بخشی پور؛ چلبیان لو و جهانبین، فرناز (1398). مقایسه تکانشگری سرعت پاسخ و تکانشگری انتخاب در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیشفعالی و کودکان عادی. تازههای علوم شناختی، 21(4), 1–11.
رجبی، سوران و مرادی، نزهت الزمان (1397). بررسی همهگیرشناسی و مقایسه دامنه امواج مغزی، عملکرد پیوسته دیداری حرکتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای علائم اختلال کمبودتوجه همراه با بیشفعالی با دانشجویان عادی. همایش بینالمللی افقهای نوین در روانشناسی و علوم شناختی.
رستمی، محمد؛ خسروآبادی، رضا و پور اعتماد، حمیدرضا (1399). ویژگیهای الکتروانسفالوگرافی زیرگروههای کودکان با نقص توجه/ بیشفعالی. تازههای علوم شناختی، سال 22، 70–80.
سادات مدنی، اعظم؛ حیدری نسب، لیلا؛ یعقوبی، حمید و رستمی، رضا (1394). اثربخشی نوروفیدبک همراه با تکالیف شناختی بر علائم اختلال نقص توجه/ بیشفعالی (ADHD) دوره بزرگسالی. فصلنامه روانشناسی بالینی، 7(4), 59–69.
شهابیان، آمنه؛ شهیم، سیما؛ بشاش، لعیا و یوسفی، فریده (1386). هنجاریابی تحلیل عاملی و پایایی فرم کوتاه ویژه والدین مقیاس درجهبندی کانرز برای کودکان 6 تا 11 ساله شهر شیراز. مطالعات روانشناختی، 3(3)، 97–120.
غلامی، رودابه؛ استکی، مهناز و نصرتآبادی، مسعود (1396). مقایسه نتایج الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG) با نتایج آزمونIVA در کودکان دارای اختلال نقص توجه/ بیشفعالی. عصب روانشناسی، سال سوم، 25–38.
گنجی، مهدی (1389). ویراستار: دکتر حمزه گنجی، مؤلف آنتونی موریاتی، روانشناسی ساتانیسم: راهنمای والدین، مشاوران، روحانیان و معلمان، ناشر: نشر ساوالان، چاپ اول.
نعمتی، شهروز و علیزاده، حمید (1396). واکاوی اثربخشی نوروفیدبک در درمان اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی. روانشناسی افراد استثنایی، سال هفتم، 1–20.
هاشمی، تورج؛ نظری، محمدعلی؛ نورآذر، غلامرضا و عباسی، نعیمه (1396). نمودهای جدید اختلال نقص توجه/ بیشفعالی در آیینه باندهای فرکانسی الکتروانسفالوگرافی کمی: رویکرد نظری معاصر. کودکان استثنایی، سال هفدهم، 49–64.
Adamo, N.; Hodsoll, J.; Asherson, P.; Buitelaar, J. K. & Kuntsi, J (2019). Ex-Gaussian, frequency and reward analyses reveal specificity of reaction time fluctuations to ADHD and not autism traits. Journal of Abnormal Child Psychology. 47(3), 557–567.
Adamou, M.; Fullen, T. & Jones, S. L (2020). EEG for Diagnosis of Adult ADHD : A Systematic Review With Narrative Analysis. 11(August), 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2020.00871.
Ahmadi, A.; Kashefi, M.; Shahrokhi, H .& Ali, M (2021). Computer aided diagnosis system using deep convolutional neural networks for ADHD subtypes. Biomedical Signal Processing and Control, 63(June 2020), 102227. https://doi.org/10.1016/j.bspc.2020.102227.
Albrecht, B.; Uebel-von Sandersleben, H.; Wiedmann, K. & Rothenberger, A (2015). ADHD history of the concept: The case of the continuous performance test. Current Developmental Disorders Reports, 2(1), 10–22.
Andreou, P.; Neale, B. M.; Chen, W. A. I.; Christiansen, H.; Gabriels, I.; Heise, A.; Meidad, S.; Muller, U. C.; Uebel, H.; Banaschewski, T. & others (2007). Reaction time performance in ADHD: improvement under fast-incentive condition and familial effects. Psychological Medicine, 37(12), 1703–1715.
Barry, R. J.; Clarke, A. R. & Johnstone, S. J (2003). A review of electrophysiology in attention-deficit/hyperactivity disorder: I. Qualitative and quantitative electroencephalography. Clinical Neurophysiology, 114(2), 171–183. https://doi.org/10.1016/S1388-2457(02)00362-0.
Baving, L.; Laucht, M. & Schmidt, M. H (2003). Frontal EEG correlates of externalizing spectrum behaviors. Eur Child Adolesc Psychiatry, 12(1), 36–42. https://doi.org/10.1007/s00787-003-0307-5.
Bolfer, C.; Casella, E. B.; Baldo, M. V. C.; Mota, A. M.; Tsunemi, M. H.; Pacheco, S. P. & Reed, U. C (2010). Reaction time assessment in children with ADHD. Arquivos de Neuro-Psiquiatria, 68, 282–286.
Christensen, K. E. & Lundwall, R. A (2018). Errors on a computer task and subclinical symptoms of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). Scandinavian Journal of Psychology, 59(5), 511–517.
Conners, C (1997). Conners’ rating scales: revised technical manual.
Conners, C. K (1997a). Conners’ rating scales-revised. North Tonawanda, NY: Multi-Health Systems Publishing.
Conners, C. K (1997). Conners’ rating scales: revised technical manual. North Tonawanda, NY: Multi-Health Systems Publishing.
Conners, C. K (2000). Conners’ Continuous Performance Test II: Computer Program for Windows Technical Guide and Software Manual.
Dietz, S. & Montague, M (2006). Attention deficit hyperactivity disorder comorbid with emotional and behavioral disorders and learning disabilities in adolescents. EXCEPTIONALITY, 14(1), 19–33.
Epstein, J. N.; Hwang, M. E.; Antonini, T.; Langberg, J. M.; Altaye, M. & Arnold, L. E (2010). Examining predictors of reaction times in children with ADHD and normal controls. Journal of the International Neuropsychological Society, 16(1), 138–147.
Ernst, M.; Cohen, R. M.; Liebenauer, L. L.; Jons, P. H. & Zametkin, A. J (1994). Reducedbrain metabolism in hyperactive girls. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 858–868.
Halperin, J. M.; Wolf, L. E.; Pascualvaca, D. M.; Newcorn, J. H.; Healey, J. M.; O’BRIEN, J. D.; Morganstein, A. & Young, J. G (1988). Differential assessment of attention and impulsivity in children. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 27(3), 326–329.
Hervey, A. S.; Epstein, J. N.; Curry, J. F.; Tonev, S.; Eugene Arnold, L.; Keith Conners, C.; Hinshaw, S. P.; Swanson, J. M. & Hechtman, L (2006). Reaction time distribution analysis of neuropsychological performance in an ADHD sample. Child Neuropsychology, 12(2), 125–140.
Jasper, H.; Solomon, P. & Bradley, C (1938). Electroencephalographic analyses of behavior problem children. AM. j Prychiatry, 95, 641–658.
JESTE, P. D. V.; LIEBERMAN, P. E. J. A.; FASSLER, T. D. & PEELE, S. R (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. In Am Psychiatric Assoc (Vol. 21).
Jouzizadeh, M.; Khanbabaie, R. & Ghaderi, A. H (2020). A spatial profile difference in electrical distribution of resting-state EEG in ADHD children using sLORETA. International Journal of Neuroscience, 130(9), 917–925. https://doi.org/10.1080/00207454.2019.1709843.
Kaur, S.; Singh, S.; Arun, P.; Kaur, D. & Bajaj, M (2020). Phase Space Reconstruction of EEG Signals for Classification of ADHD and Control Adults. https://doi.org/10.1177/1550059419876525.
Kofler, M. J.; Rapport, M. D.; Sarver, D. E.; Raiker, J. S.; Orban, S. A.; Friedman, L. M. & Kolomeyer, E. G (2013). Reaction time variability in ADHD: a meta-analytic review of 319 studies. Clinical Psychology Review, 33(6), 795–811.
laTorre, G. G.; Barroso, J. M.; Leon-Carrion, J.; Mestre, J. M. & Bozal, R. G (2015). Reaction time and attention: Toward a new standard in the assessment of ADHD. A pilot study. Journal of Attention Disorders, 19(12), 1074–1082.
Levy, F.; Pipingas, A.; Harris, E. V.; Farrow, M. & Silberstein, R. B. (2018). Continuous performance task in ADHD: Is reaction time variability a key measure? Neuropsychiatric Disease and Treatment, 14, 781.
Lindsley, D. & Cutts, K (1940). Electroencephalograms of constitutionally inferior and behaviour problem children: comparison with those of normal children and adults. Arch Neural Psychiatry, 44, 1199–1212.
Maya-Piedrahita, M. C.; Cardenas-Pena, D. & Orozco-Gutierrez, A. A (2021). Diagnosis of attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) using Hidden Markov Models. 2020 28th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 1205–1209.
Mcvoy, M.; Lytle, S.; Fulchiero, E.; Aebi, M. E.; Adeleye, O. & Sajatovic, M (2019). Review article A systematic review of quantitative EEG as a possible biomarker in child psychiatric disorders. Psychiatry Research, 279(June), 331–344. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2019.07.004.
Metin, B.; Wiersema, J. R.; Verguts, T.; Gasthuys, R.; van Der Meere, J. J.; Roeyers, H. & Sonuga-Barke, E (2016). Event rate and reaction time performance in ADHD: Testing predictions from the state regulation deficit hypothesis using an ex-Gaussian model. Child Neuropsychology, 22(1), 99–109.
Munger, M.; Candrian, G.; Kasper, J.; Abdel-Rehim, H.; Eich, D., Müller, A. & Jancke, L (2021). Behavioral and Neurophysiological Markers of ADHD in Children, Adolescents, and Adults: A Large-Scale Clinical Study. Clinical EEG and Neuroscience, 1550059421993340.
Ogrim, G.; Kropotov, J. & Hestad, K (2012). The quantitative EEG theta/beta ratio in attention deficit/hyperactivity disorder and normal controls: sensitivity, specificity, and behavioral correlates. Psychiatry Res, 198(3), 482–488. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2011.12.041.
Polanczyk, G. & Jensen, P (2008). Epidemiologic considerations in attention deficit hyperactivity disorder: a review and update. Child and Adolescent Psychiatric Clinics of North America, 17, 245–260.
Roshani, F.; Piri, R.; Malek, A.; Michel, T. M. & Vafaee, M. S (2020). Comparison of cognitive flexibility, appropriate risk-taking and reaction time in individuals with and without adult ADHD. Psychiatry Research, 284, 112494.
Rostami, M.; Khosrowabadi, R.; Albrecht, B. & Pouretemad, H (2021). Classifying ADHD subtypes/presentations considering the joint effect of three levels of
investigation. Nordic Journal of Psychiatry, 75(1), 31–37. https://doi.org/10.1080/08039488.2020.1787512.
Sandford, J. A. & Turner, A (1995). Manual for the Integrated Visual and Auditory Continuous Performance Test.
Snyder, S. M. & Hall, J. R (2006). A meta-analysis of quantitative EEG power associated with attention-deficit hyperactivity disorder. Journal of Clinical Neurophysiology, 23(5), 441–456.
Truedsson, E.; Bohlin, G. & Wahlstedt, C (2020). The specificity and independent contribution of inhibition, working memory, and reaction time variability in relation to symptoms of ADHD and ASD. Journal of Attention Disorders, 24(9), 1266–1275.
Won, G. H.; Choi, T. Y. & Kim, J. W (2020). Application of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Diagnostic Tools: Strengths and Weaknesses of the Korean ADHD Rating Scale and Continuous Performance Test. Neuropsychiatric Disease and Treatment, 16, 2397.