ابوالقاسمی، ع (1382). اضطراب امتحان. اردبیل: انتشارات نیک آموز.
اصغرپور، م (1386). بررسی ارتباط حافظه کاری با عملکرد اجرایی در بیماران اسکیزوفرن و افراد سالم. پایاننامه کارشناسی ارشد کاردرمانی روان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران.
بیابانگرد، ا (1385). اضطراب امتحان. تهران: انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
تهرانی دوست، م؛ رادگودرزی، ر؛ سپاسی، م، علاقبندراد، ج (1382). کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی. تازههای علوم شناختی، 5(1)، 1-9.
شکوهی یکتا، م؛ لطفی، ص؛ رستمی، ر؛ ارجمندنیا، ع.ا؛ یگانه، ن. م؛ و شریفی، ع (1393). اثربخشی تمرین رایانهای شناختی بر عملکرد حافظه فعال کودکان نارساخوان. دوماهنامه شنواییشناسی، 23(3)، 46-56.
صمیمی، ز؛ حسنی، ج؛ کرد تمینی، م؛ افزون، ج (1394). اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر توانایی مهارگری شناختی و عاطفی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه. فصلنامه سلامت روانی کودک، 2(3)، 21-37.
طاهری، ز (1393). نقش واسطهای حافظه کاری در رابطه اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند.
کرمی، ا (1389). آشنایی با آزمونسازی و آزمونهای روانی. تهران: انتشارات روانسنجی.
کرمینوری، ر (1394). روانشناسی حافظه و یادگیری با رویکرد شناختی. تهران: انتشارات سمت.
مجتبیزاده، م (1385). بررسی رابطه بین حافظه فعال، میزان اضطراب و پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان پسر سال سوم دبیرستانهای شهر زنجان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
کسائیان، ک؛ کیامنش، ع؛ و بهرامی، هادی (1393). مقایسه عملکرد حافظه فعال و نگهداری توجه دانشآموزان با و بدون ناتواناییهای یادگیری. مجله ناتواناییهای یادگیری، 3(4)، 112-123.
نجاتی، و؛ و ایزدی نجفآبادی، س (1391). اختلال روانی کلامی و حافظه کاری بستگان درجهیک کودک مبتلا به اوتیسم. مجله دانشگاه علوم پزشکی گرگان، 14(3)، 109-114.
نظربلند، ن؛ آزاد فلاح، پ؛ فتحی آشتیانی، ع؛ عشایری، ح؛ و خدادادی، م (1391). رابطه رگه شخصیتی اضطراب با عملکرد مؤثر و کفایت پردازش حافظه کاری. مجله روانشناسی، 61(1)، 51-69.
Baddeley, A. (2010). "Working memory". Current Biology, 20 (4), 136-141.
Baddeley, A. (2002). "Is working memory still working"? European Psychologist. 7(2), 85-97.
Bellisle, F. (2004). "Effects of diet on behaviour and cognition in children". Br J Nutr, 92(2), S227-32.
Bush, G., Spencer, T.J., Holmes, J., Shin, L.M., Valera, E.M., Seidman, L.J. & et al. (2008). "Functional magnetic resonance imaging of methylphenidate and placebo in attention-deficit/ hyperactivity disorder during the multi-source interference task". Arch Gen Psychiatry, 65(1), 102-14.
Cain, K., Oakhill, J. & Bryant, P.E. (2004). "Children’s reading comprehension ability: Concurrent prediction by working memory, verbal ability, and component skills". Journal of Educational Psychology, 96, 31–42.
Colom, R., Flores-Mendoza, C., Quiroga, M.A. & Privado, J. (2005). "Working memory and general intelligence: The role of short-term storage". Personality and Individual Differences, 39(5), 1005−1014.
Conway, A.R.A., Kane, M.J. & Engle, R.W. (2003). "Workingmemory capacity and its relation to general intelligence". Trends in Cognitive Sciences, 7, 547−552.
Crowe, S.F., Matthews, C. & Walkenhorst, E. (2007). "Relationship between worry, anxiety and thoght suppression and the components of working memoryin a non-clinical sample". Australian Psychologist, 43(2), 170-177.
Dahlin, K.I.E. (2011). "Effects of working memory training on reading in children with special needs". Read Writ; 24(4):479-91.
Dehn, M.J. (2008). "Working memory and academic learning". Wiley, 123-135.
Engle, R.W. & Kane, M.J. (2004). Executive attention, working memory capacity, and a two-factor theory of cognitive control. In B. Ross (Ed.). The psychology of learning and motivation, 44. (pp. 145–199) New York, NJ:Elsevier.
Eysenck, M.W. (1982). Attention and arousal: Cognition and performance. Berlin, Germany: Springer.
Eysenck, M.W. & Calvo, M.G. (1992). "Anxiety and performance: The processing efficiency theory". Cognition and Emotion, 6, 409-434.
Kane, M.J., Conway, A.R.A., Hambrick, D.Z. & Engle, R.W. (2007). Variation in workingmemory capacity as variation in executive attention and control. In A. R. A. Conway, C. Jarrold, M. J. Kane, A. Miyake, & J. N. Towse (Eds.), Variation in working memory (pp. 21–48). Oxford: Oxford University Press.
Kane, M.J. & Engle, R.W. (2003). "Working memory capacity and the control of attention: The contributions of goal neglect, response competition, and task set to Stroop interference". Journal of Experimental Psychology. General, 132, 47–70.
Macnamara, B.N. & Conway, A.R. (2014). "Novel evidence in support of the bilingual advantage: Influences of task demands and experience on cognitive control and working memory". Psychonomic Bulletin & Review, 21 (2), 520-525.
McManaman, M. (2006). The effects of varying degrees of state and trait anxiety on cognitive task performance. Franklin and Marshal College.
Meier, M.E. & Kane, M.J. (2013). "Working memory capacity and Stroop interference: global versus local indices of executive control". Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 39(3), 748.
Melby-Lervag, M. & Hulme, C. (2013). "Is working memory training effective? A meta-analytic review". Developmental psychology, 49(2), 270.
Miller, H. & Bichsel, J. (2004). "Anxiety, working memory, gender, and math performance Personality and Individual Differences". 37(3), 591-606.
Miyake, A., Witzki, A.H. & Emerson, M.J. (2001). "Field dependence–independence from a working memory perspective: A dual-task investigation of the hidden figures test". Memory, 9(4), PP: 445–457.
Owens, M., Stevenson, J., Norgate, R. & Hadwin, J.A. (2008). "Processing efficiency theory in children: Working memory as a mediator between trait anxiety and academic performance". Anxiety, Stress and Coping, 21(4), 417-430.
Pelosi, L., Slade, T., Bluomhardt, L.D. & Sharma, V.K. (2000). "Working memory dysfunction in majordepression: an event related potential study". Clinneurophysiol, 111(9), 1531-43.
Rueda, M.R., Checa, P. & Combita, M. (2012). "Enhanced efficiency of the executive attention network after training in preschool children: immediate changes and effects after two months". Developmental Cognitive Neuroscience, 2, 192-204.
Schmeichel, B.J. & Demaree, H.A. (2010). "Working memory capacity and Spontaneous emotion regulation: High capacity facilitates self-enhancement in response to negative feedback". Emotion, 10, 739–744.
Shipstead, Z. & Broadway, J. M. (2013). "Individual differences in working memory capacity and the Stroop effect: Do high spans block the words"? Learning and Individual Differences, 26, 191-195.
Sorg, B.A. & Whitney, P. (1992). "The effect of trait anxiety and situational stress on working memory capacity". Journal of Research in Personality, 26(3), 235-241.
Speilberger, C. (1980). Test anxiety inventory. Palo Alto, CA: Consulting Psychologist Press, Inc.
Unsworth, N., Spillers, G.J. & Brewer, G. A. (2009). "Examining the relations among working memory capacity, attention control and fluid intelligence from a dual componenet framework". Psychology Science Quarterly, 51(4), 338-402.
Visu-Petra, L., Cheie, L., Benga, O. & Miclea, M. (2011). "Cognitive control goes to school: The impact of executive functions on academic performance". Procedia - Social and Behavioral Sciences, 11, 240-244.
Walkenhorst, E. & Crowe, S.F. (2009). "The effect of state worry and trait anxiety on working memory processes in a normal sample". Anxiety, Stress and Coping, 22(4), 167-187.