با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
ثأثیر تمرین عصبی- روانی دلاکاتو بر تبحرحرکتی دانش‌آموزان فلج مغزی اسپاستیک

فاطمه جوکار؛ غلامحسین ناظم زادگان؛ مجید چهارده چریک

دوره 8، شماره 30 ، آبان 1401، ، صفحه 29-36

https://doi.org/10.30473/clpsy.2021.56304.1580

چکیده
  هدف: هدف از مطالعه حاضر، بررسی تاثیر تمرینات عصبی- روانی دلاکاتو بر هماهنگی دانش‌آموزان فلج مغزی اسپاستیک بود. روش پژوهش، نیمه تجربی با طرح پیش و پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مدرسه گل‌ها ویژه فلج مغزی بودند. روش: شرکت‌کنندگان در این پژوهش، 16 نفر دانش‌آموز فلج مغزی اسپاستیک رده سنی 7 تا 10 سال بودند ...  بیشتر

بررسی تأثیر تمرین‌های ادراکی ـ حرکتی بر مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف دانش‌آموزان دبستانی مبتلا به فلج مغزی

جعفر بهادری خسروشاهی

دوره 3، شماره 9 ، شهریور 1396، ، صفحه 25-40

چکیده
  مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تمرین­های ادراکی ـ حرکتی بر مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف دانش­آموزان دبستانی مبتلا به فلج مغزی بود. روش: طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش­آزمون ـ پس­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه­ی آماری پژوهش مشتمل بر کودکان فلج مغزی 7 تا 15 سال دبستان­های استثنایی شهر تبریز بودند که تعداد 20 نفر که شرایط ...  بیشتر