البوغبیش، س؛ شتاببوشهری، س؛ دانشفر، ا؛ عابدانزاده، ر. (1395). بررسی تسهیل و تداخل معنایی اثر استروپ بر دوره بی پاسخی روانشناختی. فصلنامه عصبروانشناسی. 2(7)، 93-106.
صمدی، م؛ قمرانی، ا؛ فرامرزی، س. (1397). کاربردپذیری تئوری پاس(PASS) در پیشبینی عملکرد ریاضی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص. فصلنامه کودکان استثنایی. ۱۸ (۳)،۶۵-۷۶.
عیوضی، س؛ یزدانبخش، ک؛ مرادی، آ. (1397). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه یار بر بهبود کارکرد اجرایی بازداری پاسخ در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی. نشریه عصب روانشناسی. 4(3)، 9-22.
قائدی، غ.؛ خلیلی، م.؛ افشین، س.؛ رحمتی، ب.؛ کرمی، م. (1396). اثربخشی مداخله آموزشیِ شناختی کامپیوتری، در بهبود و ارتقاء حافظه،توجه و کارکردهای اجرایی در فرزندان جانبازان در حال تحصیل در دانشگاه شاهد. دو ماهنامه علمی - پژوهشی دانشور پزشکی، ۲۵ (۱۳۱)، ۳۱-۴۴.
کاشی، ع؛ رفیعی، صالح؛ زرشکیان، میثاق. (1397). تأثیر تمرینات ادراکی حرکتی و بازیهای شناختی بر رشد شناختی کودکان کمتوان ذهنی. رشد و یادگیری حرکتی ورزشی. 10(4)، 485-504.
کمرزرین، ح؛ مردوخی، م؛ کریمی، ر. (1397). بررسی تاثیر توانبخشی شناختی بر ارتقاء توجه انتخابی و عملکردهای اجرایی دانش آموزان مبتلا به اختلال کاستی توجه و بیش فعالی مقطع ابتدایی شهرستان فراهان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵. فصلنامه کودکان استثنایی. ۱۸ (۳)، ۷۷-۹۰.
میرمهدی، ر؛ پیروزنیا، ف. (1397). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت عمومی و مهارتهای حلمسئله اجتماعی مادران با فرزند مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی. مجله مطالعات ناتوانی. 8، 35-45.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub.
Barkley, R. A. (2013). Distinguishing sluggish cognitive tempo from ADHD in children and adolescents: executive functioning, impairment, and comorbidity. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 42(2), 161-173.
Chisholm, J. D., Hickey, C., Theeuwes, J., &Kingstone, A. (2010). Reduced attentional capture in action video game players. Attention, Perception, & Psychophysics, 72(3), 667-671.
Conners, C. K. (1990). Manual for Conners' rating scales: Conners' teacher rating scales: Conners' parent rating scales. Multi-Health Systems.
Das J P, Naglieri J A. Individual differences in cognitive processes of planning: A personality variable? Psychological Record. 1995; (45): 355–372.
Dye M. G. W., Green C. S., Bavelier D. (2009). The development of attention skills in action video game players. Neuropsychologia 47, 1780–1789.
Gapin, J. I. (2009). Associations among physical activity, ADHD symptoms, and executive function in children with ADHD. The University of North Carolina. At Greensboro.
Huang, B. M., Yu, C. H., & Li, Z. R. (2012). Clinical observation on acupuncture intervention for children with attention deficit hyperactivity disorder. Journal of Acupuncture and Tuna Science, 10(5), 300-304.
Munro, B. A., Weyandt, L. L., Marraccini, M. E., & Oster, D. R. (2017). The relationship between nonmedical use of prescription stimulants, executive functioning and academic outcomes. Addictive behaviors, 65, 250-257.
Oei, A. C., & Patterson, M. D. (2014). Playing a puzzle video game with changing requirements improves executive functions. Computers in Human Behavior, 37, 216-228.
Puhan G, Das JP A NJ. Separating planning and attention: evidential and consequential validity. Canadian Journal of School Psychology. 2005; 20 (1-2). 75-83.
Rappaport N, Coffey B. Psychopharmacology in the School Setting: Therapeutic Challenges in an Adolescent with Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Possible Bipolar Disorder, and Other Comorbidity. Journal of child and adolescent psychopharmacology. 2004; 14 (1): 3-7.
Robinson, J., Landreth, G., & Packman, J. (2007). Fifth-grade students as emotional helpers with kindergartners: Using play therapy procedures and skills. International Journal of Play Therapy, 16(1), 20.
Rodda, J., Dannhauser, T., Cutinha, D. J., Shergill, S. S., & Walker, Z. (2011). Subjective cognitive impairment: functional MRI during a divided attention task. European psychiatry, 26(7), 457-462.
Roebers CM. (2017). Executive function and metacognition: Towards a unifying framework of cognitive self-regulation. Developmental review. 45: 31-51.
Rueda, M. R., Posner, M. I., &Rothbart, M. K. (2005). The development of executive attention: Contributions to the emergence of self-regulation. Developmental neuropsychology, 28(2), 573-594.
Salthouse TA, Atkinson TM, Berish DE. Executive functioning as a potential mediator of age-related cognitive decline in normal adults. Journal of Experimental Psychology. 2003; 132(4):566-94
Shahaeian A, Shahim S, Bashash H, Yousefi F. Normalization, factor analysis, and reliability of short form of Conners' Parent Rating Scale for 6 to 11 years old children in Shiraz city. Cognitive Study. 2007; 3(3):97-120.
Van de Ven, R. M., Murre, J. M., Veltman, D. J., &Schmand, B. A. (2016). Computer-based cognitive training for executive functions after stroke: a systematic review. Frontiers in human neuroscience, 10, 150.
Weinberg, R., & Gould, D. (2014). Foundations of Sport and Exercise Psychology, 6E: Human Kinetics.