اقدسی، ع؛ فتاحی، ب؛ ساعد، م. (1391). تأثیر ایمنسازی در مقابل استرس بر اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر. فصلنامه علوم تربیتی. 5(20). صص 48-33
حسینخانزداده، ع؛ طاهر، م و یگانه، ط.(2015)، شناسایی و درمان اختلال نارسایی توجه / بیشفعالی در مدرسه. فصلنامه تعلیم و تربیت، سال سیزدهم- شماره 6، پیایی 119، صص 52-39
جدیدی م و عابدی، الف(1390)، انطباق و هنجاریابی پرسشنامه نوروسایکولوژی کانرز بر کودکان 5 تا 12 سال شهر اصفهان. مقاله چاپ نشده، دانشگاه اصفهان.
رسولی، ر؛ رزمیزاده،ح و سدرپوشان، ن.(1392). تأثیر آموزش ایمنسازی در مقابل استرس بر کاهش اضطراب و استرس دانشجویان.. مجله علوم رفتاری. دوره 7، شماره 1، صص 48-43
سادوک، ب؛ سادوک و؛ و روئیز، پ(2015). خلاصهی روانپزشکی: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ترجمه فرزین رضاعی(1395)، تهران: ارجمند
عابدی، الف و ملکپور، م(1389)، اثربخشی مداخلات زودهنگام آموزشی _ روان شناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب شناختی. مجله رویکردهای نوین آموزشی. 5(11): 86-65
عاشوری، م؛ پورمحمدرضای تجریشی، م؛ جلیلآبکنار، س؛ فلاح، ع و عظیمیگروسی، ص(1396)، اثربخشی برنامه ایمنسازی روانی بر کفایت اجتماعی و صفات شخصیت افراد با فلج مغزی. فصلنامه علمی-پژوهشی توانبخشی، دوره 18، شماره 2. صص 110-98
عاشوری، م و دلالزادهبیدگلی، ف.(1397). اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر مدل شناختی رفتاری بر مشکلات رفتاری و مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی با اختلال نارسایی توجه / بیشفعالی، مجله توانبخشی، دوره 19، شماره 2، صص 115-102
میرمهدی، س و شجاعی، ف.(1395). بررسی ومقایسه نیمرخ مهارتهای عصب روان شناختی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص، دانشآموزان با نقص توجه / بیشفعالی و دانشآموزان عادی. فصلنامه علمی پژوهشی عصب روان شناسی. سال دوم، شماره سوم،(پیاپی6)،
مومنیشهرکی، ف؛ ملکپور، م؛ عابدی، الف؛ و فرامرزی، س.(1397). مقایسه اثربخشی مداخلات عصب روان شناختی و روش دیویس بر عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان پایه اول و دوم ابتدایی. عصب روانشناسی، 4(12)، 174-153
نجارزادگان، م؛ نجاتی و؛ امیری، ن.(1394). اثربخشی شناختی حافظه کاری بر بهبود نشانگان رفتاری(کم توجهی و تکانشگری) کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیشفعالی. فصلنامه علمی پژوهشی عصب روانشناسی. 1(1)، ص 65-52
هاشمی، م؛ شاهقلیان، ن؛ کاشانی، ف.(1395). بررسی اثربخشی آموزش گروهی ایمنسازی در مقابل استرس بر میزان استرس، اضطراب و افسردگی بیماران تحت درمانبا همودیالیز. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 14(1) : 88-99
Abikoff, H., Nissley-Tsiopinis, J., Gallagher, R., Zambenedetti, M., Sevffert, M., Boorady, R., & McCarthy, J.(2009). Effects of MPHOROS on the organizational, time management, and planning behaviors children with ADHD. Jornal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 48, 166-175.
Alda JA, Serrano-Troncoso E.(2013). Attention-Deficit Hyperactivity Disorder: Agreement between Clinical Impression and the SNAP-IV Screening Tool. Actas Esp Psiquiatr. 41(2): 76-83
Altani, A., Protopapas, A., & Georgiou, G. K.(2017). The contribution of executive functions to naming digits, objects, and words. Reading and Writing, 30(1), 121-141
Arbel, Y., McCarty, K. N., Goldman, M., Donchin, E., & Brumback, T.(2018). Developmental changes in the feedback related negativity from 8 to 14 years. International Journal of Psychophysiology, 132, 331-337.
Bairami, F., Adibi, K., & Mohammadi, I.(2016). The effectiveness of verbal self-instruction on sustained attention(based on continuous performance test) among students with mathematics learning disabilities. International Journal of Humanities and Cultural Studies, 2(4), 1286-1296.
Barkley RA.(2006) Behavioral inhibition, sustained attention, and executive functions: Constructing a unifying theory of ADHD. Psychol Bull.(121): 65-94.
Barkley, R. A., Murphy, K. R., & Fischer, M.(2008). ADHD in adults: What the science says. New York, NY: Guilford.
Barkley, R. A.(2015). Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment(4th ed.). New York: Guilford Publications
Biotteau, M., Albaret, J.M., Lelong, S. & Chaix, Y.(2016). "Neuropsychological status of French children with developmental dyslexia and/or developmental coordination disorder: Are both necessarily worse than one"? Child Neuropsychology. 31(5): 1-20.
Cicerone, K.D., Langenbahn, DM., Braden, C., Malec, JF., Kalmar,K., Fraas,M., Felicetti, T., Laatsch,L., Harley, JP., Bergguist, T., Azulay, J., Cantor, J., & Ashman.T.(2011). Evidencebased cognitive rehabilitation: up dated review of the literature from 2003 through 2008. Arch phys med rehabil,(92)4, 519-30
Conners C.(2004). Conners' rating scales: revised technical manual. North Tonawanda(NY) ; Multi-Health Systems, [online]. Avalable from URL: http: //www.mhs.com [Assessed 2008 Mar 3]
Cortese, S., & Lecendreux, M.(2017). Sleep Disturbances in Attention Deficit/Hyperactivity Disorder. Principles and practice of sleep medicine(six edition), 390-1397
Dawson P, Guare R.(2010). Executive skills in children and adolescents: A practical guide to assessment and intervention. New York: Guilford press.
Davids, E., & Gastpar, M.(2005). Attention deficit hyperactivity disorder and borderline personality disorder. Prog Neuropsychopharmacol Biol Psychiatry, 29, 865-877.
Dineen, P., & Fitzgerald, M.(2010). P01-192 Executive function in routine childhood ADHD assessment.(2010). Journal of Europen Psychiatry, 25, 402.
Elliot, A., Hawkins, R. & Sandford, J.(2016). "A-46Increasing Attention Through Working Memory Training for Children with Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder(ADHD) ". Archives of Clinical Neuropsychology. 31(6):601-601.
Fabiano, G. A., Pelham, W. E., Gangy, E. M., Burrows-MacLean, L., Coles, E. K., Chaco, A., et al.(2009) The single and combined effects of multiple intensities of behavior modification and methyphenidate for children with attention deficit hyperactivity disorder in a classroom setting. School Psychology Review, 36, 195–216.
Flaxman PE, Bond FW.(2010). A randomised worksitecomparison of acceptance and commitment therapy and stress inoculation training. Behav Res Ther. 48(8):816-20.
Gatica F, Redin C, Abaitua Ch.(2013). Emotional and cognitive profile of adolescents with ADHD: Effects of learning mediated interaction. Procedia Soc Behav Sci; 84: 1704-11.
Gray, s., Chaban, P., Martinussen, R., Goldberg, R., Gotlieb, H., Kronitz, R., & Tannock, R.(2012). Effects of a computerized working memory training program on working memory, attention, and academics in adolescents with severe LD and comorbid ADHD: a randomized controlled trail. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 53(12), 1277-1284.
Giedd, J.(2004). Structural magnetic resonance imaging of the adolescent brain. National institude of mental health, 77-85.
Hahn, B.; Wolkenberg, F.A.; Ross, T.J.; Myers, C.S.; Heishman, S.J.; Stein, D.J.; et al.(2008). Divided versus selective attention: evidence for common processing mechanisms. Brain res, 1215:137-46.
Hughes C, Ensor R. Executive function and theory of mind: Predictive relations from ages 2 to 4. Dev Psychol 2007; 43: 1447-59.
Kawaharada M, Yoshioka E, Saijo Y, Fukui T, Ueno T, Kishi R.(2009). The effects of a stress inoculation training program for civil servants in japan: A pilot study of a non-randomized controlled trial. Ind Health. 47(2): 173-182.
Leone, D. Brogna,C. Ricci,D, Domenico, M. Giuseppina Leo, Francesca Serrao, et al.(2013) Development of clinical signs in low risk term born infants with neonatal hyperexcitability. Early Human Development, 89: 65-68
Luman M, Tripp G, Scheres A.(2010). Identifying the neurobiology of altered reinforcement sensitivity in ADHD: a review and research agenda. Neurosci Biobehav Rev . 34(5): 744-54
Meichenbaum D.(2017) The Evolution of Cognitive Behavior Therapy: A Personal and Professional Journey with Don Meichenbaum. New York, NY, US: Routledge/Taylor & Francis Group;, P 263.
Milton H.(2010). Effects Of A Computerized Working Memory Training Program On Attention, Working Memory, And Academics, In Adolescents With Severe ADHD/LD, psychology journal, 1(14), 120 – 122.
Moll, K., Göbel, S.M. & Snowling, M.J.(2015). "Basic number processing in children with specific learning disorders: comorbidity of reading and mathematics disorders". Child Neuropsychology. 21(3): 399-417.
Moore, Kimberly(2005) "Eye exercises to increase attention and reduce impulsivity".
Moriyama,T,. Polanczyk, G ,Rohde, L.(2012). National Institute of Developmental Psychiatry for Children and Adolescents. Neurotherapeutics, 12-19.
Moreno-García, I.; Delgado-Pardo, G. and Roldán-Blasco, C.(2015). Attention and response control in ADHD. Evaluation through integrated visual and auditory continuous performance test. The Spanish Journal of Psychology, 18, DOI:
http://dx.doi.org/10.1017/sjp. 2015.2
Moura, O., Simões, M. R., & Pereira, M.(2015). Executive functioning in children with developmental dyslexia. The Clinical Neuropsychologist, 28(1), 20-41.
Perner J, Lang B, Kilo D.(2002). Theory of mind and self-control: More than a common problem of inhibition. Child Dev; 73: 752- 67.
Pennington B.(2005). Toward a new neuropsychological model of attention deficit/hyperactivity disorder: Subtypes and multipledeficits. Biol Psychiatry 2005; 7: 1221-3.
Perugini EM, Harvey EA, Lovejoy DW, Sandstrom K, Webb AH.(2000). The predictive power of ombined neuropsychological measures for attention-deficit/hyperactivity disorder in children. Child Neuropsychol; 6: 101-14.
Ramsay, J. R., & Rostain, A. L.(2008). Cognitive-behavioral therapy for adult ADHD: An integrative psychosocial and medical approach. New York, NY: Routledge.
Retz, W., Freitag, C. M., Retz-Junginger. P., Wenzler, D., Schneider, M., Kissling, C., & et al.(2008). A functional serotonin transporter promoter gene polymorphism increases ADHD symptoms in delinguents: Interaction with diverse childhood environment. Psychiatry Research, 158, 123-131.
Sheehy R, Horan JJ.(2004). Effects of stress inoculation training for 1st year law students. Int J Stress Manag. 11(1): 41-55.
Sadock, B. J., Sadock, V. A., & Rulz, P.(2009). Kaplan & Sadock’s comprehensive textbook of psychiatry(9thed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
Sadock BJ, Kaplan HI, Sadock VA.(2007). Kaplan and Sadock's Synopsis of Psychiatry: Behavioral Sciences, Clinical Psychiatry. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins.
Vander Oord, S., Prins, P. J. M., Oosterlaan, J., & Emmelkamp, P. M. G.(2008). Efficacy of methylphenidate, psychosocial treatments and their combination in school-aged children with ADHD: A meta-analysis. clinical psychology Review, 28, 783-800.
Van Patten, R., Keith, C., Bertolin, M. & Wright, J.D.(2016). "The effect of premorbid attention-deficit/hyperactivity disorder on neuropsychological functioning in individuals with acute mild traumatic brain injuries". Journal of clinical and experimental neuropsychology. 38(1): 12-22.
Wiggs, K., Elmore, A.L., Nigg, J.T. & Nikolas, M. A.(2016). "Pre-and Perinatal Risk for Attention-Deficit Hyperactivity Disorder: Does Neuropsychological Weakness Explain the Link"? Journal of abnormal child psychology.10(5): 1-13.