ارجمندنیا، ع؛و سیف نراقی، م.(1388). تاثیر راهبرد مرور ذهنی بر عملکرد حافظه فعال دانشآموزان نارساخوان. مجله علوم رفتاری، (3)3، 178-173.
اشعری، ن.، شفیعآبادی، ع.، سودانی، م. (1381). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان پیشدانشگاهی اهواز، یافتههای نو در روانشناسی، 13(5). 22-7.
بیرامی، م.(1392). اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 8 (29). 66-43.
سلطانی کوهبنانی، س؛ علیزاده، ح؛ هاشمی، ژ؛ و صرامی، غ.(1391). مقایسه کارکردهای اجرایی دانشآموزان دارای اختلال ریاضی با دانشآموزان عادی. فصلنامه تازههای علوم شناختی، (3) 14: 84-750
خانجانی، ز؛ فرجی، ر؛ فاروقی، پ. (1393). اثربخشی آموزش خودنظم دهی بر کنشهای اجرایی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. مجله روانشناسی تحولی. 12(45).
خدامهری، ف، کافیماسوله، م، خسروجاوید، م، فلاحی، م. (1394). اثربخشی روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد خواندن دانشآموزان پسر مبتلا به نارساخوانی. فصلنامه تحول روانشناختی کودک. 2(1). 47-35.
عابدی، ا، آقابابایی، س.(1389). اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله روان شناسی بالینی. (2) 4: 81-73.
علیزاده، ح.(1385). رابطه کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی با اختلالهای رشدی. مجله تازههای علوم شناختی، 4، 70-57.
کارشکی، ح؛ و پاکمهر، ح.(1393). رابطه باورهای خودکارامدی، فراشناختی و تفکر انتقادی با سلامت روان. مجله نظام سلامت حکیم، (3)14: 180-17.
میرمهدی، س.ر؛ علیزاده، ح؛ سیفنراقی، م.(1388). تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد ریاضیات و خواندن دانشآموزان دبستانی با ناتوانی یادگیری ویژه. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 1، 12-1.
مجیدی، ع.، دانش، ع.، خوشکنش، ا.( 1389). تاثیر تکنیک خوداموزشی دهی در کاهش مشکلات خواندن و کاهش افسردگی دانشآموزان نارساخوان مقطع ابتدایی. دو ماهنامه علمی-پژوهشی دانشور رفتار دانشگاه شاهد، 17(4)، 18-11.
نوری، ع.، ثناگو، ا.، امینی، م.، ادیب، م.، جویباری، ل. (1395). اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناخت بر میزان آگاهیهای فراشناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان، مجله راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 3 (1)، 19-11.
نریمانی، م.، سلیمانی، 1. (1391). اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(3)، 115-91.
یارمحمدیان، ا؛ قمرانی، ا؛ سیفی، ز؛ و ارفع، م. (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر حافظه، عملکرد خواندن و سرعت پردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان. مجله ناتوانیهای یادگیری. (4) 4: 117-101.
Aksan, N., & Kisac, B. (2009). A descriptive study: Reading comprehension and cognitive awareness skills. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(7), 834–837.
American Psychiatric association: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5th Edition(2013).Washington DC, American Association.
Ben-Naim, S., Laslo-Roth, R., Einav, M., Biran, H., & Margalit, M. (2017). Academic self-efficacy, sense of coherence, hope and tiredness among college students with learning disabilities. European Journal of Special Needs Education, 32(1), 18-34.
Blair, C., Zelazo, P.D., Greenberg, M.T.(2005). The measurement of executive function in early childhood. Journal of Developmental Neuropsychology, 28,561-71.
Blakey, E., & Carroll, D. J. (2015). A short executive function training program improves preschoolers’ working memory. Frontiers in Psychology, 6, 18- 27.
Cornoldy, C., Marzocchi, G. M., Belotti, M., Caroli, M. G., DeMeo, T., & Braga, C. (2001). Working memory interference control deficit in children referred by teachers for ADHD symptoms. Child Neuropsychology, 7, 230-240.
Dan, A. (2016). Supporting And Developing Self-Regulatory Behaviours In Early Childhood In Young Children With High Levels Of Impulsive Behaviour. Contemporary Issues in Education Research (Online), 9(4), 189-200.
Dawson, P., & Guare, R. (2004). Executive skills in children and adolescents: A practical guide to assessment and intervention. New York. Guilford Press.
De Luca, C. R., Cinzia, R.,& Leventer, R. J. (2008). Developmental trajectories of executive functions across the lifespan. In Anderson, Peter; Anderson, Vicki; Jacobs, Rani. Executive functions and the frontal lobes: a lifespan perspective. Washington, DC: Taylor & Francis,3–21.
Delis, D.C., Kaplan, E.,& Kramer, J. H. (2001). Delis-Kaplan Executive Function system ( D-KEFS). San Antonio, TX: The Psychological Corporation.
De Vos, A., Vanvooren, S., Vanderauwera, J., Ghesquière, P., & Wouters, J. (2017). Atypical neural synchronization to speech envelope modulations in dyslexia. Brain and Language, 164, 106-117.
Decker, M. M., Buggey, T., (2014). Using Video Self- and Peer Modeling to Facilitate Reading Fluency in Children with Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 47, 167–177.
Ghawami, H.,Raghibi, M.,Daryadar, M.(2016).Impact of English proficiency level on performance in a computerized. English version of color-word interference test Persian. Paper presented at the 5th International Conference of cognitive science. 20 July, Tehran, Iran.
Guajardo, N.R., Cartwrigh, K.B.(2016) . The contribution of mind, counterfactual reasoning, and executive functionto pre- readers language comprehension and later reading a wareness and comprehension in elementary school.Journal of Experimental Child Psychology, 144, 27-45.
Haddadian, F., Alipour, V., Majidi, A., & Maleki, H. (2012). The effectiveness of self instruction technique on improvement of reading performance and reduction of anxiety in primary school students with dyslexia. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 5366 – 5370.
Hill, E. L., (2004). Evaluating the theory of Executive dysfunction in Autism. Developmental Review, 24,189-233.
Huang, C. (2016). Achievement goals and self-efficacy: A meta-analysis. Educational Research Review, 19, 119-137.
Helland, T.& Asbjornes, A.(2001). Executive functions in Dyslexia, J. Neuropsychology, 15(4), 44-56.
Jones Chesters, M.D.(2008). D-KEFS validity: An update of the research. Technical report. Oxford: pearson assessment.
Khezrlou,S.(2012); The Relationship between Cognitive and Metacognitive Strategies, Age, and Level of Education. The Reading Matrix,12(1),50-61.
Kirby, J. R., Georgiou, G. K., Martinussen, R., & Parrila, R. (2010). Naming Greece. Research in Developmental Disabilities, 32 (19), 3003–3016.
Kramer, J. H., Knee, K, & Delis, D. C. (2000). Verbal Memory Impairments in Dyslexia. Archives of Clinical Neuropsychology, 15(1), 83-93.
Krause, T.H.(2015). Pinpointing the Deficit in Executive functions in Adolescents with Dyslexia Performing the Wisconsin card sorting test. Journal of learning disability, 47(3), 208-223.
Miyake, A., Friedman, N. P., Emerson, M. J., Witzki, A. H., Howerter, A., & Wager, T. D. (2000). The unity and diversity of executive functions and their contributions to complex “frontal lobe” tasks: A latent variable analysis. Cognitive psychology, 41(1), 49-100.
Malmberg, J. (2014). Tracing the process of self-regulated learning students’
strategic activity in g/n Study learning environment. Faculty of Education
Acta Univ. Oul. E 142. 7-96.
Narimani, M., Mohammad Amini, Z., Zahed, A., & Abolghasemi, A. (2015). Comparison of effectiveness of training self-regulated learning strategies and problem-solving on academic motivation in male students with academic procrastination. Journal of schoo,1(13),139-155.
Robinson S, Goddard L, Dritschel B, Wisley M, Howlin P(2009). Executive functions in children with autism spectrum disorders. Brain Cognition , 71(3), 362-8.
Reiter, A., Tucha, O.,& Lange, K.W.(2005). Executive functions in children with Dyslexia, Dyslexia, 11, 116-131
Salamonson, Y., Ramjan, L. M., van den Nieuwenhuizen, S., Metcalfe, L., Chang, S., & Everett, B. (2016). Sense of coherence, self-regulated learning and academic performance in first year nursing students: A cluster analysis approach. Nurse education in practice, 17, 208-213.
Shaywitz, S.E. (2008). Paying attention to reading: the neurobiology of reading and Strategies and Motivation Processes. Journal of Educational Psychology, 80 (3), 260-267.
Tops, W., Callens, C., Van. E., Adriaens, J., & Brysbaert, M. (2012). Beyond spelling: thewriting skill of Students with dyslexia in highereducation. Reading and Writing, 281-97.
Van der Sluis ,S., de Jong ,P .F., van der Leig, A.(2007). Executive functioning in children, and its relations with reasoning, reading, and arithmetic. Intelligence, 35, 427-449.
Walker, O.L.(2011). Preschool predictors of social problem-solving and their relations to social and academic adjustment in early elementary school.PH.D thesis, University of Miami.
Walda, S. A. E. Weerdenburg, M. V. Wijnants, M. L. & Bosman, A. M.
T. (2014). Progress in reading and spelling of dyslexic children is not affected by executive functioning. Research in Developmental Disabilities, 12(35), 3431-3454.
Winne, P. (2016). Self-regulated learning. SFU Educational Review, 1(1), 1-3.
Zimmerman, B. J., & Schunk, D. H. (2012). Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research, and practice. US: Springer Science & Business Media. psychology, 4(1), 139-155.
Zaghian, M., Tofighi, Z., & Asli Azad, M. (2015). Effectiveness of Working Memory Training on the Reading Performance of Elementary Students with Learning Disabilities in Reading. MAGNT Research Report, 3(2), 112-119.