اشتاینبرگ، م؛ سیگفرید، الف.(2008). نوروفیدبک افقی تازه در درمان کم توجهی/ بیشفعالی، ترجمه رضا رستمی و علی نیلوفری(1387). تهران، انتشارات بلور.
بلوکیان، م، وطنخواه، ح.م.(1397). تاثیر آموزش مهارتهای توجه بر مهارتهای عصب- روانشناختی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. مجله عصبروانشناسی، 4(2)، 122-109.
61بشرپور، س.(1385). ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﺮﻋﺖ ﭘﺮدازش اﻃﻼﻋﺎت، ﭘﺮدازش ﺧﻮدﻛﺎر و ﻛﻨﺘﺮل ﺷﺪه و ﺗﺄﺛﻴﺮ داروﻫﺎی ﺿﺪاﻓﺴﺮدﮔﻲ ﺑﺮ اﻳﻦ ﺳﻪ ﻣﺘﻐﻴﺮ در اﺧﺘﻼل اﻓﺴﺮدﮔﻲ، ﭘﺎﻳﺎنﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ روانﺷﻨﺎﺳﻲ ﻋﻤﻮﻣﻲ، داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺤﻘﻖ اردﺑﻴﻠﻲ.
حسنیراد، م؛ ارجمندنیا، ع.ا؛ باقری، ف.(1395). مقایسه مهارتهای ادارم دیداری و توجه انتخابی دانشآموزان مقطع ابتدایی با و بدون اختلال خواندن. فصلنامه توانمدسازی کودکان استثنایی، 7(20)،34-24.
خانجانی، ز؛ مهدویان، ه.(1391). اثربخشی نوروفیدبک بر بهبود علائم نارساخوانی. مجله دانشگاه علوم پزشکی تبریز،34(2)، 39-31.
دلاور، ع.(1380). مبانی نظری و علمی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران، انتشارات رشد.
رجبی، س.(1394). اثربخشی نوروفیدبک در اصلاح دامنه امواج مغزی و عملکرد پیوسته دیداری حرکتی با علائم اختلال کمبود توجه همراه با بیشفعالی. مجله روانشناسی، 19(1)، 70-53.
ساداتمدنی، الف، حیدرینسب، ل، یعقوبی، ح، رستمی، ر.(1395). اثربخشی نوروفیدبک همراه با تکالیف شناختی بر علائم اختلال نقص توجه/بیشفعالی دوره بزرگسالی. مجله روانشناسی بالینی، 7(4)، 70-59.
ساداتناجی، الف، شکوهییکتا، م، حسنزاده، س.(1398). اثربخشی برنامه آموزشی حافظه فعال بر حافظه فعال واجشناختی و آگاهی واجی دانشآموزان نارساخوان: یک مطالعه نوروسایکولوژیک. مجله عصبروانشناسی، 5(4)، 140-131.
صادقینائینی پور، ن، نظری، م.ع؛ علیزاده زارعی، م؛ کمالی، م.(1392). تاثیر آموزش نوروفیدبک بر نوار مغزی و عملکرد تعادلی کودکان مبتلا به اختلال خواندن. مجله علمی پژوهشی توانبخشی نوین، 7(3)، 39-32.
صباغی، الف، رضایی، م، میرزاخانی، ن، ایرانی، ا، طباطبایی، م.(1395). تاثیر آموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و حافظه فعال دانشآموزان مبتلا به اختلال خواندن. مجله طب توانبخشی، 20-12.
علیزاده، ح؛ زاهدیپور، م.(1383). کارکردهای اجرایی در کودکان با و بدون اختلال هماهنگی. مجله تازههای علوم شناختی، 6(3)، 45-36.
کرمینوری، ر، مرادی، ع.(1384). آزمون خواندن و نارساخوانی. تهران: جهاد دانشگاهی.
فتحاللهپور، ل؛ باباپور خیرالدینی، ج؛ مهدویان، ه؛ بافنده، ح.(1392). مقایسه اثربخشی نوروفیدبک و روش چندحسی فرنالد بر هوش کودکان نارساخوان. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(4)، 123-103.
قلیزاده، ز.، باباپور، ج.، رستمی، ر.، بیرامی، م.، و پورشریفی، ح.(1389).اثربخشی نوروفیدبک بر حافظه کاری.فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 5(18)، 100-87.
قدیری، ف؛ جزایری، ع؛ عشایری، ح؛ قاضی طباطبایی، م.(1385). نقایص کارکردهای اجرایی در افراد اسکیزو وسواسی. مجله تازههای علوم شناختی، 38(1)، 24-11.
کاراحمدی، م؛ شهریور، ز.(1385). بررسی کارکردهای اجرایی در مبتلایان به سندرم توره با و بدون اختلال کمبود توجه و بیشفعالی. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 24(82)، 35-17.
مهرینژاد، الف؛ صبحی قراملکی، ن؛ رجبی مقدم، س.(1391). بررسی توان پیش بینی آزمون بندر گشتالت برای آمادگی ابتلا به ناتوانیهای خواندن و دیکته در کودکان پیشدبستانی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری،(3)، 130-118.
نریمانی، م؛ ابولقاسمی، ع؛ رجبی، س؛ نظری، م؛ زاهد، ع.(1391). بررسی اثربخشی بیوفیدبک EEG بر کاهش علائم نارساخوانی. فصلنامه ایرانی کودکاان استثنایی، 12(1)، 35- 21 .
نریمانی، م؛ رحبی، س؛ افروز، غ؛ صمدی خوشخو، ح.(1390). بررسی کارآمدی مراکز ناتوانیهای یادگیری استان اردبیل در بهبود علایم اختلال یادگیری دانشآموزان. مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(1)، 128-109.
هادیانفرد، ح؛ نجاریان، ب؛ شکرکن، ح؛ مهرابیزاده هنرمند، م.(1389). تهیه و ساخت آزمون عملکرد پیوسته. مجله مطاعات روانشناسی، 16، 404-388.
Alizade, H., Zahedipour, M.(2004). Executive functions in children with and without coordination disorderوNew Journal of cognetivescience, 6(3), 36-45.(Persian)
American Psychiatric Association: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5th Edition.(2013). Washington DC, American Association.
Arns, M., Peters, S., Breteler, M., Verhoeven, L.(2007). Different brain activation patterns in dyslexic children: Evidence from EEG power and coherence patterns for the double-deficit theory of dyslexia,Journal of Integrative Neuroscience; 6: 175–190.
Au, A., Ho, G., Choi, E., Leung, C., Waye, M.,Kan, K.(2014). Does it help to train attention in dyslexic children: pilot case studies with a ten-session neurofeedback program. International Journal onDisability and Human Development13(1),87-92
Bakker, D. J.(2006). Treatment of Developmental dyslexia: A Review. Pediatric Rehabilitation, in press.
Basharpour, S.(2006). Determine the speed of information processing automatic processing and control, and effect of antidepressant drugs on these three variables on depression . MA thesisin general psychology, Mohaghegh Ardibili university, Ardebil, Iran.(Persian)
Becerra, J. T., Fernández, T., & Harmony, M.(2006). Follow-Up Study of Learning- Disabled Children Treated With Neurofeedback or Placebo. Clinical EEG and Neuroscience, 37(3), 198- 204.
Berner, M. Schabus, T. Wienerroither, &W. Klimesch.(2006). The Significance of Sigma Neurofeedback Trainingon Sleep Spindles and Aspects of Declarative Memory, Applied Psychophysiology and Biofeedback, 31(2), 58-69.
Bernice, W., Lorraine, G., Maureen, H., Jeanett, B.(2008). The ABCS of learning. Learning Disabilities. Press kleas.
Breteler, M. H. M;
Arns, M;
Peters, S;
Giepmans, I;
Verhoeven, L.(2010). Improvements in Spelling after QEEG-based Neurofeedback in Dyslexia: A Randomized Controlled TreatmentStudy. Appl Psychophysiol Biofeedback, 35(1),5–11.
Clark, D. B.(2009). Dyslexia: Theory and practice of remedial instruction. Parkton, M.D: York Press.
Demos. J. N.(2005). Getting started with neurofeedback. New York: W.W. Norton & Company Inc.
Delavar, A.(2010). Theoretical and scientific foundations of research in humanities and social sciences. Ninth edition Tehran: Growth publishing.( Persian)
Enriquez, S. G., Huster, R.,Herrmann, C.(2013). Boosting brain functions: Improving executive functions with behavioral training, neurostimulation, and neurofeedback. International Journal of Psychophysiology , 8,16-81.
Etek, A.(2008) .Emergency triage education kit. Australia. Department of health and aging.
Fenger, T. N.(2005). Visual- Motor Integration and Its Relation to EEG Neurofeedback Brain Wave Patterns, Reading Spelling and Arithmetic Achievement in Attention Deficit Disordered and Learning Disabled Students. Journal of Neurotherapy,10,1-5.
Fathollapour, J., Babapour Kheyrddin, H., Mahdavian, H.,& Bafande, G.(2013). Acomparison of neurofeedback and fernalds method effectiveness in improving the intelligence of children with dyslexia, Journal of learning Disabilities, 2(4), 177-185.( Persian)
Gasser, T., Rousson, V., Gasser, U.(2003). EEG power and coherence in children with educational problems. Clin Neurophysiol, 20, 273-282.
Gholizadeh, Z., Babapour, J., Rostami, R.,Beirami, M., Poursharifi, H.(2011). Effects of neurofeedback on visual memory. Journal of Behavioral Sciences;4(4),285-89.(Perrsian)
Ghadiri, F., Jazaeri, A., Ashaeri, H.,& Ghazi Tabatabaei, M.(2006). Executive function in obsessive- compulsive disorder, New Journal of cognetivescience,8(3), 11-24.(Persian)
Hutzler, F., Kronbichler, M., Jacobs, A. M., & Wimmer, H.(2005). Perhaps correlational but not causal: No effect of dyslexic readers magnocellular system on their eye movements during reading. Neuropsychologia, 44, 637-648.
Hammond, D.(2007). Neurofeedback for the Enhancement of Athletic Performance and Physical Balance. The Journal of the American Board of Sport Psychology
, 1: 1-9
Hassaniraad, M., Arjmandnia, A., Bagheri, F.(2015). Comparative study of visual perception and selective attention skills of primary school student with and without reading disability,
Hadianfard, H., Najjarian, B., Shokrkon, H.,& Mehrabizade Honarmand, M.(2011). Procurement and construction of the continuous performance test. Journal of psychology, 16, 388-404.(persian)
International Dyslexia Association.(2008). Just the facts: Definition of dyslexia .Retrieved July 3, 2008, fromwww.interdys.org/ewebeditpro5/upload/Definition Fact Sheet.
Krause, T. H.(2015). Pinpointing the Deficit in Executive Functions in Adolescents With Dyslexia Performing the Wisconsin Card Sorting Test. J Learn Disabil, 47( 3), 208-223.
Karahmadi, M.,& Shahrivar, Z.(2006). Comparative of executive function in touretts syndrome in children with and without ADHD.Journal of medical school, 24(82), 17-22.(Persian)
Khanjani,Z.,&Mahdavian,H.(2012).Medical Journal of Tabriz university of Medical Sciences and Health Services, Effectivenessof neurofeedback on dyslexia symptoms,2(34), 31-39.(Persian)
Loo, K. S., & Barkley, R. A.(2005). Clinical Utility of EEG in Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Applied Neuropsychology, 2(3), 64–76.
Lum, J. A. G., Ullman, M. T., Ramsden, G.(2013). Procedural learning is impaired in dyslexia: Evidence from a meta-analysis of serial reaction time studies. Research in developmental disabilities, 34: 3460-3476.
Marinus, H. M.(2010). Improvements in Spelling after QEEGbased Neurofeedback in Dyslexia: A Randomized Controlled Treatment Study. Appl Psychophysiol Biofeedback; 35: 5–11.
Masterpasqua, F., & Healey, K.(2003). Neurofeedback in psychological practice. Professional psychology. Research and practice,34(6), 652-656.
Moura, O;
Simões, M. R;
Pereira, M.(2015). Executive Functioning in Children With Developmental Dyslexia. The Clinical Neuropsychologist, 28, 11-19.
Mehrinejad,S.A., Sobhi gharamaleki, N.,& Rajabi moghadam, S.(2012). An investigation of the power of
the bender gestalt test in the prediction of preschool childrens predisposition for dyslexia and dysgraphia. Journal of learning Disabilities, 1(3), 118-130.( Persian)
Narimani, M., Abolghasemi, A., Rajabi, S., Nazari, A.,& Zahed, A.(2012). The impact of EEG on dyslexia symptoms, Iranian Journal of Exceptional children, 12(1), 25-38.(Persian)
Narimani, M., Rajabi, S., Afrooz,G.A.,& Samadi Khoshkho,H.(2011). Effectiveness of learning disability centers improving learning disorder symptoms of student in Ardabil, Journal of Learning Disabilities,1(1), 109-128.(Persian)
Owen, A.(2003). The neuropsychological sequelae of frontal lobe damage. In: Cognitive deficits in brain disorders: Martin Dunitz;8,79-97.
Pakadannaya, P., Devi, M., Zaveria, S., Chengappa, K. & Vaid, V.(2002). Directional scaning effect and stenght of reading habit in picture naming and recall. Brain and Cognition. 48(4), 84-490.
Ratey J. J.(2001). A user’s guide to the brain: Perception, attention and the four theatres the brain. New York: Vintage.
Ritty, j. M, and Olan, H. school, S.J.(2000). Visual and sensory – Motor functioning in the classroom: A preliminary report ergonomic demands. Journal of the American optometric Association. 86, 487-97.
Rajabi, S.(2015). Efficacy of neurofeedback in the correct brains waves amplitude and the visual-motor continuous performance with ADHD.Journal of psychology,19, 53-70.(persian)
Sadeghi Naeinipour, N., Nazari, M. A.(2015). Effect of Neurofeedback on Visual-Spatial Attention in Male Children with Reading Disabilities: An Event-Related Potential Study. Neuroscience & Medicine, 2015, 6, 71-79.( Persian)
Sahari, S. H. & Johari, A.(2012). Improvising Reading Classes and Classroom Environment for Children with Reading Difficulties and Dyslexia Symptoms. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 38, 100 – 107.(Persian)
Sadeghi Naeinipour,N.,Nazari, M.A., Alizade Zarei, M.,& Kamali, M.(2013).The effect of neurofeedback training on balance performance and attention shifting in children with reading disorder, J Res Rehaxil Sci , 9(2),96-185.(Persian)
Skellenger, A. C; Rosenblum, L. P; Jager, B. N.(1997). Behaviors of pre-schoolers with visual mpairments in indoor play settings. Journal of Visual Impairment and Blindness;91,519-30.
Stein, J.(2001). The magnocellular theory of developmental dyslexia,neuropsychology, 7(1), 12-36.
Steen Berg, M., Sigfried, O.(2008). Neurofeedback: New Horizons to low- intervention/ Hyperactivity,Translated by Reza Rostami , Ali Niloufari , Tehran, Bolour Publishing.
Varvara, P.,
Varuzza, C.,
Sorrentino, A. C. P.,
Vicari, S.,
Menghin, D.(2014). Executive functions in developmental dyslexia. Front HumNeurosci ,8, 120-128.
Wallace, A. J.(2005). Early identification of learning disorders helps children succeed. Pediatr Ann,34(4), 328-329.
Wang, Jinn-Rong, & Hsieh, Shulan(2013), Neurofeedback training improves attention and working memory performance, Cognitive Electrophysiology Laboratory, Department of Psychology, National Cheng Kung University, Taiw