استرنبرگ، ر (1387). «روانشناسی شناختی». ترجمه: خرازی، ک. و حجازی، ا. تهران، سازمان مطالعه تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت): پژوهشکدۀ علوم شناختی.##انجمن روانپزشکی آمریکا (1383). «چکیده راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی»، چاپ چهارم، ترجمه: نیکخو، م و هامایاک آ.##الهه، م (1380) «بررسی اعتبار و روایی و تعیین نقاط برش اختلالهای پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) بر روی دانش آموزان 14ـ 6 ساله مدارس ابتدایی و راهنمایی شهر تهران» . تهران:پژوهشکده کودکان استثنایی، 5، 53ـ44 ##الهه، م (1385). «درسنامه درمان رفتاری ـ شناختی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه». تهران: نشر دانژه.##تهرانی دوست، م.؛ گودرزی راد، ر،؛ سپاسی، م و علاقبند راد، ج (1382). «نقایص کارکردهای اجرای در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه ـ بیش فعالی». تازههای علوم شناختی، شماره 1،16 ـ 9.##شریفی، ح (1379). «اصول روانسنجی و روانآزمایی» تهران: انتشارات رشد##علیزاده، ح (1383). «اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی: ویژگیها، ارزیابی، درمان». تهران: انتشارات رشد.##فریدمن، ر ، فریدمن، د و گال، ت (1381). «شیوه رفتار با کودکان و نوجوانان دچار اختلال نقصتوجه و بیشفعالی». ترجمه: جلال صدر السادات و همکاران تهران: انتشارات اسپند هنر.##کاپلان، ه؛ سادوک، ب (1388). «خلاصه روانپزشکی». ترجمه: فرزین رضاعی. تهران: انتشارات ارجمند.##نجفی، م، محمدی، م، تهرانی دوست، م، علاقبند، ج، آثاری، ش (1382). «تأثیر در نوع مداخلات رایانهای بر نمرات املای کودکان دبستانی مبتلا به اختلال بیش فعالی و کاستی توجه». فصلنامه علوم شناختی سال ششم شماره 1 و 2، 51 ـ 57.##هادیانفرد، ح، نجاریان، ب، شکرشکن، ح، همرابی زاده هنرمند، م (1379). «تهیه و ساخت فرم فارسی آزمون عملکرد پیوسته». مجله روانشناسی. 4: 404 ـ 388.##هورویتز، ل و روست، س (1389)، «کمک به کودکان بیشفعال با رویکرد یکپارچهسازی حسی». ترجمه، باغدار ساریانس،آ و باقری، ا. تهران؛ انتشارات وانیا.##یاریاری، م، رصافیانی، م، کریملو، م، پاشازاده آذری، ز (1381). «ارزیابی مهارتهای حرکتی و عملکرد عصبی ـ عضلانی دانش آموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی» پژوهش در حیطه کودکان استثنائی، شماره 1، 21 ـ 14.##
American psychiatric association (2002). "Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Fourth edition". (DSM-IV). Washington DOC. Pp 1-3file: ila; / conduc .html.## Austin, H. M. (2003). "Use of self-mangement teachniques for the treatment of students diagnosed with ADHD": an emprical investigation of the self-regulation of behavior dissertation abstracts international section B: the sciences & engineering. 9-289 0.290428.##Barkley, R. A. (1990). "Attention Deficit Hyperactivitv Disorder: A handbook for diagnosis and treatment". New York: Guilford Publications. Second edition revised and published in in2006.1998. Third edition revised and published.##Barkley, R. A. (1991). "Attention Deficit Hyperactivity Disorder: A clinical workbook". New York: Guilford Publications. Second edition revised and published in 1998 with Kevin R. Murphy. A Spanish translation has also been published with assistance of Jose. J. ph.D Bauermeister. And associates. Third edition revised and published in 2006 with Kevin R.##Barkley, R. A. (1997). "ADHD and the nature of self-control". New York: Guilford Publications. Paperback edition with new Afterword, 2006##Bundy. A. C. & Murray. E. A. (2002). "Sensory integration, A Jean Ayres theory revisited in Bundy AC, lane sh L & Murray". EA: sensory integration theory and practice see ED, FA Davis Company.##Daniela Mares, M. A.; McLuckie, A.; Schwartz, M & Saini, M. (2007). "Executive function impairments inchildren with attention-deficit hyperactivity disorder: Do they differ between school and home environments?" Canadian Journal of Psychiatry, 52(8), 527-536.##Dawson, P & Guare, R. (2004). "Executive skills in children and adolescents: A practical guide to assessment and intervention". New York: Guilford Press.##Fisher, A.; Murray, E. & Bundy, A. (1991). "Sensory Integration: Theory and Practice. Philadelphia: F.A". Davis Company##Giedd, J. N.; Castellanos, F. X.; Casey, B. J.; Kozuch, P.; King, A. C.; Hamburger, S. D. & Rapoport, J. L. (1994). "Quantitative morphology of the corpus callosum in attention deficit hyperactivity disorder". American Journal of Psychiatry, 15, 665-669.##Goldstein, S. (1998). "Managing Attention Deficit Hyperactivity Disorder in children: Aguide for practitioners". New York, NY: John Wiley & Sons.##Grodzinsky, G. & Dopall, R. (1992). "Frontal lobe functioning in boys with ADHD". Developmental Neuropsychology, 8,427-445##Harvey, W. J. Reid, G. (2003). "Motor performance of children with attention deficit Hyperactivity disorder: a preliminary investigation". Adapt Phys Active Q14 (3): 189-202##Hinshaw, S. (1994). "Initial sociometric impressions of attention-deficit hyperactivity disorder and comparison boys". Predictions from social behaviors and from nonbehavioral.##Hynd, G. W.; Smrud-Clikman, M.; Loryds, A. R.; Novey, E. S.; Eliopulos, D. & Lyytrnen, H. (1991). "Corpus callosum morphology in attention deficit hyperactivity disorder: Morphometric analysis of MRI". Journal of Learning Disabilities, 24, 141-146.##Kaplan, H. I.; & Sadock, B. J. (2000). "Comprehensive textbook of Psychiatry (pp. 26882691)". Baltimore: Williams &Wilkins.##Kennedy .M. (1999). "A Comparative analysis of the social of children with attention dificit hyperactivity". Dissertation abstracts international sectionA: humanities & sociol sciences, 60.1010.##Klein, R.G., & Mannuzza, S. (1991). "Long- term outcome of hyperactive children: Areview". Journal of American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 30, 383- 387.##Lezak, M. D., Howieson, D. B. & Loring, D. W. (Eds). (2004). "Neuropsychological Assessment (4th Ed)". New York: Oxford University Press.##McCloskey, G.; Perkins, L. A. & Van Divner, B. (2008). "Assessment and intervention for executive Function difficulties". New York: Routledge Press.##Meltzer, L.; Reddy, R.; Pollica, L. & Roditi, B. (2004). "Academic success in students with learning disabilities: the roles of self-understanding, strategy use, and effort". Tbalamus, 22(1), 16-32.##Mirsky, A. F. (2009). "Disorders of attention: A neuropsychological perspective". In R. G. Lyon &N. A.Krasnegor (Eds.), Attention, memory, and executive function (pp. 71-95). Baltimore, MD: Brookes Publishing Company.##Mulligan, N. W. (1995). "Memory implicit versus explicit. In l node (Ed) Encyclopedia of Cognitive Sciences". London. England. Nature publication grup. Vol1, 2.pp 1114 – 1120.##Muris, P.; Merckelbach, H.; Gadet, B.; & Moulaert, V. (2000). "Fears, worries, and scary dreams to 4- to 12- year-old children: their content, developmental patterns, andorigins". Journal of clinical child psychology. 29, 43-52.##Nilsson L. G. (1993). "Memory functions across the adult life span". Paper presented inIII European Congress of Psychology, July 4-9, 1993, Tampere, Finland Nilsson L.G. (1993). "Memory functions across the adult life span". Paper presented inIII European Congress of Psychology, July 4-9, 1993, Tampere, Finland.##Pennington, B. F. Ozonoff, S. (1996). "Executive functions and developmental psychology". Journal of Child Psychology and Psychiatry. 37(1).51-71.##Quinn, P. O. (1997). "Attention Deficit Disorder: Diagnosis and treatment from infancy to adulthood". New York, NY: Brunner /Mazel.##Saboya, E.; Coutinho, G.; Segenreich, D.; Ayrao, V. & Mattos, P. (2009). "Lack oF executive function deficits among adult ADHD individuals from A B clinical sample.Safer, D. J (1973)". A familial Factor in minimal brain dysfunction. Behavioral Genetics, 3.175-188.##Smith, E. V. & Johnson, B. D. (1998). "Factor structure of the DSM-IV criteria for college students using the adult behavior checklist". Measurement & Evaluation in Counseling and Development, 31, 164-184.##Spencer, T. J.; Biederman, J. & Mick, E. (2007). "Attention-Deficit / Hyperactivity Disorder: Diagnosis, lifespan comorbidities, and neurobiology". Journal ofPediatric Psychology, 32631-642##Taylor, J. F. (1990). "Helping your hyperactive child from effective treatments and developing discipline and self – esteem to helping your family adjustment". NY. 2, 98-103.## Wallander, J. L. & Hubert, N. C. (1985). "Long-term prognosis for children with attention deficit disorder with hyperactivity (ADHD)". In B. Lahey & A. Kazdin (Eds.), "Advances in clinical child psychology". NewYork: Plenum Press. (Vol. 8) (pp. 11-137).##