با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
عصب روانشناسی
اثربخشی تحریک فراجمجه‌ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (tDCS)بر حافظه شنیداری و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری

نیلوفر سلطانی؛ آزاده چوب فروش زاده؛ کیمیا صحراییان

دوره 10، شماره 36 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 47-59

https://doi.org/10.30473/clpsy.2024.70048.1745

چکیده
  اختلال یادگیری با عوامل تنش‌زای متعدد جسمی و روانی همراه است که بر کیفیت زندگی دانش‌آموزان تأثیر می-گذارد؛ از میان این عوامل می‌توان به کاهش حافظه شنیداری و اضطراب اشاره کرد. هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی بر حافظه شنیداری و اضطراب در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری هست. روش ...  بیشتر