امینی، م؛ بیات، پ و واعظقاسمی، م.(1396). مروری بر بازیهای رابط مغز و رایانه: پارادایمهای کنترلی، رویکردهای ترکیبی و روشهای طبقهبندی. سومین کنفرانس ملی فناوری در مهندسی برق و کامپیوتر.
دهقان، ن؛ فرامرزی، س؛ نادی، م و عارفی، م.(1396) .بررسی اثربخشی بسته آموزشی بازیهای شناختی بر عملکرد مهارتهای عصبروانشناختی دانشآموزان نارساخوان. فصلنامه علمی-پژوهشی عصبروانشناسی. سال 3، شماره 2(پیاپی 9).
علییاری، ح؛ صحرایی، ه؛ دلیری، م؛ مینایی، ب؛ کاظمی، م؛ حسینی، س و همکاران.(1396). بررسی شناختی اثرات بازی رایانهای Runner در بازیکنان. سومین کنفرانس ملّی و اولین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها. دانشگاه اصفهان.
علییاری، ح؛ صحرایی، ه؛ مینایی، ب؛ دلیری، م؛ کاظمی، م؛ سیدحسینی، س و همکاران.(1396). بررسی شناختی تاثیرات بازی رایانهای پازلی بر حل مسئله و توجه در بازیکنان. نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازیهای دیجیتال؛ گرایشها، فناوریها و کاربردها.
محمدزاده، الف و خرمیبنارکی، الف.(1394). آموزش و توانمندسازی مغز با استفاده از بازیهای رایانهای: فرصتها و چالشها، واقعیت یا مجاز. اولین کنفرانس ملّی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها. دانشگاه اصفهان.
مصطفائی، ع؛ اورکی، م و نیکنام، الف.(1396). تأثیر بازیهای توجهی بر خودتنظیمی و کارکرد اجرایی دانشآموزان مضطرب. فصلنامه علمی- پژوهشی عصبروانشناسی. سال 4، شماره 3(پیاپی14).
هاشمیاننژاد، ف؛ ویسی، ن؛ شیرکوند، ن و عاشوری، ج.(1394). مقایسه اثربخشی آموزش نوروفیدبک و بازیهای رایانهای بر توانایی توجه پیوسته و برنامهریزی دانشآموزان مبتلا به اختلال نقصتوجه. مجله علمی-پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک. سال 18، شماره 8(پیاپی 101)، 92 - 81.
Ahn, M., Lee, M., Choi, J., & Jun, S. C.(2014). A review of brain-computer interface games and an opinion survey from researchers, developers and users. Sensors, 14(8), 14601–14633.
Arns, M., Drinkenburg, W., & Kenemans, J. L.(2012). The effects of QEEG-informed neurofeedback in ADHD: an open-label pilot study. Applied Psychophysiology and Biofeedback, 37(3), 171–180.
Bakhshayesh, A. R., Hänsch, S., Wyschkon, A., Rezai, M. J., & Esser, G.(2011). Neurofeedback in ADHD: a single-blind randomized controlled trial. European Child & Adolescent Psychiatry, 20(9), 481.
Bayliss, J. D.(2003). Use of the evoked potential P3 component for control in a virtual apartment. IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering, 11(2), 113–116.
Boddy, J., Carver, A., & Rowley, K.(1986). Effects of positive and negative verbal reinforcement on performance as a function of extraversion-introversion: Some tests of Gray’s theory. Personality and Individual Differences, 7(1), 81–88.
Chen, J.(2007). Flow in games(and everything else). Communications of the ACM, 50(4), 31–34.
Cohen, M. X., Elger, C. E., & Fell, J.(2008). Oscillatory activity and phase–amplitude coupling in the human medial frontal cortex during decision making. Journal of Cognitive Neuroscience, 21(2), 390–402.
Csikszentmihalyi, M.(2014). Toward a psychology of optimal experience. In Flow and the foundations of positive psychology(pp. 209–226). Springer.
Csikszentmihalyi, M.(2017). Finding flow. Gildan Audio.
Evans, T. M., Kochalka, J., Ngoon, T. J., Wu, S. S., Qin, S., Battista, C., & Menon, V.(2015). Brain structural integrity and intrinsic functional connectivity forecast 6 year longitudinal growth in children’s numerical abilities. Journal of Neuroscience, 35(33), 11743–11750.
Fairclough, S. H.(2010). Physiological computing: interfacing with the human nervous system. In Sensing emotions(pp. 1–20). Springer.
Gevensleben, H., Holl, B., Albrecht, B., Schlamp, D., Kratz, O., Studer, P., … Heinrich, H.(2010). Neurofeedback training in children with ADHD: 6-month follow-up of a randomised controlled trial. European Child & Adolescent Psychiatry, 19(9), 715–724.
Green, C. S., & Bavelier, D.(2003). Action video game modifies visual selective attention. Nature, 423(6939), 534.
Gunkelman, J. D., & Johnstone, J.(2005). Neurofeedback and the brain. Journal of Adult Development, 12(2–3), 93–98.
Heinrich, H., Gevensleben, H., & Strehl, U.(2007). Annotation: Neurofeedback–train your brain to train behaviour. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 48(1), 3–16.
Hjelm, S. I., & Browall, C.(2000). Brainball-using brain activity for cool competition. In Proceedings of NordiCHI(Vol. 7).
Hwang, H.-J., Kim, S., Choi, S., & Im, C.-H.(2013). EEG-based brain-computer interfaces: a thorough literature survey. International Journal of Human-Computer Interaction, 29(12), 814–826.
IJsselsteijn, W. A., De Kort, Y. A. W., & Poels, K.(2013). The game experience questionnaire.
Martinez, P., Bakardjian, H., & Cichocki, A.(2007). Fully online multicommand brain-computer interface with visual neurofeedback using SSVEP paradigm. Computational Intelligence and Neuroscience, 2007.
Mercado, J., Espinosa-Curiel, I., Escobedo, L., & Tentori, M.(2018). Developing and evaluating a BCI video game for neurofeedback training: the case of autism. Multimedia Tools and Applications, 1–38.
Mikołajewska, E., Mikołajewski, D., Komendziński, T., Dreszer-Drogorób, J., Lewandowska, M., & Wolak, T.(2016). Chances for and Limitations of Brain-Computer Interface use in Elderly People. In Human-Computer Interaction: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications(pp. 1723–1734). IGI Global.
Mühl, C., Gürkök, H., Bos, D. P.-O., Thurlings, M. E., Scherffig, L., Duvinage, M., … Heylen, D.(2010). Bacteria hunt. Journal on Multimodal User Interfaces, 4(1), 11–25.
Nabavi Alagha, F., Naderi, F., Heidari, A. R., Ahadi, H., & Nazari, M. A.(2013). The effectiveness of Neurofeedback training on cognitive function. Thou Behav Clin Psychol, 7(4), 27–36.
Niv, S.(2013). Clinical efficacy and potential mechanisms of neurofeedback. Personality and Individual Differences, 54(6), 676–686.
Pineda, J. A., Silverman, D. S., Vankov, A., & Hestenes, J.(2003). Learning to control brain rhythms: making a brain-computer interface possible. IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering, 11(2), 181–184.
Reinschluessel, A. V, & Mandryk, R. L.(2016). Using Positive or Negative Reinforcement in Neurofeedback Games for Training Self-Regulation. In Proceedings of the 2016 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play(pp. 186–198). ACM.
Saari, T., Turpeinen, M., Kuikkaniemi, K., Kosunen, I., & Ravaja, N.(2009). Emotionally adapted games–an example of a first person shooter. In International Conference on Human-Computer Interaction(pp. 406–415). Springer.
Salen, K., Tekinbaş, K. S., & Zimmerman, E.(2004). Rules of play: Game design fundamentals. MIT press.
Sekhavat, Y. A.(2019). Battle of minds: a new interaction approach in BCI games through competitive reinforcement. Multimedia Tools and Applications, 1-16.
Siniatchkin, M., Kropp, P., & Gerber, W.-D.(2000). Neurofeedback—The significance of reinforcement and the search for an appropriate strategy for the success of self-regulation. Applied Psychophysiology and Biofeedback, 25(3), 167–175.
Song, H., Kim, J., Tenzek, K. E., & Lee, K. M.(2013). The effects of competition and competitiveness upon intrinsic motivation in exergames. Computers in Human Behavior, 29(4), 1702–1708.
Steiner, N. J., Frenette, E. C., Rene, K. M., Brennan, R. T., & Perrin, E. C.(2014). Neurofeedback and cognitive attention training for children with attention-deficit hyperactivity disorder in schools. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 35(1), 18–27.
Strobach, T., Frensch, P. A., & Schubert, T.(2012). Video game practice optimizes executive control skills in dual-task and task switching situations. Acta Psychologica, 140(1), 13–24.
Vidal, J. J.(1977). Real-time detection of brain events in EEG. Proceedings of the IEEE, 65(5), 633–641.
Wilkinson, N., Ang, R. P., & Goh, D. H.(2008). Online video game therapy for mental health concerns: a review. International Journal of Social Psychiatry, 54(4), 370–382.