آبباریکی، ا.؛ یزدانبخش، ک. و مؤمنی، خ (1396). «اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر کاهش نارسایی شناختی در دانشآموزان با اختلال یادگیری». فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 7 269؛ 127-157.
آزادبخت، م (1396). «اثربخشی بازتوانی شناختی بر بهبود حافظه فعال شنیداری و دیداری و کاهش نقایص توجه انتخابی نوجوانان دختر دوره متوسطه دوم مبتلا به اختلال وسواسی- جبری». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه رازی کرمانشاه.
افشک، ش (1396). «تأثیر توانبخشی شناختی رایانه یار بر بهبود کارکردهای اجرایی (بازداری پاسخ، توجه، برنامهریزی) کودکان واجد نشانههای نارسایی توجه ـ بیش فعالی (ADHD)». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه رازی کرمانشاه.
امانی، ا.؛ مظاهری، م.؛ نجاتی، و. و شمسیان، ب (1396). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (توجه و حافظه فعال) نوجوانان بقا یافته از لوسمی حاد لنفوبلاستیک دارای سابقه شیمیدرمانی: یک کار آزمایی بالینی». مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 27 (147)؛ 26-38.
جلیلی، ا.؛ حجازی، م.؛ انتصار فومنی، غ. و مروتی، ذ (1397). «رابطه فراشناخت و عملکرد تحصیلی با میانجیگری حل مسئله». فصلنامه سلامت کودک، 5 (1)؛ 80-92.
خدامی، ن.؛ عابدی، ا. و آتشپور، ح (1389). «تأثیر آموزش حافظه فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی». یافتههای نو در روانشناسی (روانشناسی اجتماعی)، 5(17); 63- 77.
رحیمی پردنجانی، س.؛ حشمتی، ه. و مقدم، ز (1393). «ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮاواﻧﯽ و ﻋﻮاﻣﻞ مؤثر در اﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺳﺎﮐﻦ ﺧﻮاﺑﮕﺎه دانشکدههای پیراﭘﺰﺷﮑﯽ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ داﻧﺸﮕﺎه
ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﮔﻠﺴﺘﺎن در ﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ 91-1390». ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺗﺮﺑﺖ ﺣﯿﺪرﯾﻪ، 2 (1)؛ 16-28.
زهرا کار، ک (1386). «بررسی رابطه مؤلفههای هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی». اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) (روانشناسی کاربردی)، 2 (5)؛ 89-98.
سلطانی، ا. و رنجبر، س (1396). «ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﻐﺰ ﺑﺎ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﻡ ﺩﺑﺴﺘﺎﻥ ﺩﺧﺘﺮﺍﻧﻪ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺳﯿﺮﺟﺎﻥ». ﮐﻨﻔﺮﺍﻧﺲ ﻣﻠﯽ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﯽ ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﻭ برنامهریزی ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺑﺴﺘﺎﻥ ﻭ پیشدبستان.
عزیزی، ا.؛ میر دریکوند، ف. و سپهوندی، م (1396). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر توجه پیوسته، حافظه فعال و ادراک دیداری ـ حرکتی در دانشآموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص». فصلنامه شناخت اجتماعی، 6 (1)؛ 135-146.
علیزاده، م. و حقایق، ع (1395). «ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻛﺎﺭﻛﺮﺩﻫﺎﻱ ﺍﺟﺮﺍﻳﻲ ﻭ ﺑﻬﺮه ﻫﻮﺷﻲ ﺑﺎ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻭﺍﺟﺪ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺳﻄﺢ ﻳﻚ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻃﻴﻒ ﺍﺗﻴﺴﻢ». فصلنامه کودکان استثنایی، 16 (3)؛ 65-74.
علیلو، م.؛ هاشمی نصرت آباد، ت. و فلاحی، ا (1394). «مقایسه کارکردهای اجرایی بازداری پاسخ و توجه پایدار در کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضیات و کودکان عادی». اندیشه و رفتار، 9(35)، 27-99.
عیوضی، س.؛ یزدانبخش، ک. و مرادی، آ (1397). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود کارکرد اجرایی بازداری پاسخ در کودکان دارای نارسایی توجه/بیش فعالی.» فصلنامه علمی- پژوهشی عصب روانشناسی، 4 (14)؛ 9-22.
غیاثی گیشی، م.؛ مشهدی، ع. و غنائی چمن آباد، ع (1397). «اثربخشی آموزش کنشهای اجرایی و نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشآموزان». روانشناسی مدرسه،7 (2)؛ 177-195.
فتاحی اندبیل، ا.؛ صابری، ه. و کاظمی کواکی، ا (1397). «اثربخشی بازی درمانی گروهی شناختی رفتاری و تحریک الکتریکی فرا جمجمهای مغز بر کارکردهای اجرایی حافظه فعال و بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال بیش فعالی- نقص توجه». فصلنامه عصب روانشناختی. 4(14)، 73-90.
فتی، ل.؛ آذری، ش.؛ برادران، ح. و اطلسی؛ ر (1392). «مرور سیستماتیک بررسی علل افت تحصیلی دانشجویان پزشکی». مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 10 (2)؛ 31-38.
قاسمی پیر بلوطی، ر؛ صارمی، م؛ کاوسی، ا (1397). «بررسی ارتباط حداکثر ظرفیت هوازی با توانایی شناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان». سلامت کار ایران، 15 (1)؛ 99-106.
قمری گیوی، ح.؛ نادر، م. و دهقانی، ف. (1393). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر حافظه فعال کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی)». فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 16(4).
قنبری گوهری، م. و خسروپور، ف (1394). «بررسی رابطه بین هوش شناختی، عزتنفس با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پرستاری کرمان». همایش ملی روانشناسی و مدیریت آسیبهای اجتماعی
گنجی، م. و گنجی، ح (1395). آسیبشناسی بر اساس DSM-5 (جلد دوم). تهران: نشر ساوالان. ویراست سوم.
لطفی، ص (1391). «اثربخشی تمرین رایانهای شناختی بر عملکرد حافظه فعال دیداری فضایی دانش آموزان با مشکلات خواندن. پایاننامه کارشناسی ارشد». دانشگاه تهران.
ملک پور، م.؛ آقابابایی، س.؛ عابدی، ا. و شوشتر، م (1392). «اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با نارسایی در املا». مجله افراد استثنایی، 3(9)، 1-2.
نجار زدگان، م.؛ نجاتی، و. و امیری، ن (1394). «اثر توانبخشی شناختی حافظه کاری بر بهبود نشانگان رفتاری (کم توجهی و تکانشگری) کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی». فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی، 1(1)، 52-65.
نریمانی، م. و سلیمانی، ا (1391). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی». مجله ناتواناییهای یادگیری، 2 (3)؛ 91-115.
نریمانی، م.؛ سلیمانی، ا. و تبریزچی؛ ن (1394). «ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺑﺮ توانبخشی ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺑﻬﺒﻮد ﻧﮕﻬﺪاری ﺗﻮﺟﻪ و ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ رﻳﺎﺿﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان دارای اﺧﺘﻼل ADHD». مجله روانشناسی مدرسه، 4 (2)؛ 118-134.
نودهی، خ.؛ صرامی، غ. و کرامتی، ه (1395). «رابطه ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ و ﻇﺮﻓﯿﺖ حافظه ﮐﺎری ﺑﺎ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺧﻮاﻧﺪن داﻧﺶآﻣﻮزان: ﻧﻘﺶ ﺳﻦ، ﺟﻨﺲ و ﻫﻮش». ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، 4 (3)؛ 11-24.
یزدانبخش، ک.؛ عیوضی، س. و مرادی، آ (1397). «اثربخشی توانبخشی شناختی حافظه کاری بر بهبود مشکلات خواب و نشانگان رفتاری در کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی». فصلنامه افراد استثنایی، 8 (29)؛ 213-234.
گنجی، م. و گنجی، ح.. (1395). آسیبشناسی روانی بر اساس DSM-5 (جلد دوم). تهران: نشر ساوالان. ویراست سوم.
Berk, L. (2007). Development through the Lifespan, 4th ed. New York: Taylor and Francis.
Best, J. R.; Miller, P. H. & Jones, L. L. (2009). “Executive functions after age 5: Changes and correlates”. Developmental Review, 29, 180–200.
Best, J. R.; Miller, p. H. & naglieri. J. A. (2011). “Relations between executive function and academic achivement from ages 5 to 17 in a large, representative national sample”. Learning and individual differences. 21, 327-336.
Cicerone, K. D.; Langenbahn, DM.; Braden, C.; Malec, JF.; Kalmar, K.; Fraas, M.; Felicetti, T.; Laatsch, L.; Harley, JP.; Bergguist, T.; Azulay, J.; Cantor, J. & Ashman. T. (2011). “Evidence-based cognitive rehabilitation: up dated review of the literature from 2003 through 2008”. Arch phys med rehabil, (92) 4, 519-30
Farooq, M.; Chaudhry, A.; Shafiq, M. & Berhanu, G. (2011). “Factors affecting students’ quality of academic performance: a case of secondaryschool level”. J Qual Technol Manag; 7 (11):1-14.
Gruszka, A. & Necka, E. (2017). “Limitations of working memory capacity: The cognitive and social consequences”. European Management Journal. In press, corrected proof.
O’Connel, R. G.; Bellgrove, M. A. & Robertson, I. H. (2007). Avenues for the neuro-remediation of ADHD: Lessons from Clinical Neurosciences. In M. Fitzgerald, M. Bellgrove, M., Gill. (eds.), Handbook of Attention Deficity Hyperactivity Disorder (pp. 441-463). West Sussex: John Wiley & Sons Ltd.
Saha, P.; Chakraborty, P.; Mukhopadhyay, P.; Bandhopadhyay, D. & Ghosh, S. (2015). “Computer-Based attention training for treating a child with attention deficit/hyperactivity disorder: An adjunct to pharmacotherapy – a case report”. joyrnal of pharmacy research, 9(11), 612-617.
Thorell, L. B.; Nutley, S. B.; Bohlin, G. & Klingberg, T. (2009). “Training and transfer effects of executive functions in preschool Children”. Developmental Science, 12(1), 106-113.
Unesco. Wastage in the word between 19701980. Paris: Unesco; 1984.
Wolters, G.; Stapert, S.; Brands, I. & Van Heugten, C. (2010). “Coping styles in relation to cognitive rehabilitation and quality of life after brain an injure”. Neuropsychological Rehabilitation, 20(4), 587-600.