با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
مقایسه نواقص عصب روان‌شناختی افراد با نشانگان اختلال شخصیت مرزی، خودشیفته و افراد عادی

علی پروندی؛ حسن یعقوبی؛ عزت اله احمدی

دوره 7، شماره 27 ، اسفند 1400، ، صفحه 47-58

https://doi.org/10.30473/clpsy.2022.61628.1637

چکیده
  مقدمه: هدف پژوهش، مقایسه نواقص عصب روان شناختی افراد با نشانگان اختلال شخصیت مرزی، خودشیفته و افراد عادی است. روش. طرح پژوهش، علی‌مقایسه‌ای بود. نمونه پژوهش شامل 24 نفر با نشانگان اختلال شخصیت مرزی و 22 نفر با نشانگان اختلال شخصیت خودشیفته بود که به روش هدفمند از بین بیماران مراجعه کننده به بخش روانپزشکی بیمارستان امام خمینی سنقر و ...  بیشتر

اثربخشی تمرین‌های عملی عصب روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و دامنه توجه دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خواندن

محمدرضا مرادی؛ محبوبه کیانی

دوره 6، شماره 23 ، اسفند 1399، ، صفحه 43-58

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.54750.1567

چکیده
  مقدمه: اختلال خواندن یکی از انواع رایج اختلال یادگیری است که به نقص در اکتساب مهارت­های خواندن اشاره دارد. هدف این تحقیق بررسی اثربخشی تمرین­های عملی عصب روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و دامنه توجه دانش­آموزان با اختلال یادگیری خواندن بود. روش: طرح پژوهش از نوع نیمه ­تجربی با پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و پیگیری ...  بیشتر