Hallett, M. (1998). Neural networks for Braille reading by the blind. Brain. 121:1213_1229.
Tobin, M.J. (1998). Is blindness a handicap? British Journal of Special Education. 25, 107–113.