آقابابایی، س و فرامرزی، س.( 1394). نقائص حافظه فعال در کودکان با اختلال بیشفعالی - نقص توجه، تحقیقات علوم رفتاری، شماره3، دوره 13، 495ـ 487.
بسطامیکتولی، م، حسنی، ج و مرادی، ع.(1393). نقش نارسایی کنشهای اجرایی در تبیین علایم نارسایی توجه/ بیشفعالی بزرگسالان، اندیشه و رفتار، دوره ۹، شماره36، 9ـ 34.
جوانمرد، غ.(1394). مطالعه کارکردهای اجرایی در بیماران اسکیزوفرنیک دارای علایم منفی و مثبت و افراد سالم با استفاده از آزمون نوروسایکولوژیک دستهبندی کارت ویسکانسین(WCST). فصلنامه عصب روانشناسی، سال 1، 1(2)، 16-7.
پیرخائفی، ع و اکبروند، ت.(1394). اثربخشی الگوی توانبخشی عصب روان شناختی یکپارچهسازی حسی بر بهبود کارکردهای اجرایی مغز کودکان دارای اختلال بیشفعالی کمبود توجه، فصلنامه علمی تخصصی عصب روانشناسی، سال اول، شماره۱ ،26ـ 40.
سائد، الف، روشن، ر و مرادی، ع.(1387). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس حافظه وکسلر(نسخه سوم،WMS-III ) در دانشجویان. ماهنامه علمی ـ پژوهشی دانشور رفتار، 15(31) ، 57ـ70.
عربگل، ف، حیاتی، م و حدید، م.(1383). شیوع اختلال بیشفعالی-کمتوجهی در گروهی از دانشجویان، تازههای علوم شناختی، ۶،(۱و۲)، ۷۷ـ۷۳.
علیزاده، ح.(۱۳۸۴). تبیین نظری اختلال نارسایی توجه ـ بیشفعالی: الگوی بازداری رفتاری و ماهیت خودکنترلی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،(۳)، ۱۷، ۳۴۸ـ ۳۲۴.
قدیری، ف، جزایری، ع، عشایری، ح و قاضیطباطبایی، م .(1385). نقایص کارکردهای اجرایی در بیماران اسکیزو وسواسی، تازههای علوم شناختی، شماره ۳، سال ۸، 24ـ11.
قضایی، م.(1391). تاثیر درمان شناختی ـ رفتاری بر اختلال بیشفعالی/ کاستی توجه وسازگاری فردی_ اجتماعی دانشجویان، پایان نامه ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
مدنی، س، علیزاده، ح، فرخی، ن و حکیمیراد، الف.(1396). تدوین برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی )بازداری پاسخ، بروزرسانی، توجه پایدار) و ارزیابی میزان اثربخشی آن بر کاهش نشانههای کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، دوره ۷، شماره2، 25-1.
وندر، پ.(1387). اختلال کم توجهی/ بیشفعالی در بزرگسالان، ترجمه پوریا صرامیفرونشانی، تهران: انتشارات رشد.
Antshel, K. M., Faraone, S. V., Maglione, K. K., Doyle, A. A., Fried, R. R., Seidman, L. L., & Biederman, J. J.(2009). Is adult attention deficit hyperactivity disorder a valid diagnosis in the presence of high IQ? Psychological Medicine: A Journal of Research in Psychiatry and the Allied Sciences, 39, 1325–1335. http://dx.doi.org/10.1017/ S0033291708004959 Assessment(4th Ed.) New York: Oxford University Press.
Baddeley, A.(2003). Working memory: looking back and looking forward. Nature reviews neuroscience, 4(10), 829-439.
Baddeley, A. D., & Hitch, G. J.(1994). Developments in the concept of working memory. Neuropsychology, 8(4), 485.
Barkley, R. A.(2006). Attention-Deficit Hyperactivity Disorder. New York: Guilford Press.
Biederman, J., Petty, C. R., Fried, R., Kaiser, R., Dolan, C. R., Schoenfeld, S., . . . Faraone, S. V.(2008). Educational and occupational under attainment in adults with attention-deficit hyperactivity disorder: A controlled study. Journal of Clinical Psychiatry, 69, 1217–1222.
http://dx.doi.org/10.4088/JCP.v69n0803
Bolea-Alamanac, B., Nutt, D.J., Adamou, M., Asherson, P., Sayal, K., & Sonuga-Barke, E., & Young, S.J.(2014). Evidence-based guidelines for the pharmacological management of attention deficit hyperactivity disorder: update on recommendations from the british association for psychopharmacology. Journal of psychopharmacology, 1-25.
Charles, C., Stephen, M., Jeffrey, F., Andrew, R., & Nicole, K.(2006). Factor structure of the conners adult ADHD rating scale(CAARS) for substance users. AddictiveBehaviors, 31, 1277-1282.
Conners, C.K., Erhardt, D., & Sparrow, E.(1999). Conners' Adult ADHD Rating Scales(CAARS) technical manual. N. Tonawanda, NY: Multi-Health Systems.
Cortese , s ., Kelly , c. chabernaud ,C proal , E Di Martino , A Miham , M, p & castellanos , X(2012). Toward systems of neuroscince of adhd:A meta-analysis of 55 fmri psychiatry, 1038-1055
Hervey, A. S., Epstein, J. N., & Curry, J. F.(2004). Neuropsychology of adults with attention-deficit/ hyperactivity disorder: a meta-analytic review. Neuropsychology, 18(3), 485.
Kessler, R.C., Adler, L., Barkley, R., Biederman, J., Conners, C.K., Demler, O., Faraone, S.V., Greenhill, L.L., Howes, M.J., Secnik, K., Spencer, T., Ustun, T.B., Walters, E.E., Zaslavsky, A.M., 2006. The prevalence and correlates of adult ADHD in the United States: results from the National Comorbidity Survey Replication. Am. J. Psychiatry163(4), 716–723.
Lezak , M. D., Howieson D. B, bigler , E. D . and Tranel, D.(2012) Neuropsycgological Assessment , 5 th ed(New york: oxford university press).
Lezak, M. D., Howieson, D.B., & Loring, D.W. Hannay, H.j.(2004). Neuropsychological Assessment(4th ed). New york: Oxford university press.
Martinussen, R., Hayden, J., Hogg-Johnson, S., & Tannock, R.(2005). A meta-analysis of working memory impairments in children with attention-deficit/hyperactivity disorder. Journal of the American academy of child & adolescent psychiatry, 44(4), 377-384.
Noury, J. L., Tatineni, R. K., & Healy, D.(2010). Perceptions of adult ADHD. International Journal of Risk & Safety in Medicine, 22, 55-58.
Sesar, K., Dodaj, A., & Sesar, D.(2014). Attention year old girls and boys. Paediatrics today, 10(1),28-42.
Sobanski, E., Brueggemann, D., Alm, B., Kern, S., Deschner, M., Schubert, Rietschel, M.(2007). Psychiatric comorbidity and functional impairment in a clinically referred sample of adults with attention-deficit/hyperactivity disorder(ADHD). European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience, 257, 371–377.
http://dx.doi.org/10.1007/s00406-007-0712-8
Visser, S. N., Danielson, M. L., Bitsko, R. H., Holbrook, J. R., Kogan, M. D., Ghandour, R. M., ... & Blumberg, S. J.(2014). Trends in the parent-report of health care provider-diagnosed and medicated attention-deficit/hyperactivity disorder: United States, 2003–2011. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 53(1), 34-46.
Willcutt, E. G., Doyle, A. E., Nigg, J. T., Faraone, S. V., & Pennington, B. F.(2005). Validity of the executive function theory of attention-deficit/hyperactivity disorder: a meta-analytic review. Biological psychiatry, 57(11), 1336-1346.