با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه فعال بر درک زمان در کودکان دارای اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی

نگین دارائی فرد؛ مهدیه عزیزی؛ فرنگیس دمهری

دوره 7، شماره 26 ، آبان 1400، ، صفحه 99-114

https://doi.org/10.30473/clpsy.2021.57462.1589

چکیده
  مقدمه: اختلال نقص‌توجه/ بیش‌فعالی از شایع‌ترین اختلالات عصب روانشناختی دوران کودکی است. این اختلال کودکان مبتلا را در معرض مشکلات زیادی در حوزه کارکردهای اجرایی از جمله نقص ادراک زمان قرار می‌دهد. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه فعال بر ادراک زمان کودکان دارای اختلال نقص‌توجه/ بیش‌فعالی بود. روش: ...  بیشتر