ارجمندنیا، علی اکبر؛ رفیعخواه، محسن.(1393). نقش حافظه فعال در عملکرد کارکردهای اجرایی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. مجله رواتشناسی و روانپزشکی شناخت، 1، 3، 43-31.
بهرامی، هاجر؛ نجاتی، وحید؛ پوراعتماد، حمیدرضا.(1391). مقایسه توجه انتخابی و انتقالی کودکان و نوجوانان دچار لکنت رشدی و همتایان سالم. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 6، 21، 35-23.
پاکدامنساوجی، آذر.(۱۳۸۱). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی در دانش آموزان دارای مشکل درک خواندن. تعلیم و تربیت استثنائی ، 15، ۳۱-۲۰.
تقیزاده،
هادی؛ سلطانی، امان الله؛ منظری توکلی، حمدالله؛ زینالدینیمیمند، زهرا.(1396). مقایسه کنشهای اجرایی حافظه کاری دیداری- فضایی، آزمون برج لندن و خطاهای محاسباتی در کودکان مبتلا به اختلال حساب تارسایی تحولی و کودکان بهنجار.
فصلنامه کودکان استثنایی، 17، 3، 110-97.
ثقفی، مجید؛ استکی، مهناز؛ عشایری، حسن(1391). مقایسه انواع کارکردهای اجرایی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی و نارسا خوان. فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 12(2)، 36-28.
حسینخانزاده، عباسعلی؛ لطیفزنجانی، مونا؛ طاهر، محبوبه.(1395). تاثیر توانبخشی رایانهیار بر بهبود کنشهای اجرایی و عملکرد خواندن دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی. فصلنامه عصب روانشناسی، 2(2)، 44-24.
حسینی، سیدهگلاله؛ اکبرفهیمی، ملاحت؛ حسنیمهربان، افسون.(1395). ارتباط اجرای مستمر آکوپیشنهای ورزش و مطالعه با کارکردهای اجرایی در سالمندان. طب توانبخشی، 5، 4، 22-10.
حمیدی، فریده؛ فیاضبخش، مرضیه.(1395). اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود مهارت خواندن دانشآموزان نارساخوان. فصلنامه آموزش و ارزیابی، 9، 35، 35-13.
سادوک، بنیامین ؛ سادوک، ویرجینیا؛ روئیز، پدرو.(1395). کاپلان و سادوک. خلاصه روانپزشکی(علوم رفتاری، روانپزشکی بالینی). جلد سوم. ترجمه فرزین رضاعی.انتشارات ارجمند.(تاریخ انتشار به زبان اصلی: 2015).
سلطانیکوهبنانی، سکینه؛ علیزاده، حمید؛ هاشمی، ژانت؛ صرامی ، غلامرضا؛ سلطانیکوهبانی، ساجده.(1392). اثربخشی آموزش رایانه یار بر حافظه کاری بر بهبود کارکردهای اجرایی و عملکرد ریاضیات دانشآموزان با اختلال ریاضیات. فصلنامه افراد استثنایی، 3، 11، 20-1.
شریفی، طیبه؛ ربیعی، محمد.(1391). کاربرد چهارمین ویرایش آزمون هوشی وکسلر کودکان در تشخیص اختلال زبان نوشتاری و ریاضی. ناتوانیهای یادگیری، 2(2)، 75-59.
شریفی،
علیاکبر؛ داوری، رقیه.(1391). شیوع ناتواناییهای یادگیری در دانشآموزان پایه اول و دوم ابتدایی استان چهار محال و بختیاری.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 1، 2، 76- 63.
شیخالاسلامی، علی؛ بخشایش، علیرضا؛ برزگربفرویی، کاظم؛ مرادیعجمی، وجیهه.(۱۳۹۶). تأثیر آموزش حافظه فعال بر عملکرد خواندن و ظرفیت حافظه در دانشآموزان دارای ناتوانی خواندن. مجله روانشناسی بالینی، 9، 2، 58-47.
عابدی، احمد؛ آقابابایی، سارا.(۱۳۸۹). اثربخشی آموزش حافظهی فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. روانشناسی بالینی، ۲(۴)، 81-74.
عبدی، اکبر؛ عربانیدانا، علی؛ حاتمی، جواد؛ پرند، اکرم.(1393). اثر بخشی بازیهای رایانهای شناختی بر بهبود حافظه کاری، توجه و انعطافپذیری شناختی در کودکان مبتلا به ADHD. فصلنامه کودکان استثنایی، 14، 1، 23-19.
علیزاده، حمید.(1385). رابطه کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی با اختلالهای رشدی. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 8، 4، 70-57.
علیپور، احمد؛ مهدوینجمآبادی، زهرا.(1393). مقایسه انسجام مرکزی در کودکان با نارساخوانی، نارسانویسی، نارسایی در حساب و کودکان عادی. مجلةناتوانیهاییادگیری، ۳(4)، 98-80.
قلمزن، شیما؛ مرادی، محمدرضا؛ عابدی، احمد.(1393). مقایسهی نیمرخ کارکردهای اجرایی و توجه کودکان عادی و کودکان دچار ناتواناییهای یادگیری. مجله ناتواناییهای یادگیری، 3(111/4-99)، 145-99.
ملکپور، مختار؛ آقابابایی، سارا؛ عابدی، احمد؛ شوشتری، مژگان.(1392). اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با نارسایی در املا. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 3(9)، 20-1.
میرمهدی، رضا؛ شجاعی، فهیمه.(1395). بررسی و مقایسه نیمرخ مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص، دانشآموزان با نقص توجه-بیشفعالی و دانشآموزان عادی. فصلنامه عصب روانشناسی. 2(3) ، 105-89.
نادری، نیما.(1373). بررسی پردازش اطلاعات و برخی از عملکردهای نوروپسیکولوژی مبتلایان به اختلال وسواس فکری عملی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم پزشکی ایران.
نریمانی، محمد.(۱۳۹۱). اثر بخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هیجانی، تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی. مجله ناتوانی یادگیری، ۲(۲)، ۱۲۲-۱۰۲.
American Psychiatric Association.(2013). American Psychiatric Association. DSM-5 Task Force. Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5. 5th ed. Washington, D.C.: American Psychiatric Association.
Bathelt, J., Holmes, J., & Astle, D. E.(2019). Data-driven subtyping of executive function–related behavioral problems in children. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 57(4): 252-262.
Biotteau, M., Albaret, J. M., Lelong, S., & Chaix, Y.(2016). Neuropsychological status of French children with developmental dyslexia and/or developmental coordination disorder: Are both necessarily worse than one? Child Neuropsychology, 31(5): 1-20.
Bizzaro, M., Giofre, D., Girelli, L., & Cornoldi, C.(2018). Arithmetic, working memory, and visuospatial imagery abilities in children with poor geometric learning. Learning and Individual Differences, 62:79-88.
Campen, C. A. N., Segers, E., & Verhoeven, L.(2019). Modality and redundancy effects, and their relation to executive functioning in children with dyslexia. Research in Developmental Disabilities, 90: 41-50.
Chambrier, A, F., & Zesiger, P.(2018). Is a fact retrieval deficit the main characteristic of children with mathematical learning disabilities? Acta Psychologica, 190: 95-102.
Cinquin, P. A., Guitton, P., & Sauzeon, H.(2019). Online e-learning and cognitive disabilities: A systematic review. Computers & Education, 130: 152-167.
Dehn, M. J.(2008). Working memory and academic learning: assessment and intervention. New Jersey: Wiley.
Fenwick, M. E., Kubas, H. A., Witzke, J. W., Fitzer, K. R., Miller, & et al.(2016). Neuropsychological profiles of written expression learning disabilities determined by concordance-discordance model criteria. Applied Neuropsychology Child, 5(2): 83-96.
Gashaj, V., Oberer, N., Mast, F. W., & Roebers, C. M.(2019). Individual differences in basic numerical skills: The role of executive functions and motor skills. Journal of Experimental Child Psychology, 182: 187-195
Gathercole, S. E., Dunning, D. L., Holmes, J., & Norris, D.(2019). Working memory training involves learning new skills. Journal of Memory and Language, 105: 19-42.
Georgiou, G. K., & Das, J. P.(2016). What component of executive functions contributes to normal and impaired reading comprehension in young adults? Research in developmental disabilities, 49, 118-128.
Johnson, S., Strauss, V., Gilmore, C., Jaekel, J., Marlow, N. & Wolke, D.(2016). Learning disabilities among extremely preterm children without neurosensory impairment: Comorbidity, neuropsychological profiles and scholastic outcomes. Early Human Development. 103: 69-75.
Jongbloed-Pereboom, M., Nijhuis-van der Sanden, M. W. G., & Steenbergen, B.(2019). Explicit and implicit motor sequence learning in children and adults; the role of age and visual working memory. Human Movement Science, 64:1-11.
Kartini, A. G., & Susan, E.(2013). Working memory and study skills: a comparison betweendyslexic and non-dyslexic adult learners. Social and Behavioral Sciences, 6(97): 271- 277.
Kirk, H. E., Gray, K., Riby, D. M., & Cornish, K. M.(2015). Cognitive training as a resolution for early executive function difficulties in children with intellectual disabilities. Research in Developmental Disabilities, 38: 145-160.
Lezak, M. D., Howieson, D. B. & Loring, D. W.(Eds.).(2004). Neuropsychological Assessment(4th Ed.). New York: Oxford University Press.
Maehler, C., & Schuchardt, K.(2016). The importance of working memory for school achievement in primary school children with intellectual or learning disabilities. Research in Developmental Disabilities, 58:1-8.
Maehler, C., & Schuchardt, K.(2016). Working memory in children with specific learning disorders and/or attention deficits. Learning and Individual Differences, 49:341-347.
Major, R., & Tetley, J.(2019). Effects of dyslexia on registered nurses in practice. Nurse Education in Practice, 35: 7-13.
Meiran, N., Dreisbach, G., & von Bastian, C. C.(2019). Mechanisms of working memory training: Insights from individual differences. Intelligence, 73: 78-87.
Mogasale, V. V., Patil, V. D., Patil, N. M., & Mogasale, V.(2011). Prevalence of Specific Learning Disabilities among Primary School Children in a South Indian City. Indian Journal of Pediatrics, 79(3): 1-6.
Mrazik, M., Naidu, D., Borza, C., Kobitowich, T., & Shergill, S.(2019). King Devick computerized neurocognitive test scores in professional football players with learning and attentional disabilities. Journal of the Neurological Sciences, 399:140-143.
Nayfeld, I., Fuccillo, J., & Greenfield, D. B.(2013). Executive functions in early learning: Extending the relationship between executive functions and school readiness to science. Learning and Individual Differences, 26: 81-88
Ortega, L. A., Tracy, B. A., Gould, T. J., & Parikh, V.(2013). Effects of chronic low-and high-dose nicotine on cognitive flexibility in C57BL/6J mice. Behavioural brain research, 238: 134-145.
Pau, C. W., Lee, T. M., & Chan, S. F. F.(2002). The impact of heroin on frontal executive functions. Archives of clinical neuropsychology, 17(7): 663-670.
Rao, S., Raj, A., Ramanathan, V., Sharma, A., Dhar, M., & et al.(2017). Prevalence of dyslexia among school children in Mysore. International Journal of Medical Science and Public Health, 6(1): 159-164.
Reynolds, C. R., & McNeill Horton, J. R. A.(2008). Assessing executive functions: A life‐span perspective. Psychology in the Schools, 45(9): 875-892.
Schneider, D., Goddertz, A., Haase, H., Hickey, C., & Wascher, E.(2019). Hemispheric asymmetries in EEG alpha oscillations indicate active inhibition during attentional orienting within working memory. Behavioral Brain Research,359: 38-46.
Schuiringa, H., Nieuwenhuijzen, M., Orobio de Castro, B., & Matthys, W.(2017). Executive functions and processing speed in children with mild to borderline intellectual disabilities and externalizing behavior problems. Child Neuropsychology, 23(4): 442-462.
Smith-Spark, J. H., Henry, L. A., Messer, D. J., Edvardsdottir, E., & Zięcik, A. P.(2019). Executive functions in adults with developmental dyslexia. Research in Developmental Disabilities. 53: 323-341.
Strauss, E., Sherman, E. M. S., & Spreen, O.(2006). A Compendium of Neuropsychological Tests: Administration, Norms and Commentary.USA: Oxford University Press.
Tolin, D. F.(2019). Inhibitory learning for anxiety-related disorders. Cognitive and Behavioral Practice, 26(1): 225-236.