با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
بررسی اثربخشی اصلاح هم‌نوسانی از طریق نوروفیدبک بر آگاهی واج‌شناختی و حافظه فعال واج‌شناختی در کودکان مبتلا به نارساخوانی

الناز موسی نژاد جدی؛ مجید محمود علیلو؛ محمدعلی نظری

دوره 2، شماره 6 ، آذر 1395، ، صفحه 61-76

چکیده
  مقدمه: متغیرهای شناختی همبسته­های مهم اختلال نارساخوانی هستند. پژوهش­های مختلف نشان می­دهند که این متغیرها در کودکان نارساخوان دچار نقص هستند. هم­چنین مطالعات عصب‌شناختی بدکارکردی ارتباط پیشانی ـ گیجگاهی ـ پس­سری را به‌عنوان مبنای عصبی این اختلال مطرح کرده­اند. نوروفیدبک با تغییر ارتباط کارکردی یا هم­نوسانی این مناطق ...  بیشتر