انجمن روانپزشکی آمریکا (2000). ویراست چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، تجدیدنظر شده (DSM-IV-TR). ترجمه محمدرضا نیکخو و هامایاک آوادیسیانس (1386). تهران: انتشارات سخن.##باباپور، ج؛ حکمتی، ع. و سودمند، م (1390). «مقایسه حافظه بصری و کلامی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیشفعالی با کودکان سالم». فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، شماره 19: 21-1.##بارکلی، آر. و ماش، ای. جی. (1998). روانشناسی مرضی کودک. ترجمه حسن توزندهجانی و همکاران (1384). تهران: انتشارات رشد.##توکلی، ج (1375). «بررسی همهگیرشناسی اختلالات رفتار ایذایی و کمبود توجه در دانشآموزان شهر گناباد». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران.##جوانمرد، غ. س (1387). «مطالعه بدکارکردی لوبهای فرونتال در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی با استفاده از آزمونهای نوروپسیکولوژیک و Q-EEG». پایاننامۀ دکتری علوم اعصاب شناختی، دانشگاه تبریز.##سرمد، ز؛ حجازی، ا. و بازرگان، ع (1388). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگه.##عسگر پور، امیر (1388). «بررسی کارکردهای اجرایی در افراد وابسته به هرویین». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیتمعلم.##قدیری، ف؛ جزایری، ع؛ عشایری، ح. و قاضی طباطبایی، م (1385). «نقایص کارکردیهای اجرایی در بیماران اسکیزو ـ وسواسی». مجله تازههای علوم شناختی، شمارۀ 3: 24-11.##قصابی، ص؛ پور محمدرضای تجریشی، م. و میرزمانی، س.م (1388). «تأثیر آموزش خودآموزی کلامی بر کاهش نشانههای برانگیختگی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی». فصلنامه روانشناسان ایرانی، شماره 19: 220-209.##لوریا، ا.ر (1376). زبان و شناخت. ترجمه حبیب اله قاسمزاده (چاپ سوم). تهران: انتشارات فرهنگان.##محمد اسماعیل، ا (1381). «بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه CSI-4». مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، شماره 3، 254-241.##مرادی، ع؛ هاشمی، ت، فرزاد، و؛ بیرامی، م. و کرامتی، ه (1388). «مقایسه اثربخشی خودتنظیمی رفتار توجهی، خودتنظیمی رفتار انگیزشی و خود تعلیمی بر نشانههای اختلال بیشفعالی همراه با نقص توجه». فصلنامه علمی ـ پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، شماره 13، 212-191.##هادیان فر، ح (1379). «مقایسه اثربخشی سه روش درمانی در کاهش اختلال ADHD کودکان پسر دبستانی شهر شیراز». مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوم، شمارههای 1 و 2، 54-29.##هادیان فر، ح. و نجاریان، ب (1380). «آشنایی با درمان شناختی خودآموزی کلامی». فصلنامه تازههای رواندرمانی، شماره 19 و 20: 79-67.##
Barkley, R. A. (1994).
Impaired delayed responding: A unified theory of attention deficit/hyperactivity disorder. In DK Routh (Ed). Disruptive behavior disorders in childhood. New York: Plenum press.##Barkley, R. A. (1997).
ADHD and nature of self-control. New York: Guilford Press.##Barkley, R. A. (1997). "Behavioral inhibition, sustained attention and executive functions: counstructing a unifying theory of ADHD".
Psychological Bulletin. 121: 65-94.##Barkley, R. A. (2003).
ADHD in children, adolescence and adults: Diagnosis, assessment and treatment. Papers presented at 5th annual
National ADHD Conference. st. Louis, MO.##Barkley, R. A.; Fischer, M.; Smallish, L. & Fletcher, K. (2002). "The persistence of attention deficit/ hyperactivity disorder into young adulthood as a function of reporting source and definition of disorder".
Journal of Abnormal Psychology. 111: 279–289.##Biederman, J.; Faraone, S.; Milberger, S.; Guite, J.; Mick, E.; Chen, L. et al. (1996). "A prospective 4-year follow-up study of attention-deficit hyperactivity and related disorders".
Archives of General Psychiatry, 53: 437-446.##Claude, D. & Firestone, P. (1995). "The development of ADHD boys: A 12 year follow-up".
Canadian Journal of Behavioral Science. 27
: 226-249.##Dallnic, A.; Smith, S. W.; Brank, E. M. & Penfield, R. D. (2006). "Classroom-based cognitive-behavioral intervention to prevent aggression: Efficiency and social validity".
Journal of School Psychology. 44: 123-139.##Dowson, J.H.; Mc Lean, A.; Bazanis, E.; Toone, B.; Young, et al. (2004). "Impaired spatial wprking memory in adults with attention deficit hyperactivity disorder: comparasion with performance in adults with borderline personality disorder and in control subjects".
Acta Psychiatrica Scandinavica 11 (1): 45-54.##Faraone, S.V.; Biederman, J.; Spencer, T.; Wilnes, T.; Seidman, L.J.; Mick, E. et al (2000). "Attention deficit/ hyperactivity disorder in adults: An overview".
Biological Psychology, 48: 9-20.##Geurts, H. M.; Verte, O.; Oosterlaan, J.; Roeyeres, H.; Sergeant, J. A. (2004). "How specific are executive functioning deficits in attention-deficit/hyperactivity disorder and autism".
Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45: 836-854.##Ghallagher, R. & Balder, J. (2001). "The diagnosis and neuropsychological assessment of adult attention deficit/ hyperactivity disorder: scientific study and practical guidelines".
Annual New York Academic science, 931: 148-171.##Hashemi, T.; Hekmati, I.; Machinchi, N. & Rezapour, Y. (2011).
The effectiveness of self-instruction training in improvement of ADHD symptoms. 4
th internatioal Conference of Cognitive scienc.##Johnson, M.H. (2005).
Developmental cognitive neuroscience (2nd edit). U.S.A., U.K & Australia: Blackwell publishing Ltd.##Lahey, B. B.; Pelham, W. E.; Stein, M. A.; Loney, J.; Trapani, C.; Nugent, K. et al. (1998). "Validity of DSM-IV attention-deficit/hyperactivity disorder for younger children".
Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry. 37
(7), 695-702.##Lara, C.; Fayyad, J.; Graaf, R.; Kessler, R. C.; Aguilar-Gaxiola, S.; Angermeyer, M. et al (2009). "Childhood Predictors of Adult Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder: Results from the World Health Organization World, Mental Health Survey Initiative".
Biological Psychiatry, 65:46–54.##Lezak, M.D.; Howieson, D.B. & Loring, D.W. (2004). "Neuropsychological assessment (4
th Ed)".
New York: Oxford University Press.##Liebert, R.M. & Spiegler, M.D. (1990). "Personality: an introduction to theory and research,. Sixth edition".
Brooks-Cole press, California.##Marchetta, N.D.J.; Hurks, P. P.M.; Krabbendam, L. & Jolles, J. (2008). "
Interference Control, Working Memory, Concept Shifting, and Verbal Fluency in Adults with Attention-Deficit/ Hyperactivity Disorder (ADHD)".
Neuropsychology. 22
(1): 74-84.##Meichenbaum, D.H. (1986).
Cognitive-behavioral modification: helping people to change (3rd ed). New York: Pergamon Press.##Miyake, A.; Friedman, N.P. et al (2000). "The Unitary and Diversity of Executive Function and Their Contribution to Complex Frontal Lobe Tasks. A Latent Variable Analysis".
Cognitive Psychology 41: 49-100.##Pennington, B. F. & Ozzonoff, S. (1996). "Executive function and developmental psychopathology".
Journal of Child Psychology and Psychiatry Allied Disciplines, 37: 51-87.##Russell J. (1997).
Autism as an executive disorder. Oxford: Oxford University Press.##Shapiro, E.S. & Cole, C.L. (1994).
Behavior chang in the classroom: self-management interventions. New York: Guilford Press.##Spreen, O. & Strauss, E. (1998).
A Compendium of Neuropsychological Tests (2nd ed). Oxford University Press, Inc.##Verte, S.; Geurts, H. M.; Roeyers, H.; Oosterlaan, J. & Sergent, J.A. (2006). "The relationship of working memory, inhibition, and response variability in children psychopathology".
Neuroscience Methods, 151: 5-14.##Young, S.; Morris, R.; Toone, B.; & Tyson, C. (2006). "Spatial working memory and stategy formation in adults diagnosed with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder".
Personality and Individual difference. 41: 653-661.##