ارجمندنیا،علی اکبر؛ اسبقی ، مونا؛ افروز،غلامعلی و رحمانیان،مهدیه. (1395). تأثیر تحریک الکتریکی مستقیم از روی جمجمه (tDCS) بر افزایش حافظه فعال کودکان مبتلا به اختلال ریاضی. ناتوانیهای یادگیری، 6(1)، 25-7.
ارکان، امین ویاریاری ، فریدون. (1393). تحریک مغز از روی جمجمه با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (tDCS) بر حافظه کاری در افراد سالم. روانشناسی شناختی، 2(2)، 17-10.
اصغری نکاح ، سید محسن و عابدی ، زهره. (1393). بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر بهبود بازداری پاسخ، برنامه ریزی و حافظه کاری کودکان دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی. روانشناسی شناختی ، 2 (1) ، 51-42.
اکبری ، بهمن و رحمتی ، فهیمه . ( 1394 ) .اثر بخشی بازی درمانی مبتنی بر روی آورد شناختی– رفتاری بر کاهش پرخاشگری کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی ، تحول روان شناختی کودک ، 2 (2) ، 100-93 .
اعظمی، سعید؛ طالع پسند، سیاوش؛ نظیفی ،مرتضی و رحیمیان بوگر ،اسحاق.(1396). مقایسه اثربخشی رویکرد توان بخشی و دارو درمانی در بهبود نشانه های بالینی و کارکرد تحصیلی کودکان با اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی.مجله مطالعات ناتوانی، (7)، 1-8 .
اعظمی، سعید ؛ مقدس، علی رضا ؛ همتی، فاطمه و احمدی ، آمنه. (1392).تاثیر توانبخشی شناختی رایانهیار و دارو روان محرک در توانایی برنامهریزی کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. مطالعات روان شناسی بالینی، 3 (10) ، 17-1.
بوستانی کاشانی، امیرعباس؛ شفیع آبادی، عبد الله و خبازی راوندی، محمد رضا.(1394) اثربخشی درمان شناختی-رفتاری والد محور در نشانههای اختلال نارسایی توجه - بیشفعالی کودکان پسر. روانشناسی افراد استثنایی، 5(19)،62-41.
حسن آبادی ، سمانه ؛ محمدی،محمد رضاو احقر ، قدسی.( 1391). مقایسه اثربخشی رفتار درمانی شناختی و دارودرمانی بر کاهش علایم همراه اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی. مطالعات ناتوانی ، 1 (2) ، 19 -30 .
حسنی، سپیده وسپاه منصور، مژگان.(1397).اثر بخشی تحریک فراجمجمهای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی(tDCS) بر بازداری رفتاری در تیپ شخصیتی A و فعالسازی رفتاری در تیپ شخصیتی B، فصلنامه عصب روانشناسی، 4(1) ،186-175.
حکیمی راد ،الهام؛افروز، غلامعلی؛ به پژوه ، احمد؛ غباری بناب ، باقر وارجمندنیا ، علی اکبر.(1392). اثربخشی برنامههای آموزش بازداری پاسخ و حافظه فعال بر بهبود مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی. مطالعات روان شناختی ، (5)9 ، 9- 29.
خیر، زهرا؛ نجاتی ، وحید و فتح آبادی، جلیل. (1393).تأثیر استرس القایی بر میزان خطای حافظه فعال دیداری نسبت به محرکهای هیجانی ـ غیرهیجانی.دانش و پژوهش در روا نشناسی کاربردی، 15(4) ، 88-101.
داوسون ، پگ و گوار،ریچارد .کارکردهای اجرایی در کودکان و نوجوانان : راهنمای سنجش و مداخله . (1393).ترجمه علی اکبر ابراهیمی ؛ احمد عابدی ، سالار فرامرزی ، بیتا آگاهی ، منیر بهروز، اصفهان: نشر نوشته.
رضایی شریف، علی ؛ حاجلو ، نادر ؛ توحید، حق گوی و مرادی ، مسعود. (1395). اثر بخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری در بهبود عملکرد ریاضیات و خواندن دانشآموزان دارای حساب نارسایی و نارسا خوانی. ناتوانی های یادگیری, 5(3), 70-54.
سعید احمدی، ساناز؛ رستمی ، رضا و حاتمی ، جواد. (1392). بررسی اثربخشی روش درمانی عصب پسخوراندی در بهبود بازداری پاسخ و حافظه در گردش در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه/فزونکنشی. علوم روانشناختی، 13(49)، 10-1.
سلطانی نژاد، زهرا؛ نجاتی ،وحید و اختیاری، حامد.(1393). اثر تحریک الکتریکی مستقیم شکنج پیشانی تحتانی راست مغز بر بهبود بازداری در افراد دارای نشانگان نقصتوجه و بیش فعالی. فصلنامه علمی-پژوهشی طب توانبخشی، 3(4)، 9-1.
صاحبان ، فاطمه ؛ امیری ، شعله ؛ کجباف ، محمد باقر و عبدی ، احمد. ( 1389 ). بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی، بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی در دانش آموزان پسر دورة ابتدایی شهر اصفهان. تازه های علوم شناختی ، 12(1) ، 52 – 58 .
صریحی، نفیسه ؛ پورنسایی، غزل سادات و نیک اخلاق ، مهناز. (1394). اثربخشی بازی درمانی گروهی بر مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی. روان شناختی تحلیلی شناختی, 6(23), 41-35.
طاهری ، مرجان .(1396) .تاثیر بازی درمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی در توانایی برنامه ریزی و توجه انتخابی کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی. پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری ، 2(9) ، 37 -49.
علیزاده، حمید. (1384). تبیین نظری اختلال نارسایی توجه/بیش فعال: الگوی بازداری رفتاری و ماهیت خود کنترلی. کودکان استثنایی.پژوهشی در حیطه کودکان استثنایی ، 5(3) ، 323 -348 .
فرید ، فاطمه ؛ کامکاری ، کامبیز ؛ صفاری نیا ، مجید وافروز ، ستوده.(1393). مقایسه ی روایی تشخیصی نسخه ی نوین هو ش آزمای تهران استانفورد بینه و نسخه ی چهارم مقیاس هوش وکسلر کودکان در ناتوانی یادگیری. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 4(2) ، 83-70.
کرمانی مامازندی، زهرا؛ محمدی فر، محمدعلی؛ طالع پسند، سیاوش و نجفی، محمود. (1396). اثربخشی آموزش نوروفیدبک در بهبود کارکردهای اجرایی توجه و انعطافپذیری شناختی دانشجویان ورزشکار، فصلنامه عصب روانشناسی ، 3(4) ،90-71.
کریمی زاد سمعی ، سلوی و پور عباس وفا ، هما . (1395). اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بر کارکردهای اجرایی کودکان نارسا خوان .سومین کنگره بین المللی پژوهشهای نوین در مدیریت ، اقتصاد و علوم انسانی. مکان : گرجستان.
مدنی، سمیرا؛ علیزاده،حمید ؛ فرخی، نور علی وحکیمی راد، الهام. (1396). تدوین برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی (بازداریپاسخ، بهروزرسانی، توجهپایدار) و ارزیابی میزان اثربخشی آن برکاهش نشانههای کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. روانشناسی افراد استثنایی، 7 (26) ، 25-1.
محمدی ، الهام؛ عابدی ، احمد؛ آقایی ، اصغر و محمدی ، مریم .(1392). بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس درجه بندی اسنپ چهار، فرم معلم در دانش آموزان دوره ابتدایی شهر اصفهان. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری،17 (1) ، 149 -168.
ملک پور ، مختار ؛ کاویان پور ، فرنوش و عابدی ، احمد . ( 1392) . اثربخشی کارکردهای اجرایی ( بازداری پاسخ ) بر میزان توجه کودکان پیش دبستانی دارای اختلال هماهنگی رشد : پژوهش مورد – منفرد . علوم رفتاری ، 2(11) ، 120- 108 .
موسوی نسب ، محمد حسین ؛ ارغوانی پیر سلامی، مینا و حضرتی مقدم ، انوشیروان. (1396). بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، بهروز رسانی و بازداری) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8)، 222-205.
نجاتی ،وحید و شیری ،اسماعیل .(1392).شواهد عصبشناختی نقصان کنترل مهاری و تصمیمگیری مخاطرهآمیز در افراد سیگاری. تحقیقات علوم رفتاری، 11(1) ، 9-1 .
نرماشیری، عبدالواحد ؛ اشرفی، حمید رضا؛ رستمی، زینب، باقری فر، علی و همتیراد، گیتی. (1396).اثر بخشی تحریک الکتریکی فراقشری مغز بر بهبود سرعت پردازش شناختی توجه در افراد مبتلا به بیش فعالی و نقص توجه، فصلنامه عصب روانشناسی ، 3(4) ،158-143.
هاشمی نصرت آباد ، تورج ؛ علیلو ،مجیدمحمود ؛ نعمتی سوگی تپه، فاطمه؛ غلام رستمی ، حسینعلی. ( 1389 ). مقایسه کارکردهای اجرایی خود تنظیمی هیجان و انگیزش در زیرمجموعه های اختلال کمبود توجه–بیش فعالی بر اساس مدل بارکلی. تازه های علوم شناختی ، 12 (1) ، 16-1 .
Association, A. P. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5 ed.). Washington, DC:Auteurs.
Barkley, R. A. (2006). Attention-deficit hyperactivity disorder. New York : Guilford Press.[ DOI: 10.1177/1087054707305334]
Bush, G., Spencer, T. J., Holmes, J., Shin, L. M., Valera, E. M., Seidman, L. J, Mick, E.(2008). Functional magnetic resonance imaging of methylphenidate and placebo in attention-deficit/hyperactivity disorder during the multi-source interference task.General Psychiatry,65(1),102-114. [PMID]
Chronis, A. M., Lahey, B. B., Pelham Jr, W. E., Williams, S. H., Baumann, B. L., Kipp, H., . . . Rathouz, P. J. (2007). Maternal depression and early positive parenting predict future conduct problems in young children with attention-deficit/hyperactivity disorder. Developmental psychology, 43(1), 70-82 [ DOI: 10.1037/0012-1649.1043.1031.1070] [pmid].
Dehn, M. (2008). Working memory and academic learning. New Jersey: Wiley.
Ditye, T., Jacobson, L., Walsh, V., & Lavidor, M. (2012). Modulating behavioral inhibition by tDCS combined with cognitive training. Experimental brain research, 219(3), 363-368.[ DOI: 310.1007/s00221-00012-03098-00224] [ PMID].
Fregni, F., Boggio, P. S., Lima, M. C., Ferreira, M. J., Wagner, T., Rigonatti, S. P., . . . Freedman, S. D. (2006). A sham-controlled, phase II trial of transcranial direct current stimulation for the treatment of central pain in traumatic spinal cord injury. Pain, 122(1-2), 197-209.[ DOI: 110.1016/j.pain.2006.1002.1023][ PMID].
Fregni, F., Boggio, P. S., Nitsche, M., Bermpohl, F., Antal, A., Feredoes, E., . . . Paulus, W. (2005). Anodal transcranial direct current stimulation of prefrontal cortex enhances working memory. Experimental brain research, 166(1), 23-30.[DOI:10.1007/s00221-00005-02334-00226] [PMID].
Gau, S. S.-F., & Shang, C.-Y. (2010). Improvement of executive functions in boys with attention deficit hyperactivity disorder: an open-label follow-up study with once-daily atomoxetine. Neuropsychopharmacology, 13(2), 243-256.[doi: 210.1017/S1461145709990836].
Hopko, D. R., Lejuez, C., Daughters, S. B., Aklin, W. M., Osborne, A., Simmons, B. L., & Strong, D. R. (2006). Construct validity of the balloon analogue risk task (BART): Relationship with MDMA use by inner-city drug users in residential treatment. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 28(2), 95-101.[DOI: 110.1007/s10862-10006-17487-10865].
Hsu, T.-Y., Tseng, L.-Y., Yu, J.-X., Kuo, W.-J., Hung, D. L., Tzeng, O. J., . . . Juan, C.-H. (2011). Modulating inhibitory control with direct current stimulation of the superior medial frontal cortex. Neuroimage, 56(4), 2249-2257.[ DOI: 2210.1016/j.neuroimage.2011.2203.2059][PMID].
Krause, B., & Kadosh, R. C. (2013). Can transcranial electrical stimulation improve learning difficulties in atypical brain development? A future possibility for cognitive training. Developmental cognitive neuroscience, 6,176-194. [PMCID]
Leroux, J. R., Turgay, A., & Quinn, D. (2009). Advances in ADHD treatment. Can J Diagn, 26, 49-52.
Oliveira, J. F., Zanão, T. A., Valiengo, L., Lotufo, P. A., Benseñor, I. M., Fregni, F., & Brunoni, A. R. (2013). Acute working memory improvement after tDCS in antidepressant-free patients with major depressive disorder. Neuroscience letters, 537, 60-64. [PMID].
Payne, J. M., Arnold, S. S., Pride, N. A., & North, K. N. (2012). Does attention‐deficit–hyperactivity disorder exacerbate executive dysfunction in children with neurofibromatosis type 1? Developmental Medicine & Child Neurology, 54(10), 898-904.[PMID].
Ray, D. C., Schottelkorb, A., & Tsai, M. H. (2007). Play therapy with children exhibiting symptoms of attention deficit hyperactivity disorder. International Journal of Play Therapy, 16(2), 95-111.[doi:110.1037/1555-6824.1016.1032.1095].
Soriano-Ferrer, M., Félix-Mateo, V., & Begeny, J. C. (2014). Executive function domains among children with ADHD: Do they differ between parents and teachers ratings?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 132, 80-86.
Swanson, J. M., Schuck, S., Porter, M. M., Carlson, C., Hartman, C. A., Sergeant, J. A., . . . Lakes, K. (2012). Categorical and Dimensional Definitions and Evaluations of Symptoms of ADHD: History of the SNAP and the SWAN Rating Scales. The International journal of educational and psychological assessment, 10(1), 51-57.[ PMCID] [NIHMSID] [PMID].
Villagomez, A., & Ramtekkar, U. (2014). Iron, magnesium, vitamin D, and zinc deficiencies in children presenting with symptoms of attention-deficit/hyperactivity disorder. Children, 1(3),261-279[DOI:210.3390/children1030261] [PMID] [PMCID].
Watson, S. M., Gable, R. A., & Morin, L. L. (2016). The role of executive functions in classroom instruction of students with learning disabilities. International Journal of School and Cognitive Psychology, 3(167), 1-7[ doi:10.4172/2469-9837.1000167].
Weibel, S., Nicastro, R., Prada, P., Cole, P., Rüfenacht, E., Pham, E., & Perroud, N. (2018). Screening for attention-deficit/hyperactivity disorder in borderline personality disorder. Journal of affective disorders, 226, 85-91.