ارشد، م. (1395).اثربخشی توانبخشی شناختی بر حافظه فعال کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.
اعظمی، س؛ مقدس، ع؛ همتی، ف؛ و احمدی، آ (1392). تأثیر توانبخشی شناختی رایانه یار و دارو روان محرک در توانایی برنامه ریزی کودکان درارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی، فصلنامه روان شناسی بالینی، 3(10)، 2-17.
پاول، ت (2016). کتاب کار و تمرین توانبخشی مغزی (بیش از ۱۴۰ تمرین برای بازتوانی عملکردهای مغزی آسیب دیده). ترجمه مهدی شریف الحسینی (1395).
خدادادی، م; مشهدی، ع و امانی، ح. (1393). نرم افزار استروپ ساده، تهران.
خلیلی، ز؛ گودرزی، م (1392). مقایسه کارکردهای اجرایی برنامهریزی و مهار پاسخ در کودکان دچار بیتوجهی غالب، بیشفعالی غالب، نوع ترکیبی بیتوجهی/ بیشفعالی و کودکان بهنجار. دانشگاه شیراز.
سادوک، ب; سادوک، و؛ و روئیز،پ. (2015). خلاصهی روانپزشکی: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی، جلد سوم، ، ترجمه فرزین رضاعی (1395)، تهران: ارجمند. ویراست یازدهم.
سهرابی، ف. (1391). تأثیر توانبخشی شناختی رایانهیار و داروی روان محرک در بهبود نشانههای بالینی کودکان دارای اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی، روانشناسی معاصر. 7(2)،51-60.
شریفی درآمدی، پ؛ بگیان کوله مرز، م؛ ویسی، ن؛ پادروند، ح . (1394). ارتباط ابعاد سرنوشت و منش با بازداری پاسخ در دانش آموزان پسر دارای نشانههای اختلال سلوک، روانشناسی بالینی و شخصیت ( دانشور رفتار)، 13 (2)، 33-42.
شهبازی، م. (1390). توانبخشی شناختی چیست؟ فصلنامه خبر، پژوهشی، آموزشی و اطلاع رسانی، 23.
شهیم،س؛یوسفی، ف و شهائیان، آ. (1387). هنجاریابی ویژگیهای روان سنجی مقیاس درجه بندی کانرز- فرم معلم، مجله علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه چمران اهواز، 3(3)، 1-26.
عبدلآبادی، ح؛ پیلهور، س؛ صارمی، ع (1395). اثر توانبخشی شناختی بر کارکردهای شناختی، حافظه، افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروز، شفای خاتم، 4 (3)، 28-40.
علی میرزایی، ل. (1392). مقایسه اثربخشی نوروفیدبک و تمرین شناختی رایانهای بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به ADHD، پایان نامه ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، معاونت تحقیقات و فن آوری، کمیته تحقیقات دانشجویی
قمری گیوی، ح; نریمانی، م ؛و محمودی، ه. (1391). اثربخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی، مجله ناتوانیهای یادگیری،1(2)، 98-115.
قمریگیوی، ح؛ نادر، م؛ دهقان، ف. (1393). بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی در بازسازی کارکردهای اجرایی بیماران وسواسی ـ جبری، مطالعات روانشناسی بالینی، 4(16)، 101-128.
گنجی، م و گنجی، ح(1395). آسیب شناسی بر اساس ) DSM-5جلد دوم). تهران: نشر ساوالان. ویراست سوم.
لطفی،ص. (1391). اثربخشی تمرین راینهای شناختی بر عملکرد حافظه فعال دیداری فضایی دانش آموزان با مشکلات خواندن، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
نجاتی، و؛ بهرامی، ه؛ آبروان، م؛ روبنزاده، ش؛ مطیعی، ح. (1392). عملکردهای اجرایی و حافظهکاری در کودکان مبتلا به اختلال کمتوجهی-بیشفعالی و سالم، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان. 15 (3)، 69- 76.
نجاتی، ا؛ موسوی، ر؛ روشن چسلی، .ر؛ محمودی قرایی، ج. (1395). اثربخشی مداخلات گروهی مبتنی بر رابطه والد - کودک (CPRT) بر شدت نشانه های اختلال بیش فعالی/کمبود توجه (ADHD). روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 14 (26)، 19-31.
نجارزادگان، م; نجاتی، و; امیری، ن؛ شریفیان، م. (1394). بررسی اثر توانبخشی شناختی بر عملکردهای اجرایی(توجه حافظه کاری) در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی، فصلنامه علمی- پژوهشی طب توانبخشی، 4 (2).
نوید، ب (1393). بررسی اثربخشی پرورش شناختی رایانهای بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان. پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی.
Barkley RA, Biederman J. (1997). Toward a broader definition of the age-of-onset criterion for attention-deficit hyperactivity disorder.J Am Acad Child Adolesc Psychiatry. 36(9): 10-1204.
Barlett C.P, vowels C.l, shanteau J, Crow J, Miller T.(2009). The effect of violent and non violent computer games on cognitive performance: computers and human Behavior. 25: 96-102.
Bonavita S, Sacco R, Della Corte M, Esposito S, Sparaco M, Ambrosio, et al .)2015). Computer-aided cognitive rehabilitation improves cognitive performances and induces brain functional connectivity changes in relapsing remitting multiple sclerosis patients: an exploratory study. J Neurol. 2015; 262: 91-100.
Brown TE. (2006). Executive functions and attention deficit hyperactivity disorder: Implications of two conflicting views. Int J Disabil Dev Educ. 53: 35–46.
Cortese S, Faraone SV, Konofal E, Lecendreux M. (2009). Sleep in children with attention-deficit/hyperactivity disorder: meta-analysis of subjective and objective studies. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry. 48(9): 894-908.
Dohle S, Diel , Hafman W. (2018). Executive functions and the self-regulation of eating behavior: A review. Appetite. 1(124): 4-9.
Gray SA. (2011). valuation of a working memory training program in adolescents with sever attention deficit hyperactivity disorder and learning disabilities. Master's Thesis. Department of Human Development and Applied Psychology Ontario Institute for Studies, Education Toronto University. 1-19.
Hadassah Medical Organization. (2011). The efficacy of computerized cognitive training in adults with ADHD. Change in ADHD symptoms, executive functions and quality of life following three months of training, NCTOO 843141. history of changes. 15(3); 400-430.
Klinberg , G, Fernell, D. (2005). Dficits in attention motor control and perception, and other syndromes attributed to minimal brain dysfunction. In J. Aicardi (ED). Diseases of nevus system in children.Clinics in developmental medicine. 12 (5): 138-172 .
Lee Y, Lee Ch, Hwang, B. (2012). Effect of computer-aided cognitive rehabilitation training and balance exercise on cognitive and visual perception ability of the elderly. J therapy science . 24; 885-887.
Lezak, M.D., Howieson, D.B., Loring, D.W. (2004). Neuropsychological assessment (4th Ed). New York: Oxford Univeersiry Press.
O’Connel R.G, Bellgrove M.A, Robertson I.H.(2007). Avenues for the neuro.remediation of ADHD: Lessons from Clinical Neurosciences. In M. Fitzgerald, M. Bellgrove M, Gill. (eds.), Handbook of Attention Deficity Hyperactivity Disorder (pp. 441.463). West Sussex: John Wiley & Sons Ltd.
Roebers CM. (2017). Executive function and metacognition: Towards a unifying framework of cognitive self-regulation. Developmental review. 45: 31-51.
Saha P, Chakraborty P, Mukhopadhyay P, Bandhopadhyay D, Ghosh S.(2015). Computer based attention training for treating a child with attention deficit/hyperactivity disorder: An adjunct to pharmacotherapy – a case report. journal of pharmacy research. 9(11): 612-617.
Shaw R, Grayson A, Vicky L. (2005). The inhibitory performance of children with ADHD oncomputerized tasks and games. J Atten Disord. 4(8): 166-168.
Shimoni M, Engel-Yegr B, Tirosh E. (2012). Executive dysfunctions among boys with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD): performance-based test and parents report. Res Dev Disabil. (33)3: 858-865.
Thorell L.B, Nutley S.B, Bohlin G, Klingberg T. (2009). Training and transfer effects of executive functions in preschool Children. Developmental Science. 12(1): 106-113.
Turgay A, Ginsberg L, Sarkis E, Jain R, Adeyi B, Gao J, Dirks B, Babcock T, Scheckner B, Richards C, Lasser R, Findling RL. (2010). Executive Function Deficits in Children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Improvement with Lisdexamfetamine Dimesylate in an Open-Label Study. Journal of Child and Adolescent Psychopharmacology. 20(6): 503–511.
Wolters G, Stapert S, Brand I, Van Heugten C. (2010). Coping styles in relation to cognitive rehabilitation and quality of life after brain a injury. Neuropsychological Rehabilitation. (20)4: 587-600.